Archief - Studies zwaar verneukt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

janwouters

Legacy Member
Benjamin zei:
Het grote voordeel van 1 of 2 jaar werken: je kweekt een werkritme van 40 uur per week aan. Als elke student 40 uur per week aan zijn opleiding zou besteden dan zouden de slagingspercentages fors stijgen. Vandaar mijn voorstel.
Het is in onze cultuur wat controversieel, wat ook blijkt uit die 26-grens, maar het werkt.

Ik hoop en denk dat dit klopt. Zit zowat in dezelfde situatie als de ts, vorig jaar beginnen werken. Iedere dag vroeg opstaan, 8u werken... Mocht het tijdens mijn studies zo gegaan zijn, deed ik het wrs met al mijn vingers in mijn kont, bij wijze van spreken. Maar goed, structuur en uzelf in gang kunnen steken/houden maakt deel uit van de universitaire cultuur, kan je maar beter direct kunnen.

Muismat

Legacy Member
Ik snap eerlijk gezegd niet de walls of text in deze thread. Ten eerste reageert de TS niet eens op de posts om wat meer uitleg te geven, wat niet bepaald toont dat hij/zij zoveel interesse heeft om echt iets aan zijn probleem te doen.

Ten tweede snap ik het probleem ook niet, nu stoppen met studeren en gaan werken is gewoon dom. Die studiepunten ben je zeker kwijt, en je gaat die nog nodig hebben later want zeker in een bisjaar heb je er geen meer over om nog opnieuw te beginnen erna. In plaats van gewoon nota's te verzamelen, in de paasvakantie kei hard te leren en erna naar de les te gaan dan is alles nog mogelijk. Uit de beknopte uitleg leid ik af dat hij/zij nooit naar de les gaat (en ik neem aan ook niet veel studeert) dus dit jaar is nog te redden.

Niet makkelijk allemaal, dat weet ik ook wel maar met een beetje karakter en het besef dat studeren peperduur is voor je ouders zou het toch moeten lukken.

jbreak

Legacy Member
Benjamin zei:
Het grote voordeel van 1 of 2 jaar werken: je kweekt een werkritme van 40 uur per week aan. Als elke student 40 uur per week aan zijn opleiding zou besteden dan zouden de slagingspercentages fors stijgen. Vandaar mijn voorstel.
Het is in onze cultuur wat controversieel, wat ook blijkt uit die 26-grens, maar het werkt.
Wat is de 26 grens?

40uur per week schoolwerk + 8uur per dag aanwezig zijn op school wordt dan veel meer dan een normaal werkritme.

-Helld0g-

Legacy Member
jbreak zei:
40uur per week schoolwerk + 8uur per dag aanwezig zijn op school wordt dan veel meer dan een normaal werkritme.

Dus 24u les + 2u per dag met school bezig zijn = 38u effectief voor school gewerkt (da's nog ruim gerekend want wie raakt er iedere zaterdag en zondag zijn boeken aan buiten de examens)

Ergens aanwezig zijn mag je niet meerekenen, een werkmens moet ook pendelen naar zijn werk, middagpauze en in fabrieken zelfs plas- of rookpauzes zijn ook niet betaald!

joshetei

Legacy Member
-Helld0g- zei:
Dus 24u les + 2u per dag met school bezig zijn = 38u effectief voor school gewerkt (da's nog ruim gerekend want wie raakt er iedere zaterdag en zondag zijn boeken aan buiten de examens)

Ergens aanwezig zijn mag je niet meerekenen, een werkmens moet ook pendelen naar zijn werk, middagpauze en in fabrieken zelfs plas- of rookpauzes zijn ook niet betaald!

Ik word toch mooi 8u betaald voor een dikke 7u werken op de fabriek :p

jbreak

Legacy Member
-Helld0g- zei:
Dus 24u les + 2u per dag met school bezig zijn = 38u effectief voor school gewerkt (da's nog ruim gerekend want wie raakt er iedere zaterdag en zondag zijn boeken aan buiten de examens)

Ergens aanwezig zijn mag je niet meerekenen, een werkmens moet ook pendelen naar zijn werk, middagpauze en in fabrieken zelfs plas- of rookpauzes zijn ook niet betaald!
2u per dag thuis met schoolwerk bezig zijn is nog steeds weinig, ik zat daar in het middelbaar al gemakkelijk over. En mijn resultaten waren ook maar nipt altijd.
Maar wat is de 26-grens nu?

SysRq

Legacy Member
jbreak zei:
Wat is de 26 grens?

Ik dacht dat om luchtverkeersleider te worden bij Eurocontrol bijvoorbeeld, je maar beter niet ouder bent dan 26. Is een hele investering die opleiding. Zullen nog wel dergelijke jobs zijn waar ze gerijpte zakken niet meer aan laten beginnen...

Benjamin

Legacy Member
In principe wel wat achterhaald aangezien mensen niet meer met 50 jaar al met pensioen gaan.

jbreak zei:
Wat is de 26 grens?
Reizen met de trein, kortingen op van alles, als ik me niet vergis ook studiefinanciering en goedkopere huisvesting en inderdaad ook voor bepaalde banen (eventueel een andere leeftijdsgrens).

40uur per week schoolwerk + 8uur per dag aanwezig zijn op school wordt dan veel meer dan een normaal werkritme.
Je leest slecht: "40 uur per week met je opleiding bezig zijn". Het hoorcollege, werkcollege enzovoorts bijwonen valt hier ook onder.
Afhankelijk van de opleiding en de persoon is het effectiever om meer zelfstandig te studeren of meer contacturen bij te wonen.

jbreak

Legacy Member
Benjamin zei:
In principe wel wat achterhaald aangezien mensen niet meer met 50 jaar al met pensioen gaan.


Reizen met de trein, kortingen op van alles, als ik me niet vergis ook studiefinanciering en goedkopere huisvesting en inderdaad ook voor bepaalde banen (eventueel een andere leeftijdsgrens).


Je leest slecht: "40 uur per week met je opleiding bezig zijn". Het hoorcollege, werkcollege enzovoorts bijwonen valt hier ook onder.
Afhankelijk van de opleiding en de persoon is het effectiever om meer zelfstandig te studeren of meer contacturen bij te wonen.
Had ik zelf nog nooit van gehoord.

Benjamin zei:
Je leest slecht
inderdaad sorry!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan