Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1CEZ

Legacy Member
voor zover ik weet moet ge wel al uw boetes zelf betalen ( die de subco krijgt van telenet ivm foute installs en dergelijk) bij jfs. ken paar ex plh die daar begonnen zijn.

Padjang

Legacy Member
1CEZ zei:
voor zover ik weet moet ge wel al uw boetes zelf betalen ( die de subco krijgt van telenet ivm foute installs en dergelijk) bij jfs. ken paar ex plh die daar begonnen zijn.

Dat is het eerste dat ik er van hoor? Kga het niet ontkennen of bevestigen voor Telenet, ik zit in de regio WVL en doe Belgacom en Scarlet. Boetes worden bij mij alvast niet door gerekend.

Padjang

Legacy Member
t416199 zei:
Rijd jij met zone nieuwe caddy?
Komde vaak in de cross van kapellen?

grts

Ja, inderdaad zo'n nieuwe caddy maar het zal een collega van mij zijn, ik kom nooit in kapellen...

Hannibal

Legacy Member
Zijn er ondertussen al terug subco's regio Kempen/Antwerpen die terug techniekers in dienst nemen ?

skatemania

Legacy Member
IK kreeg vorige week vrijdag een redelijk jonge installateur over de vloer want ze moesten een nieuwe versterker komen steken voor toekomstige updates. Nu moest hij eff iets kijken op den digitv want hij had bij de vorige klant alles geinstalleerd zet de kennismakingsfilm op en wat krijgt die familie van 4 man (2ouders, 2 kinderen) daar te zien, ne volledige pornofilm hahahaha xD

Ik lag toch wel plat toen hij me dat vertelde, bij ons gebeurde het echter niet :p
Als de installateur zich hier herkend, feel free to post haha ;D

Hannibal

Legacy Member
dvsfreak007 zei:
vrees ervoor,
boekingen staan op laag pitje zodus ookde aanwerving...
Ja, ik heb er vandaag precies ene gezien die begot de boskes rond zo'n grijze paddestoel moest bijknippen.
-edit- Op de site van Telenet kwam ik dan weer wel terecht op deze pagina.
http://telenet.be/1222/0/1/nl

maar wie weet hoe lang die er al staat.

Krisken

Legacy Member
Beste forumleden,

Enige tijd geleden (29 maart) ben ik op sollicitatiegesprek gegaan bij JFS als technieker scarlet/belgacom. Met 2 foutjes op de hele test (28/30) viel het resultaat nog goed mee. Ergens een rekenfoutje in een cijferreeks en uiteraard is ampere de eenheid van elektrische stroom. Domme fout dus :-)

Nu vrijdag moet ik terug naar Antwerpen voor een mini-opleiding/klaarstoming voor belgacom test. Zou meer ivm elektriciteit zijn etc. En komende maandag eindelijk de Belgacom test (te Gent).

Zijn er mensen die bij deze werkgever werken en mij meer uitleg kunnen verschaffen over de belgacom test (maw waar mag ik mij aan verwachten)? Ik heb dit draadje al een paar pagina's terug gelezen (tot pagina 50 oid) maar vind hier nergens een antwoord op terug.

FYI : Ben ooit technieker geweest bij Telenet (nummer 495x waarbij x een willekeurig getal is tussen 0 en 9 ;-)) bij de firma cas-vos. Ik ken dus het installateurwereldje van Telenet een beetje (van toen toch :-)) maar helaas van bgc amper iets.

Bedankt voor alle antwoorden.
Als je liever iets niet openbaar zet, feel free to pm me!

Kris

ElToro

Legacy Member
Toen ik die gedaan heb was dat echt belachelijk simpel.
Weerstanden uitrekening van circuit (serieel parallel)
Capaciteit uitrekenen.
Wa basic computer stuff.

Tegenwoordig is het wel moeilijk dacht ik, maar nog altijd niets om u ongerust over te maken. Is gewoon om te kijken dat je technisch inzicht hebt.

De echte opleiding komt derna pas :P

Krisken

Legacy Member
ElToro zei:
Toen ik die gedaan heb was dat echt belachelijk simpel.
Weerstanden uitrekening van circuit (serieel parallel)
Capaciteit uitrekenen.
Wa basic computer stuff.

Tegenwoordig is het wel moeilijk dacht ik, maar nog altijd niets om u ongerust over te maken. Is gewoon om te kijken dat je technisch inzicht hebt.

De echte opleiding komt derna pas :P

Wel moet zeggen...tis al 10 jaar geleden dat ik die elektriektoestanden nog heb gezien hoor ;-) U=R.I ken ik nog maar dat is ook alles. Parallel/Serieel ken ik nog qua layout, maar berekeningen zijn dan weer moeilijker te herinneren.

t416199

Legacy Member
Krisken zei:
Wel moet zeggen...tis al 10 jaar geleden dat ik die elektriektoestanden nog heb gezien hoor ;-) U=R.I ken ik nog maar dat is ook alles. Parallel/Serieel ken ik nog qua layout, maar berekeningen zijn dan weer moeilijker te herinneren.

Serie, gemengde en parallelschakelingen.
Ook omzettingen kunnen doen bv 1000 ohm = .... kohm maar dan moeilijker ;)
Verder een wifi modem beveiligen, ip adres opvragen, vragen wat een DHCP betekend etc.. basic shit.
Maar zoals gezegd is het moeilijker geworden dus..

Krisken

Legacy Member
t416199 zei:
Serie, gemengde en parallelschakelingen.
Ook omzettingen kunnen doen bv 1000 ohm = .... kohm maar dan moeilijker ;)
Verder een wifi modem beveiligen, ip adres opvragen, vragen wat een DHCP betekend etc.. basic shit.
Maar zoals gezegd is het moeilijker geworden dus..

Computer en netwerkstuff zal niet bepaald het probleem zijn. Overigens qua beveiliging van een wifi...mag je daar if possible ddwrt op gooien en deze koppelen met een radius server? :p ip adres opvragen, dhcp stuff...simple as hell... Omzettingen zoals jij zegt kan ik ook nog aan. 't zal dus alleen de schakelingen worden die de struikelblok gaan vormen. Daar dus even op concentreren en dat moet goedkomen. Vroeger ging dat ook vlotjes dus moet nu wel opnieuw lukken.

ElToro

Legacy Member
Krisken zei:
Computer en netwerkstuff zal niet bepaald het probleem zijn. Overigens qua beveiliging van een wifi...mag je daar if possible ddwrt op gooien en deze koppelen met een radius server? :p ip adres opvragen, dhcp stuff...simple as hell... Omzettingen zoals jij zegt kan ik ook nog aan. 't zal dus alleen de schakelingen worden die de struikelblok gaan vormen. Daar dus even op concentreren en dat moet goedkomen. Vroeger ging dat ook vlotjes dus moet nu wel opnieuw lukken.

Paar formulekes onthouden en tis voor de bakker ze.
Normaal leggen ze dat bij JFS nog is uit zelfs.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Ik ben net afgestuurd voor elektrotechnieken A2

Zou deze job iets voor mij zijn ? Ik ben vrij geinteresseerd en kan makkelijk om met IP adressen opvragen , beveiligen etc,..

Als ik dan hoor dat het examen omzetten en schakelingen berekenen bevat heb ik misschien nog een voordeel , zit nog fris in het hoofd :p

1CEZ

Legacy Member
guerrilla

het is te zien wat je wil gaan doen, bgc of op telenet installeren.

als telenet install werk je op de coax en heb je je electric skills heel weinig tot zelden nodig. bij bgc zal dit wel meer het geval zijn

grtz

t416199

Legacy Member
Padjang zei:
kweet nie wel zu, kheb vandaag 14 posten gehad... kheb zelfs ene moeten opschorten!

Ik stond wel deze week op pila vandaar misschien, deze week ook weer :)

seadoo

Legacy Member
ioo iedereen ,

Zijn hier mensen die werken bij Cas-Vos, ?
Ik moet namelijk woensdag beginnen en dubbel staan met iemand.
kijk er al naar uit ! :D

Greetz !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan