Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wproost

Legacy Member
Er staan weer mensen op economisch werkloos, en toch nog aan het aannemen he..

iikk

Legacy Member
hi!

Kan ik met de powerline adapters die telenet aanbied en eventueel installeert ook gewoon analoog beeld oversturen?

Volgende situatie:

Kabel komt binnen in living, daar zou ik dan ook wifi station/hub enzo aansluiten voor pc, alsook gewoon de digicorder. In de slaapkamer echter (wonende op een appartement, dus weinig tot niks voorzien, en werken laten uitvoeren op mijn kosten bij een huurappartement? = NEEN dus, binnen 3j. wil ik verder ;) ) zou ik gewoon tv (analoog zeker) willen hebben. Kan dit met die powerline adapters van telenet?

Ik hoop op een spoedig antwoord/ervaringen.

mvg

GEE

Legacy Member
iikk zei:
hi!

Kan ik met de powerline adapters die telenet aanbied en eventueel installeert ook gewoon analoog beeld oversturen?

Volgende situatie:

Kabel komt binnen in living, daar zou ik dan ook wifi station/hub enzo aansluiten voor pc, alsook gewoon de digicorder. In de slaapkamer echter (wonende op een appartement, dus weinig tot niks voorzien, en werken laten uitvoeren op mijn kosten bij een huurappartement? = NEEN dus, binnen 3j. wil ik verder ;) ) zou ik gewoon tv (analoog zeker) willen hebben. Kan dit met die powerline adapters van telenet?

Ik hoop op een spoedig antwoord/ervaringen.

mvg

Powerlines sturen geen beeld door maar louter en alleen interactieve informatie, beeld komt nog altijd van je coax (de gewone kabel dus), er bestaan nog geen goede draadloze oplossingen (die ook degelijk werken) en zeker geen die alle zenders tegelijk kunnen doorsturen.
Belgacom tv daarentegen kan wel draadloos doorgestuurd worden (die is volledig internet based).

FalcoX

Legacy Member
Zijn ze nog op zoek naar telenetinstallateurs of belgacom installateurs voor regio west vlaanderen?

iikk

Legacy Member
GeeH zei:
Powerlines sturen geen beeld door maar louter en alleen interactieve informatie, beeld komt nog altijd van je coax (de gewone kabel dus), er bestaan nog geen goede draadloze oplossingen (die ook degelijk werken) en zeker geen die alle zenders tegelijk kunnen doorsturen.
Belgacom tv daarentegen kan wel draadloos doorgestuurd worden (die is volledig internet based).


Ik heb het helemaal verkeerd voor, ik dacht dat ze ook beeld konden versturen via die powerlines. hmm was te mooi om waar te zijn, bedankt voor de info!

1CEZ

Legacy Member
je kan nog altijd ne coax leggen via je buitenmuur. is soms nog eenvoudigste van al.

grtz

tuner111

Legacy Member
hallo,

kan iemand me zeggen hoe en waar ik moet solliciteren voor installateur ?

Mvg, Bram

Padjang

Legacy Member
Klopt het dat telenet de onderaannemers gaat afbouwen en zelf de techniekers in dienst gaat nemen?

Silvenos

Legacy Member
Ey everybody ineens mjn eerste post ;)

Ik heb binnekort een testje dat ik moet afleggen bij jfs. Een week geleden ging ik op gesprek bij een subco (nogal een toffe kerel). Het ging over een job als technieker maar niet bij de klanten maar voor de kasten die op de baan staan. Ik denk dat het dan vooral over storingen gaat? Anyways ik heb een IT testje dan een testje ivm elektriciteit.

Ik heb deze thread zo wat overlopen en las dat er al heel wat mensen die testen al hebben gedaan. Zou iemand mij wat meer informatie bezorgen ivm met de job en de tests?

Het leek allemaal te goed om waar te zijn en daarom dat ik nu op deze forum zit ;)


THX!!!! :D

wproost

Legacy Member
Silvenos zei:
Ey everybody ineens mjn eerste post ;)

Ik heb binnekort een testje dat ik moet afleggen bij jfs. Een week geleden ging ik op gesprek bij een subco (nogal een toffe kerel). Het ging over een job als technieker maar niet bij de klanten maar voor de kasten die op de baan staan. Ik denk dat het dan vooral over storingen gaat? Anyways ik heb een IT testje dan een testje ivm elektriciteit.

Ik heb deze thread zo wat overlopen en las dat er al heel wat mensen die testen al hebben gedaan. Zou iemand mij wat meer informatie bezorgen ivm met de job en de tests?

Het leek allemaal te goed om waar te zijn en daarom dat ik nu op deze forum zit ;)


THX!!!! :D

BGC of TLN?

eS

Legacy Member
Klein vraagje voor de telenet mannen hier.
Op kot hier is er momenteel telenet aanwezig, maar das van 1 huurder apart (die wij maandelijks betalen). Volgend jaar gaat die weg en wordt logischerwijs alles afgesloten. Nu is de vraag of het mogelijk is om een nieuw abonnement aan te vragen op een andere naam, zonder dat er iets aan de installatie gewijzigd moet worden. In principe ist maar wat administratieve rompslomp, maar heb ondertss al geleerd dat dat bij telenet wel ff kan aanslepen.

wproost

Legacy Member
Silvenos zei:
Nee het is een nieuwe bedrijf.. Weet jij toevallig wat de job inhoudt? De kasten op de baan?

Oe nieuw bedrijf? Dan gaat er niet veel volk u kunnen helpen denkik :lol: Dus niet voor Belgacom of Telenet? Misschien voor een provider die het BGC netwerk gebruikt? Geen idee.. Belgacom heeft ook kasten op straat maar er is niemand die buiten kasten niets anders doet.

t416199

Legacy Member
wproost zei:
Oe nieuw bedrijf? Dan gaat er niet veel volk u kunnen helpen denkik :lol: Dus niet voor Belgacom of Telenet? Misschien voor een provider die het BGC netwerk gebruikt? Geen idee.. Belgacom heeft ook kasten op straat maar er is niemand die buiten kasten niets anders doet.

Hoe zalig zou da zijn, eelden dag rond rijden wat jumperkes trekken in de kvd's.
wel saai na nen tijd wrs

1CEZ

Legacy Member
JFS is volgens mij janssens field services?

ken paar telenet tech die voor die subco werken, ook doen ze bgc of scarlet. volgens mij zal het gene telenet zijn aangezien je nog geen telenet tech ben moet je de telenet opleiding volgen en nu is er momenteel ne stop (vorige maand toch nog) misschien dat ze in juni herstarten geen idee. anders zal het bgc of scarlet zijn

1CEZ

Legacy Member
of ne hele dag pooltasken :D in de zomer is er nix leukers in de winter is dit andere koek lol

1CEZ

Legacy Member
gister nog ne hoogtewerkers case gaan oplossen. meer info stond " tech zijn armen zijn 20cm te kort om aan tap te kunnen " rofl nu gelukkig was ik iets groter en kon ik er wel aan :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan