Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

128MB

Legacy Member
erexii zei:
Ge wacht effectief 30 minuten op den ihd? :D Ik bel altijd na 15 minuten binnen en zeker alster maar 1 wachtende is ze :p.
Mor vandaag haddek ook ne kloteklant ze, Basicwifi, basicdtv en basic telefon, en daar krijgde 1uur 15 voor, echt schandalig zo een tijdverlies.

Ze zouden da beter afschaffen da klanten da kunnen boeken, enkel de techs zouden da mogen kunnen :P
ik moest wachten op BOSS
prov ging aborted he dat fixt de gewone ihd niet

1CEZ

Legacy Member
ik bel binnen na 10-15min rofl, en gewoon zeggen "ah ist nog geen halfuur"? lol

alst te lang duur vraag ik ook ne case aan, als het na een half uur door boss nog altijd nie opgelost is moogde zeker zijn da het nie direct in orde gaat komen.

vandaag nieuwe wagen wiiii, ford transit maxi. eindelij meer plaats dan de renault kangoo's :D

vandaag ne wifi moeten naar comf. install swappen, klant wou via utp surfen met haar laptop , ze was bang voor "stralingen":wtf:

128MB

Legacy Member
1CEZ zei:
vandaag ne wifi moeten naar comf. install swappen, klant wou via utp surfen met haar laptop , ze was bang voor "stralingen":wtf:
haha lol, ben dit al een stuk of 5x tegengekomen :p
sommige mensen hebben daar echt schrik voor :')

klaat dan zo aan de mensen zien hoeveel netwerken er soms in de buurt zijn dan verschieten ze zich

vandaag leuke install gehad met 24utp's en 12 tv's
klant had leuk switchke staan ...

En juist de utp waar de Wifi op moest komen wou maar niet werken, contactdoos was stuk, enkel kunnen aansluiten met een connector en dan een verloopstekker binnen in de muur ...

erexii

Legacy Member
128MB zei:
haha lol, ben dit al een stuk of 5x tegengekomen :p
sommige mensen hebben daar echt schrik voor :')

klaat dan zo aan de mensen zien hoeveel netwerken er soms in de buurt zijn dan verschieten ze zich

vandaag leuke install gehad met 24utp's en 12 tv's
klant had leuk switchke staan ...

En juist de utp waar de Wifi op moest komen wou maar niet werken, contactdoos was stuk, enkel kunnen aansluiten met een connector en dan een verloopstekker binnen in de muur ...

24 zot? Denk nie daje die allemaal moet aansluiten ze, alhoewel ja ge moet daar een fischken opzetten peisek. Gij liever alsekik ze :D max dak is gad em is 10 daar emmek ook lang aan bezig geweest ze

1CEZ

Legacy Member
24 utp's daar zijde effe zoet mee. maar ge zijt idd niet verplicht voor die allemaal aan te sluiten, ik veronderstel dat de klant geen 12 digiboxen had op elke tv?
juist hetzelfde met binnencoax op onze versterker 4 uitgangen. als de klant 8 coaxen getrokken heeft dan moet hij of de electricien er nog een versterker tssn plaatsen.
4 aansluiten niet meer niet minder.

grtz

[B]Rocketeer

Legacy Member
lol @ stralingen.
En meestal hebben ze dan wel ne gsm en/of microgolfoven waar ge dus serieus veel meer straling van hebt

128MB

Legacy Member
Ampie zei:
aan de techniekers onder ons, heeft er iemand een gedacht van hoe het komt dat een kameraad van mij geen prime kan pakken als zn hd dc is aangesloten met hdmi, en hij het wel kan pakken als hij is aangesloten via scart?
hangt van tv af, heb dit al paar keer gezien, geen idee van een fix hiervoor ...

kwist hier een term voor ma bent vergeten ...

iets van hd copyright protection ...

wproost

Legacy Member
Bedoel je HDCP? Als dit het probleem verzoorzaakt is het dikke rommel :p
Edit: doh

1CEZ

Legacy Member
ja ook al es meegemaakt via scart np via hdmi (meetal op zo'n supermarkt teeveeks medion en die zever) no signal paar keer in en uittrekken die hdmi dan vind em wel beeld als ge dan hdc aflegt terug aanlegt weer no signal ligt louter aan de tv

korpy

Legacy Member
yep, gasten

vandaag mijn eerste opleiding gehad met een telenet installateur. Wel leuke job er komt wel veel bij kijken maar denk als je het eens onder de knie hebt dat het eigenlijk wel beter zou gaan . alleen zit ik soms vast bij sommige termen dat ze gebruiken. kheb al een instal zelf proberen te doen en dat viel eigenlijk nog goed mee. kheb een toffe gast die mij dit leert.

128MB

Legacy Member
termen? welke subco zit je?

en succes :)

is blijkbaar echt niks te doen in limburg, vandaag 3 installs, 1 reactivatie en 1 repair van een scotchlock die slecht gemaakt was :')

en voor morgen staan er weer maar 3 installs op.

Had vandaag al gedaan om 14u

korpy

Legacy Member
128MB zei:
termen? welke subco zit je?

en succes :)

is blijkbaar echt niks te doen in limburg, vandaag 3 installs, 1 reactivatie en 1 repair van een scotchlock die slecht gemaakt was :')

en voor morgen staan er weer maar 3 installs op.

Had vandaag al gedaan om 14u


ik werk voor cas-vos en werk in provincie west-vlaanderen. bij ons is er werk genoeg. veel digitale tv en heraansluitingen van internet ( verhuizing) en ook veel anti diefstallen moeten plaatsen. wij hadden gedaan om 17u15. met termen wil ik zeggen gereedschap bv. die anti diefstallen, aansluitingen op die coax kabels. de benamingen die gaan wel met tijd lukken ik weet wel al wat je waar moe gebruiken da's al veel hihihi

tuner111

Legacy Member
een vraagje, hoe wordt je TN installateur ? en moet je iets specifiek gestudeerd hebben ?

[B]Rocketeer

Legacy Member
dvsfreak007 zei:
rek uw installs dan wa langer...
het is uw loon op het einde van de maand he!
kunt gij ni aan doen dat telenet u ni van werk kan voorzien...

En dan zegt uwen baas op het einde van de maand: doede gij zo lang over uw installs... gij zijt ook ni productief.

Aan u verdien ik niks op het einde van de maand.


Zo een mentaliteit van werknemers kunnen bedrijven missen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
dvsfreak007 zei:
klopt volledig,
maar het is ni ons schuld dat we ni genoeg installs krijgen,
maar heb er nog ni echt veel last van...
alleen veel pooltaken e.d.

En uwe werkgever zijn/haar schuld wel ofwa? :ironic:
Ga bij de mensen thuis zagen dat ze telenet moeten pakken ahja
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan