Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1CEZ

Legacy Member
symtex hoe staan de zaken zo bij iss het gerucht gaat dat ze zouden (durven) staken?

bij telenet begint het weer lekker vol te lopen, maar zowiezo ist mijn laatste week...voor m'n verlof :D hoog tijd in da belgisch strontweer is het moraal wa minder :-)

Gertschoonjans

Legacy Member
Hallo,

Dinsdag start ik met de opleiding bij Belgacom.
Heeft iemand enig idee hoelang deze duurt?

Grtz,

Gert

Lektra

Legacy Member
Hallo

Kan iemand me nog is zeggen wat het examen inhoud en waar dit precies afgelegd moet worden ? heb een groot deel van de posts gelezen maar vind niets terug dan nutteloze spam
En weet iemand of ze nog mensen zoeken in Antwerpen?

Mvg :-°)

t416199

Legacy Member
Gertschoonjans zei:
Hallo,

Dinsdag start ik met de opleiding bij Belgacom.
Heeft iemand enig idee hoelang deze duurt?

Grtz,

Gert

2,5 week meen ik mij te herinneren. Welke regio?

Beantje

Legacy Member
is hier iemand die bij telenet werkt ?
zo ja moeten jullie dan echt zo de hoogte in ? want ik hebde job niet doordat ik hoog te vrees heb :/

dries_v

Legacy Member
Ik mag dinsdag beginnen met de opleiding van Telenet.
Het zijn 2 weken opleiding dacht ik gelezen te hebben?
Is dit moeilijk? En word tijdens de opleiding alles vanaf 0 terug uitgelegd, of word er verwacht al een basis te hebben?

Juicy: Heb vandaag toevallig contract vastgehad, en daarin stond bij de risico's: Val vanaf hoogte die kan oplopen tot 10m (valgordel verplicht)

jasonleemans

Legacy Member
Hello, ik heb toch wel een heel dringende vraag.
Ik ben zopas opgebeld om bij Cervo te gaan solliciteren en screenen met test dus voor installateur van Belgacom. Nu werd mij gevraagd om de wetten van Ohm en Poulliet op te frissen indien dat nodig was. Wel dat is zo'n 10 jaar geleden dat ik ze gebruikte en ik zou deze toch graag tegen woensdag kennen zodat ik zeker deze job kan bemachtigen.

Iemand goede links of eventueel documentjes die ze mij willen bezorgen?

Met veel dank
Jason

jeire15

Legacy Member
U = R*I ? :)

Nee, eeuhm ik zou zeggen zorg da ge et gewoon nog keer overloopt en mss paar oefeningen zoekt op internet.

Denk niet dat ge et zo uitgebreid gaat moeten kennen.

jasonleemans

Legacy Member
Aah goed, Merci Jeire, kheb paar youtube filmpjes erover bekeken. Ohm is vrij simpel, pouillet heb ik nog niet goed door maar ik ga nog ff door deze avond.

jeire15

Legacy Member
Mij natuurlijk wel niet afschieten als het ietsje moeilijker was eh :) Maar ik ben sinds 16 september begonnen bij belgacom als lasser (kabels en zo), en we moesten ook elektriek kennen maar dat was echt wel belachelijk.

Die vragen waren echt simpel :)

Beantje

Legacy Member
ik ben al 2 keer geweest is niet makelijk hoor ...(voor mij toch ) bereid je maar goed voor !

ik ben eergistern nog geweest dus,

1ste vraag dat ik nog weet


je hebt een kebel van 1000m en een diameter van 5cm en sterke van 180ohm
hoe lang is de kabel als je een diameter van 6cm hebt en een sterke van 180ohm

je moet ook parallelle schakeling en serie schakeling kunnen en capaciteit berekenen
en nog een paar maar die komen niet in me op,

heb nog een exel bestandje staan met oefening pm me mail en zend die dan eens door !

t416199

Legacy Member
Juicy zei:
ik ben al 2 keer geweest is niet makelijk hoor ...(voor mij toch ) bereid je maar goed voor !

ik ben eergistern nog geweest dus,

1ste vraag dat ik nog weet


je hebt een kebel van 1000m en een diameter van 5cm en sterke van 180ohm
hoe lang is de kabel als je een diameter van 6cm hebt en een sterke van 180ohm

je moet ook parallelle schakeling en serie schakeling kunnen en capaciteit berekenen
en nog een paar maar die komen niet in me op,

heb nog een exel bestandje staan met oefening pm me mail en zend die dan eens door !
'K heb ook gehoord dat 't veel moeilijker is geworden.. Zou zelf ook niet weten hoe die eerste vraag optelossen ze, en ben al anderhalf jaar tech.
Ze zouden beter wat meer praktische vragen stellen

jootn1

Legacy Member
Goede avond samen,

Net solicitatie achter de rug bij JFS...

Volgende week maandag (11 okt) test bij belgacom...

Is deze nog te doen, of moet je er toch redelijk wat voor blokken?

Groeten

Vicious_Vince

Legacy Member
Inderdaad, kben zelf ook al een jaar tech voor BGC en kzou het antwoord ook nie onmiddellijk weten...
Da hebt ge eigelijk allemaal nie zo uitgebreid nodig vind ik, dus ksnap nie echt waarom ze die tests zo moeilijk maken

jootn1

Legacy Member
is die dan echt zo moeilijk? ik heb begrepen dat het voornaamste toch wel wet tenvan pouillet en ohm zijn, en wa basis van gelijk en wisselspannings zaken... (weerstand, stroom, spanning, ...)

Xero-Xt

Legacy Member
jootn1 zei:
Goede avond samen,

Net solicitatie achter de rug bij JFS...

Volgende week maandag (11 okt) test bij belgacom...

Is deze nog te doen, of moet je er toch redelijk wat voor blokken?

Groeten

alle , dag collega XD

hucks

Legacy Member
ik heb hier intresse in... ben van kontich/antwerpen bij wie zou ik dan moeten gaan horen voor te werken?
en ik ken nix van ellectriciteit en ohm enzo zoals hierboven maar wel redelijk veel van pc's volg avond opleiding pc technicus waar ik veel over netwerken zou ik door de tests raken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan