Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

janseb

Legacy Member
Dat hoort er altijd bij he .
Ik zijn aan het wachten waneer er opleidingen bij telenet in februari dan weet ik waneer ik mag beginnen als telenet installateur :D

glennix

Legacy Member
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit hier thuishoort maar toch. Ik zou graag een 2de digicorder aanschaffen voor digitale tv te kijken in mijn slaapkamer. Volgens de voorwaarden van telenet komen ze dit gratis installeren en betaal je geen activeringskost. Maar als ik dit online wil bestellen kost dit blijkbaar €50 installatiekosten en €50 activeringskosten voor een 2de digicorder. Nu was mijn vraag zouden die van telenet wat af doen van de prijs aangezien ik dit via powerline wil laten installeren en dan zou de totaalprijs €190 zijn met die 2 powerline adapters bij Ik heb vorige week al een mail gestuurd en daar zou binnen de 5 werkdagen op gereageerd worden maar tot nu toe nog niks van gehoord. Daarom zou ik graag weten of iemand hier ervaring mee heeft en of jullie de volle pot moesten betalen voor een 2de digicorder.

Linwe

Legacy Member
Het zit hier precies vol met installateurs. Ik heb net een bestelling gedaan om op m'n account een tweede installatie te laten plaatsen (2de adres). Die datum ligt jammer genoeg nog veel te ver weg. Is er iemand van jullie die er over de middag of 's avonds zo al eens een installatie durft / kan bijpakken ? ($$)

Or is it not done ?

korpy

Legacy Member
Linwe zei:
Het zit hier precies vol met installateurs. Ik heb net een bestelling gedaan om op m'n account een tweede installatie te laten plaatsen (2de adres). Die datum ligt jammer genoeg nog veel te ver weg. Is er iemand van jullie die er over de middag of 's avonds zo al eens een installatie durft / kan bijpakken ? ($$)

Or is it not done ?

als je in regio kortrijk woonde dan zou ik dit wel willen doen:cool:

Linwe

Legacy Member
Da's jammer. Het is in Antwerpen (berchem) te doen. Niemand van u verre collega's mogelijks intrested? :)

ConfigAll

Legacy Member
Hallo,

Is er overlaatst toevallig iemand op gesprek geweest biij CAS-VOS ?

Zoja wat houden de testen juist in op dit moment ?

Omdat ze zo te horen overal wel regelmatig moeillijker of makkelijker worden ...



Dank u

WannabeKira

Legacy Member
Gisteren ook gesprek gehad voor Telecom Installateur... (Kon zowel Telenet als Belgacom)

Spijtig genoeg moest'k dat dan op zelfstandige basis doen...
Dus zelf auto/gereedschap/verzekering/opleiding van Telenet... betalen

Vind'k beetje omslachtig, ben "net" afgestudeerd enzo dus heb niet echt veel geld....
En als het dan na 1 jaar tegevalt zit je daar met uw auto enzo....

Wat wel boeiend was was hoeveel je ging verdienen als zelfstandige maar toch....

Enig idee of je dit ook niet als zelfstandige kan doen in de regio Kempen?
en waar dan ergens (naam van bedrijf)?
Blijkbaar WELEC ofzo...

t416199

Legacy Member
Ook druk bij belgacom atm .. zaterdagwerk pff
maarja zo haal ik wel makkelijk mijn doelstellingen en evt bonussen.

Burny

Legacy Member
Een vraag voor de Telenet installateurs hier: bij nieuwe aansluitingen wordt tegenwoordig een router geinstalleerd, als ik het goed heb? Eentje waar je zelf niet veel aan kan instellen.
Is het nog mogelijk om een gewone modem (Motorola) aan te sluiten en te activeren? Ik heb zo'n modem nog liggen en geef daar de voorkeur aan ipv zo'n dichtgetimmerde router.

1CEZ

Legacy Member
installs van 3u of meer zijn fun, met de ervaring dat je opdoet kun je dit makkelijk in 2u rond krijgen, een verhuis install nog rapper omdat je geen uitleg hoeft te geven.

in het begin (doe dit nu zo +5j) deed ik met moeite 8u planning wat uitliep in 10u of meer soms lol.
nu klop ik shifts van 12-14u die ik met wa geluk rond krijg op 9u

korpy

Legacy Member
Burny zei:
Een vraag voor de Telenet installateurs hier: bij nieuwe aansluitingen wordt tegenwoordig een router geinstalleerd, als ik het goed heb? Eentje waar je zelf niet veel aan kan instellen.
Is het nog mogelijk om een gewone modem (Motorola) aan te sluiten en te activeren? Ik heb zo'n modem nog liggen en geef daar de voorkeur aan ipv zo'n dichtgetimmerde router.


dit is zeker geen probleem gewoon geen wifi install vragen é aan telenet.

mvg

1CEZ

Legacy Member
burny hangt af van welk internet speed je neemt
bij basic en comf is dit docsis 2.0 modem, indien je wifi kiest en wireless modem 2.0

bij express turbo en FN, word een docsis 3.0 geplaatst
bij wifi wireless 3.0 of een 3.0modem met Dlink APN router.

grtz

1CEZ

Legacy Member
btw ik zit thuis met turboXL en zit nog met een arris modem misschien
es bellen voor een update naar 3.0?

Burny

Legacy Member
Bedankt voor de info mannen. Ik moet dus gewoon géén WIFI install vragen :)

alemci

Legacy Member
Gogeta zei:
Juist test gedaan vn belgacom... alles op alles :D ma trekt die zo expres 1 puntj af zegtie omdat et anders te mooi is :D

En wat voor vragen stellen zij bij belgacom , na nieuwjaar moet ik ook gaan nu zeiden ze tegen me basis elektriciteit maar wat ik mag daaronder verstaan en hoe kan ik me het best daarop voorbereiden ?

jow

1CEZ

Legacy Member
druk druk druk...


tis echt tanden bijten tot eind dit jaar. 12-14u planning per dag. Nu eindejaarsperiode is altijd al het drukste moment, maar ik kan mij precies nie meer ontstressen. daarnet 45min in file gestaan op de ring in Brugge. al een geruime tijd werken aan de gang en vond iemand het nodig nog een accidentje te doen zodat er maar 1 strook vrij was aaaah!! :doh:

Och ja beter teveel werk dan geen werk denk ik altijd. en vrouwlief staat op kopen dus met de geboorte in het vooruitzicht nog een spurtje tot 2011.

wil hierbij de collega's van telenet en ook belgacom nog es hart onder de riem steken da jullie niet de enigste zijn ;)

grtz

arbiter

Legacy Member
tis da dat ze dat dan spreiden he meer :s nu heb ik klanten ah webben eergisteren gebeld voor een afspraak, ale dan kzalkik wel nog wa meer men botten afdraaien...momenteel ben ik wa teveel gestressed van altijd ma komaan vooruit...

1CEZ

Legacy Member
boh met mijn 100 overuren en nog 14 dagen verlof van 2010 dat ik niet meer kon oppakken ga ik nog nie te rap moeten doppen ;-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan