Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sk8en

Legacy Member
ben vandaag op sollicitatiegesprek geweest bij CAS-VOS in sint-niklaas en ik heb daar geen vragen moeten beantwoorden of dergelijke enige vraag was waarvoor dient DHCP. :p
En de opleiding van telenet is in mechelen dat is wel spijtig sinds dat ver rijden is.
en het netto lag rond de 1500 € in de maand.

1CEZ

Legacy Member
succes sk8ten

btw niet klagen é, ik ben van wvl toen moest ik bijna 2weken elke dag op en af naar mechelen :p

hucks

Legacy Member
hucks zei:
ik heb hier intresse in... ben van kontich/antwerpen bij wie zou ik dan moeten gaan horen voor te werken?
en ik ken nix van ellectriciteit en ohm enzo zoals hierboven maar wel redelijk veel van pc's volg avond opleiding pc technicus waar ik veel over netwerken zou ik door de tests raken?

iemand?

Noctu

Legacy Member
sk8en zei:
ben vandaag op sollicitatiegesprek geweest bij CAS-VOS in sint-niklaas en ik heb daar geen vragen moeten beantwoorden of dergelijke enige vraag was waarvoor dient DHCP. :p
En de opleiding van telenet is in mechelen dat is wel spijtig sinds dat ver rijden is.
en het netto lag rond de 1500 € in de maand.

is da nog altijd Marc daar?
Wel je uurloon nakijken, toen ik daar 5 jaar geleden ging werken betaalde die onder het minimumloon, maar met bijdragen werdt het wel opgekrikt.
Ben uiteindelijk na 3 maanden daar vertrokken om een carriere in de IT te beginnen.
ik heb zowat half belgie doorgereden. soms 7 provincies doorkruist op 1 dag

jasonleemans

Legacy Member
Juicy zei:
ik ben al 2 keer geweest is niet makelijk hoor ...(voor mij toch ) bereid je maar goed voor !

ik ben eergistern nog geweest dus,

1ste vraag dat ik nog weet


je hebt een kebel van 1000m en een diameter van 5cm en sterke van 180ohm
hoe lang is de kabel als je een diameter van 6cm hebt en een sterke van 180ohm

je moet ook parallelle schakeling en serie schakeling kunnen en capaciteit berekenen
en nog een paar maar die komen niet in me op,

heb nog een exel bestandje staan met oefening pm me mail en zend die dan eens door !

Dat was heel vriendelijk en handig geweest maar ik ben uiteindelijk geslaagd dus bedankt hiervoor!

jasonleemans

Legacy Member
t416199 zei:
'K heb ook gehoord dat 't veel moeilijker is geworden.. Zou zelf ook niet weten hoe die eerste vraag optelossen ze, en ben al anderhalf jaar tech.
Ze zouden beter wat meer praktische vragen stellen

Eerste vraag had ik ook maar met een kabel van 2000 meter, ik wist het antwoord niet dus gokte maar wat, en 1895 was blijkbaar wel juist. of was het nu 1845. Haha kweet al niet meer, allersiends voor de berekening moet je niet bij mij zijn. Dat is iets met (pi x (d/4)) /l²

Xero-Xt

Legacy Member
jasonleemans zei:
Beetje content daar?

ik sta op scarlet he , en die planning daarvan komt vanbij jfs zelf. dusja soms wel redelijk irri. maar nu worden er alleen maar aanwervingen gedaan voor bgc zelf d8 ik. en men collegas doen da precies toch wel liever dan die "ouwe" scarlets. (vroeger waren er veel meer op scarlet planning en sommige bgctechs hebben dan ook tijd scarlet gedaan)

dries_v

Legacy Member
Vandaag eerste dag solo gedaan als telenet installateur.
Viel wel goed mee, eerst wifi install, dan 7 pooltaken, en als laatste wifi + idtv.
Morgen maar 2 installs opstaan en 1 modemswap. Zullen waarschijnlijk pooltaken bijkomen morgen.

1CEZ

Legacy Member
alé succes dries_v
bij probs laat gerust iet achter op het forum
hm 2install n pooltasken, zou tegen de middag al gedaan hebben :D

janseb

Legacy Member
ik mischien vanaf februari heb 2 weken geleden ongeveer gesolliciteerd we waren met 2 op gesprek

kan niet vroeger vertrekken op mijn werk :-( (ontslag premie)

Deluka

Legacy Member
Wel nu ook twee weken op de baan maar moet van rustig beginnen nog het eerste zien.
Ik sta net als iedereen ook 9 uur ingeboekd.
In de eerste 2 weken al 1 cancel en 1 PP
Eerste dacht dat ik de interne verhuis kwam doen maar toen bleek dat ik gewoon voor de IDTV kwam begon ze pas echt goed te zagen.
Bij de tweede was de drop 3 meter te kort en de wachtbuis leek eerder op een tuinslang. no way dat ik daar een geldoos in kreeg en die er dan nog 11 meter kon doortrekken.
De meeste stress krijg ik wel van
1 C@fe (zeker via draadloos) gang mijn ft nu altijd aan de modem
2 Verkeer ,file en parkeren daar verlies ik hopen van tijd mee.

Is het trouwens normaal dat als je bv extra internet of idtv moet zetten (stond niet in de planning) dat mijn slot niet word aangepast ?
Ik kreeg woensdag voor een full maar 1u30 was er maar na 2u30 buiten.

Moet wel zeggen dat ik het nog steeds een toffe job vind.

Deluka

Legacy Member
Tja ik heb hier ook zo'n stick maar het is ook van onze blauwe vrienden :)
en yeb ik zou meer naar mijn dispatch moeten bellen dan weten ze ook waar ik mee bezig ben.

Btw is er iemand er al ooit in geslaagd om alles in de telenet doos te krijgen.
Jeweetwel dat witte grijze ding.
Ben heel sterk in puzzels en terris maar mij lukt dat dus niet.:D

w3bb3r

Legacy Member
belgacom :p

mja, bij telenet ist het zelfde é

altijd maar da gezaag van die mensen :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan