Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wproost

Legacy Member
tuner111 zei:

Staat zowat op elke pagina, gwn ff lezen als je geinteresseerd bent?

[B]Rocketeer;12966147 zei:
En uwe werkgever zijn/haar schuld wel ofwa? :ironic:
Ga bij de mensen thuis zagen dat ze telenet moeten pakken ahja

Zeggen dat ze veel moeten switchen, dan is iedereen content ^^

wproost

Legacy Member
Mij hebben ze op pila gezet, maar vanaf morgen terug full (niks als storingen, de tijd van meer dan de helft nieuwe klanten is gedaan). Is eco bij jullie ook met een beurtrol?

[B]Rocketeer

Legacy Member
Ik zit hier al mijn 4de week thuis voor Belgacom.
Tof is anders.

Wa is eco? (dienen laten shift toevallig).
Doe wel enkel pila.

Echt geen werk bij Belgacom tegenwoordig

[B]Rocketeer

Legacy Member
Op 1 April start den dezen met full opleiding voor Belgacom in Antwerpen.
Damn man, meer als 3 weken opleiding :s

Wa gaan ze ons daar allemaal dan tonen?

Pana

Legacy Member
[B]Rocketeer;12968187 zei:
Ik zit hier al mijn 4de week thuis voor Belgacom.
Tof is anders.

Wa is eco? (dienen laten shift toevallig).
Doe wel enkel pila.

Echt geen werk bij Belgacom tegenwoordig

Eco als in economisch werkloos.
Bij mij hebben ze die moeite zelfs niet gedaan, vorige week vrijdag onslagen geweest :woohoo:
Spijtig eigenlijk, had net een leuke firmawagen gekregen :(

[B]Rocketeer

Legacy Member
Ah economisch werklook.
Ik ben zelfstandige: geloof mij, 4 weken wilde ni thuis zitten. da is rampzalig gewoon.

En dan beginnen ze in april met opleiding.
Ze hadden het gvd vorige en deze maand moeten doen ja, logisch redeneren is ook niet hun sterkste punt...

t416199

Legacy Member
[B]Rocketeer;12970392 zei:
Op 1 April start den dezen met full opleiding voor Belgacom in Antwerpen.
Damn man, meer als 3 weken opleiding :s

Wa gaan ze ons daar allemaal dan tonen?

Het belangrijkste wat je daar zal zien zijn de metingen, en leren werken met tools zoals SALY, ProCodac, ... verder dan nog modem beveiligen, email configureren allemaal vrij basic.
Ik heb toen les gekregen van Jean pierre, toffe kerel.

t416199

Legacy Member
Decade zei:
Eco als in economisch werkloos.
Bij mij hebben ze die moeite zelfs niet gedaan, vorige week vrijdag onslagen geweest :woohoo:
Spijtig eigenlijk, had net een leuke firmawagen gekregen :(

Bij welke firma werkte jij dan?

[B]Rocketeer

Legacy Member
t416199 zei:
Het belangrijkste wat je daar zal zien zijn de metingen, en leren werken met tools zoals SALY, ProCodac, ... verder dan nog modem beveiligen, email configureren allemaal vrij basic.
Ik heb toen les gekregen van Jean pierre, toffe kerel.

Ah de jean pierre :D
Pfff die tools, zowa niemand gebruikt die in de praktijk. lol :)

t416199

Legacy Member
[B]Rocketeer;12971669 zei:
Hoe bedoelde met: hoe doede gij dat dan?

Ja hoe doede gij u testen dan? en lijn veranderingen enz, of laat gij alles via dtree doen? :D

edit: denk er nu pas aan dat gij alleen pila doet, dan hebde die idd nog ni nodig.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Testen: VRS of biq.
Paar veranderen: WFM
Andere DSL poort bij nieuw: IAC
Andere DSL poort bij repair: Dtree

En idd, momenteel enkel pila

[B]Rocketeer

Legacy Member
Pila is cool, maar kans soms ook lastig zijn als echt alles tegen zit.
Ben al bij veel mensen gekomen die zeiden: ge zijt al de 3de technieker of meer.
Blijkt dat daarvoor allemaal fulls zijn geweest en de fout in de bekabeling ofzo lag.

Zelfs enen die zijn wb had afgemeld omdat hij het soort NTP niet kende (degene met controlelampje).
LoL
En nen andere full technieker die tegen de klant zij dat haar lijn spooktte.
Hahaha :rofl:


Full zounek eigenlijk ni graag doen, kan zoveel fout zijn.
-> Ik denk als zelfstandige aan de forfait bedragen die ge maar krijgt hé ;)
Van IDC ook al wat WB's gekregen die als ge bij de klant komt eigenlijk voor full is...

ElToro

Legacy Member
[B]Rocketeer;12972705 zei:
Pila is cool, maar kans soms ook lastig zijn als echt alles tegen zit.
Ben al bij veel mensen gekomen die zeiden: ge zijt al de 3de technieker of meer.
Blijkt dat daarvoor allemaal fulls zijn geweest en de fout in de bekabeling ofzo lag.

Zelfs enen die zijn wb had afgemeld omdat hij het soort NTP niet kende (degene met controlelampje).
LoL
En nen andere full technieker die tegen de klant zij dat haar lijn spooktte.
Hahaha :rofl:


Full zounek eigenlijk ni graag doen, kan zoveel fout zijn.
-> Ik denk als zelfstandige aan de forfait bedragen die ge maar krijgt hé ;)
Van IDC ook al wat WB's gekregen die als ge bij de klant komt eigenlijk voor full is...

Mja der lopen een hoop apen rond da ga ik niet ontkennen. :D
Bij de aannemers is dat wel een stuk beter (anders brengt het niet op he)

Ik vind storingen gewoon leuk omdat je met een paar metingen direct weet wat er fout is. Tenminste al je overweg kan met procodac & saly.
Zo brengt het toch genoeg op, omdat je nooit langer dan een uurtje ermee bezig bent.

Af en toe kom je wel is wat vreemds tegen maar dat hoort er bij.
Voor een zelfstandige denk ik wel dat full installs het meeste opbrengen.

wproost

Legacy Member
ElToro zei:
Pila is echt te saai :sleep:
Full repairs :love:

Pila is gemakkelijk, en ik vind dat pila gwn nooit langer duurt als het moet (het is direct duidelijk wat er mis is). Stel met full - slechte counters. Als ik daar moet achter beginnen zoeken ben ik veel tijd kwijt :s het kan echt alles zijn he, en dikwijls heeft die klant maar 1-2 reinits per dag en dan weet ge nog niet of het opgelost is... Pure miserie gewoon. Bij pila: kiestoon = alles goed, en FTR = 100%

[B]Rocketeer;12972705 zei:
Pila is cool, maar kans soms ook lastig zijn als echt alles tegen zit.
Als alles tegenzit moete ook maar 2 dinges doen he, da is verspreiding en voeding maar da heb ik nog nooit gehad ze :p en dan nog da's een half uurke werk.. Kan nog vanalles mis zijn maar dan wete meestal direct wat.

Meeste tijd kruipt gewoon in whinende klanten, vanaf ik die kon afwimpelen deed ik zonder zwanzen 50% meer op nen dag :p

ElToro

Legacy Member
wproost zei:
Pila is gemakkelijk, en ik vind dat pila gwn nooit langer duurt als het moet (het is direct duidelijk wat er mis is). Stel met full - slechte counters. Als ik daar moet achter beginnen zoeken ben ik veel tijd kwijt :s het kan echt alles zijn he, en dikwijls heeft die klant maar 1-2 reinits per dag en dan weet ge nog niet of het opgelost is... Pure miserie gewoon. Bij pila: kiestoon = alles goed, en FTR = 100%

Pila is inderdaad gemakkelijk, maar als ik dat doe verveel ik me echt de tering.
En ik woon dichtbij het stad dus ik kom bij pila dan vaak bij bedrijven/winkels terecht, waar nooit iemand van iets weet & de bedrading meestal rampzalig is.

Slechte counters is meestal gewoon slecht aangesloten. Carrier data doen, kan je meestal uit opmaken of er stubs zijn of eventueel slecht contact ergens.
Meeste pac storingen zijn gewoon mensen met stubs, usually met een diy pakket :p

Indien dat het geval niet is kan je iets vervangen & afmelden met refectie, monitoren in procodac en bekijken of het verbeterd. Heb daar eerlijk gezegd nog nooit echt veel tijd mee verloren.

wproost zei:
Meeste tijd kruipt gewoon in whinende klanten, vanaf ik die kon afwimpelen deed ik zonder zwanzen 50% meer op nen dag :p

Ik negeer die hun gewhine gewoon & stel de vragen die ik moet.
Pas als ik weet da het in orde komt spreek ik met klanten :p

[B]Rocketeer

Legacy Member
Full Installs brengen idd goed op, full repairs niet.

Bij pila als echt fout gaat (al meerdere malen gehad):
1) slechte VN
2) voedingskabel meerdere malen slecht
3) bij klant geen TF2007 aanwezig (VDSL2)
4) klant zijn binneninstallatie verkeerd aangesloten door vorige technieker

Dan ist feest.
Ik kan u gerust zeggen: bij pila binnen het half uur opgelost -> dan hebde de goei storingen
Anders...

En inderdaad bij pila zitten er wel wat bedrijven/rusthuizen tussen waar soms toch eens goed moet kijken hoe het daar in elkaar zit.


En vergeet het van: kiestoon = alles ok -> veel gemaakte fout ven de full mannen ;)
Maar dat heeft meer te maken met de opleiding van Belgacom: Direct opleiding voor alles, i.p.v. eerst wat maanden mee te draaien in de pila om nadien door te groeien naar full.

---------------------------------------------------------------------------------------
Ook gehad bij ne winkel.
Op zelfde lijn staat: ADSL, alarm, bancontact en telefoon.

Bleek dat ieder daar gewoon zijn ding deed (mensen van IT, mensen van alarm,...)
Dan ineens storing. Man, heeft dienen klant een factuur gekregen van de uren die ik daar geklopt heb om uit te zoeken en alles correct aan te sluiten :)


P.S: Tis tegenwoordig precies weer feest voor hiq enzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan