Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pieter3770

Legacy Member
1CEZ zei:
@ Pieter

wij zijn ook "werkmensen" en meestal hebben wij een 10-12u planning staan en kunnen wij het niet veroorloven voor telkens 15min of langer bij een klant te wachten die weeral effe weg is of niet thuis is. Ik begrijp dat niet als je een afspraak maak , zorg dat IEMAND aanwezig is, thuis wacht, familie enz. Dit kan zo moeilijk niet zijn

grtz

Ik heb 't dan ook niet over de installateurs zelf. Ik begrijp dat die ook hun vaste uren hebben.
Het gaat me over telenet. Die moeten dan maar zorgen dat er ook installateurs aangenomen worden voor avonddiensten of zaterdagdiensten (uiteraard tegen hogere verloning).

En ja, dat is zo moeilijk. Ik ga echt geen vrij nemen (zo stom ben ik al eens geweest; uiteindelijk kwam de brave man om 19u opdagen), ik woon hier nu 2 weken en ken de buren nog niet, heb geen familie of vrienden kort in de buurt wonen (en die zijn trouwens zelf allemaal werken).

Heb je misschien antwoord op mijn vragen over dat wireless?

tune4ever

Legacy Member
Wandering zei:
En dan iedere keer als je tv wilt kijken een kwartier wachten voor dat ding terug op punt staat?

Als de digicorder echt traag reageert, kun je hem beter een keertje uittrekken en even later terug insteken. Tenminste, dat is de service die telenet helpdesk biedt...

kwartier voordat het op punt staat?
Op 1, 2, 3 is de digicorder toch opgestart?

hucks

Legacy Member
is er iemand btw met ervaring bij tsb? want kon ook bij volkerwessels beginnen

Lord Kveldulv

Legacy Member
Akkoord dat als er een uur afgesproken is dat je dan zorgt dat je thuis bent.
Maar langs de kant van de klant moet je het ook begrijpen.
Dit heb ik al meegemaakt de afgelopen pakweg 12 jaar (niet alleen bij Telenet):
- afspraak tussen 8 en 10, technieker arriveert om 16h
- technieker komt nooit opdagen
- technieker komt op de verkeerde dag opdagen
- technieker staat op tijd aan de deur maar weet niet wat hij moet komen doen/heeft het juiste materiaal niet mee
- afspraak tussen 11 en 13h, om 9h30 een ambetante technieker aan de lijn om te vragen waarom we niet thuis zijn?? Een eerdere klant had afgezegd en dan gaan ze er maar van uit dat wij uren op voorhand zitten te wachten.
- technieker die op tijd is en alles correct doet (da wil ik ook gerust vermelden :))

Sommige zaken meermaals meegemaakt. Op den duur zou ge toch op voorhand al schrik krijgen als ge een afspraak moet maken he ;)

Pieter3770

Legacy Member
Ampie zei:
Nu als je een afspraak maakt tussen 17u en 20u moet je maar zorgen dat je thuis bent, als je bij de tandarts een afspraak maakt om 18u moet je toch ook niet om 19u gaan toekomen?

1. bij de tandarts kan ik ook een afspraak maken om 20u (zelfs 18u en 19u waren in dit geval al goed geweest voor mij)
2. bij de tandarts spreek je een concreet uur af, best dat je dan ook op dat uur gaat. Hier is het vaag: tussen 17u en 20u! Groot verschil!

Soit, niemand antwoord op mijn modem-met-geïntegreerde-wireless-vraag?

arbiter

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Ze zijn dus geweest.
Ik was te laat, maar gelukkig was de vriendin net thuis.

Nu hebben ze een wireless modem geïnstalleerd (dus wireless ingebouwd in de modem).
Ik wil dat eigenlijk niet omdat ik zelf een zeer goede wireless router heb gekocht (wordt morgen geleverd).
Ik dacht dat ze bij de installatie de prul D-Link van de vorige keer gingen hergebruiken, die ik dan morgen ertussenuit zou gooien.

Is het tegenwoordig sowieso altijd die modem met geïntegreerde wireless die ze installeren?
Of was een gewone modem ook mogelijk geweest.
Is dat ding kwaliteit?
Als ik de wireless functie uitzet gaat dat geen problemen geven als ik er dan toch mijn eigen wireless tussen gooi?

wij plaatsen tegenwoordig overal een wireless modem ja , dit is trouwens een N-router en bereik van de wireless modem is toch goed ivg met de vorige modems en routers, ik heb bvb zo een wireless geplaatst in een indoor speeltuin die redelijk groot is en had praktisch overal goede wifi ontvangst dus op een appartement zal het absoluut geen probleem zijn.
wireless uitzetten kan ook gewoon zorgen dat je eigen router zijn ip range hoger ligt dan de onze(onze is 192.168.0.1) jouwe moet dus bvb 192.168.0.50 zijn.
het respect tov de techniekers is tegenwoordig ver zoek vind ik , toch al een paar klanten gehad deze week die ik liever niet meer tegenkom, in die 4j dak het nu doe is dit de periode waar ik vaakst ff moet afkoelen nadat ik bij sommige klanten ben geweest en dit ligt zeker niet aan mij daar ik vaak wel eens zeg van ale kzal da of da nog eens extra doen voor u ma tegenwoordig is niets meer goed genoeg, nu krijgen ze allemaal gratis wireless met een N-router zelfs is het nog niet goed...

Pieter3770

Legacy Member
Begrijp me niet verkeerd, met de installateurs zelf heb ik nog nooit problemen gehad. Altijd heel vriendelijk wat zitten praten over techniek etc.

Dat mij door telenet brol door de strot geramd wordt, daar heb ik wel problemen mee.
Dat trage energieverslindende bakske terwijl mijn tv alles kan decoderen als ze nu gewoon eens CAM zouden willen toestaan, wireless van inferieure kwaliteit (ik huiver nog als ik denk aan de d-link die ze 2 jaar terug gaven),...

De marge van de afspraak kan me dunkt toch iets korter. Of gewoon ook een tijdslot later op de avond of op zaterdag voorzien.

Alleszins bedankt voor de uitleg!
Ik ga dan denk ik de wireless toch uitschakelen.

iLu_RoX

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Tja, dat is dan pech.
Dan zwier ik de heleboel om naar Belgacom.
Moeten ze maar wat flexibeler zijn naar de werkmens toe.

Zie ... Zo een " klanten " zoals u zouden niks moeten extra vragen aan ik . Ik ga altijd binnen met nen vriendelijke goeiendag .. maar soms gaat de deur nog maar open en het is van Telenet si telenet la .... en TOCH nemen ze een extra product erbij .. dat is toch raar é . En al die dreigementen van ik ga naar belgacom tja .. als je pokketraag INT wil of INt die uitvalt of wat dan ook wilt ga u gang .
Doen de mensen vriendelijk tegen mij en beleefd doe ik dit ook en mogen ze gerust vragen van kan je hier es een fichke opzetten of kan je vlug even dit doen ... allemaal geen probleem .

Als ik in het dagelijks leven afspreek met iemand zorg ik dat ik op tijd ben .. tss 17 en 20u .. das een tijdspanne van aub 3 u ... op een afspraak dat JIJ goedkeurde .
De arrogantie van sommige mensen is soms erg ...

t416199

Legacy Member
arbiter zei:
wij plaatsen tegenwoordig overal een wireless modem ja , dit is trouwens een N-router en bereik van de wireless modem is toch goed ivg met de vorige modems en routers, ik heb bvb zo een wireless geplaatst in een indoor speeltuin die redelijk groot is en had praktisch overal goede wifi ontvangst dus op een appartement zal het absoluut geen probleem zijn.
wireless uitzetten kan ook gewoon zorgen dat je eigen router zijn ip range hoger ligt dan de onze(onze is 192.168.0.1) jouwe moet dus bvb 192.168.0.50 zijn.
het respect tov de techniekers is tegenwoordig ver zoek vind ik , toch al een paar klanten gehad deze week die ik liever niet meer tegenkom, in die 4j dak het nu doe is dit de periode waar ik vaakst ff moet afkoelen nadat ik bij sommige klanten ben geweest en dit ligt zeker niet aan mij daar ik vaak wel eens zeg van ale kzal da of da nog eens extra doen voor u ma tegenwoordig is niets meer goed genoeg, nu krijgen ze allemaal gratis wireless met een N-router zelfs is het nog niet goed...

Idd, hoe meer de klant gratis krijgt hoe veeleisender ook.

TrsH

Legacy Member
ik zou zo graag hebben dat wij eens mensen konden meedoen op een dagje install met ons.
de mensen zouden direct een heel ander beeld hebben van onze "luilekker" job en mss eens wat meer begrip tonen .

sommige klanten doen mij na bijna 8 jaar verlangen naar een andere job, hoe graag ik hem ook doe.

hucks

Legacy Member
TrsH zei:
ik zou zo graag hebben dat wij eens mensen konden meedoen op een dagje install met ons.
de mensen zouden direct een heel ander beeld hebben van onze "luilekker" job en mss eens wat meer begrip tonen .

sommige klanten doen mij na bijna 8 jaar verlangen naar een andere job, hoe graag ik hem ook doe.
zo erg?

Pieter3770

Legacy Member
iLu_RoX zei:
Zie ... Zo een " klanten " zoals u zouden niks moeten extra vragen aan ik . Ik ga altijd binnen met nen vriendelijke goeiendag .. maar soms gaat de deur nog maar open en het is van Telenet si telenet la .... en TOCH nemen ze een extra product erbij .. dat is toch raar é . En al die dreigementen van ik ga naar belgacom tja .. als je pokketraag INT wil of INt die uitvalt of wat dan ook wilt ga u gang .
Doen de mensen vriendelijk tegen mij en beleefd doe ik dit ook en mogen ze gerust vragen van kan je hier es een fichke opzetten of kan je vlug even dit doen ... allemaal geen probleem .

Als ik in het dagelijks leven afspreek met iemand zorg ik dat ik op tijd ben .. tss 17 en 20u .. das een tijdspanne van aub 3 u ... op een afspraak dat JIJ goedkeurde .
De arrogantie van sommige mensen is soms erg ...

Ik zal 't nog een keer zeggen, ik heb nog nooit onvriendelijk gedaan tegen een technieker. Ze krijgen ook altijd wat te drinken en een koekje. :)

Tegen het bedrijf telenet echter wel. En dan is dreigen met Belgacom soms het enige dat helpt. Al eens verhuist met telenet?
Ook deze keer weer gezever, rekening nog op oude adres, boete, maand maart nog moeten betalen voor oude adres terwijl ik er weg was op 26feb, nu nieuwe rekening maart voor nieuw adres. Effe bellen voor ik betaal, neen gaat niet, je moet betalen en zal dan daarna wel geregeld worden.
Dat ken ik dan weer van mijn vorige verhuis. Hadden ze me ook dubbel laten betalen en 2x 50 activatie (ze hadden tv en internet per ongeluk apart geopend en laten installeren). Heb alles moeten betalen en dat zou wel gecompenseerd worden. Na 2 maanden heb ik 't gebel opgegeven terwijl ik ongeveer de helft gerecupereerd had.

"Ze klagen maar nemen nog een productje erbij".
Vind je dat raar, met 2 monopolies op de markt waarvan de andere nóg grotere brol is!? Kiezen tussen de pest en de cholera...

De afspraak heb ik aanvaard omdat 't niet anders ging. Zaterdag en avond niet mogelijk. Vraag je een andere mogelijkheid, dan zit je rechtstreeks 2 weken later. Tussen 17u en 20u, hoopte dan gewoon op vanaf 18u. Soit, heb gezorgd dat vriendin al thuis was.

Vriendelijke mensen mogen je extra's vragen. Ben je zeker, want je zit wel heel snel op je paard. Ik geef dan nog niet eens kritiek op jullie.

Sent from my HTC Desire

1CEZ

Legacy Member
als het al brol is neem dan terug de oude vertrouwde gele briefkaart en doe em op de post! :P

iLu_RoX

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Vriendelijke mensen mogen je extra's vragen. Ben je zeker, want je zit wel heel snel op je paard. Ik geef dan nog niet eens kritiek op jullie.

Das omdat ik al zoooooooo vele keren hetzelfde gehoord heb :)

Sh1mt

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Vriendelijke mensen mogen je extra's vragen. Ben je zeker, want je zit wel heel snel op je paard. Ik geef dan nog niet eens kritiek op jullie.

om maar effe als neutrale lezer comment te geven: stop met neuten man.. koop een 56k modem en dvb-t antenne, zo zijn alle internet providers van uw gezaag verlost

friendly grtz :D

$anka

Legacy Member
@ Pieter3770: zelf ook al enkele keren telenet laten verhuizen, en nog nooit problemen mee voor gehad.

wat betreft teveel moeten betalen wegens een fout van hen dat is imo jouw fout.
Is mij ook is een keer voor gevallen dat ze mij 100 euro hadden aangerekend door een fout in hun systeem. Heb daarvoor gebeld en ook de uitleg gekregen dat ik dat moest betalen en dat het achteraf zou verrekend worden.
Heb ik gewoon vlakaf geweigerd. ik ga echt niet opdraaien voor hun administratieve fout, dat ze dat maar zelf oplossen.
heb er nooit nog iets van gehoord.

Time

Legacy Member
Vandaag zijn ze bij mij geweest. Er hing al een modem en router en er stond nog geen pc. Dus Digitv installeren en zorgen voor 'een' internetsignaal was voldoende. Ik zei tegen m'n baas, over een uurtje ben ik wel terug, ja pwat, die kerel was 2h bezig. En niet eens echt problemen gehad ofzo, het is blijkbaar echt zo veel werk. :p Modem en router zijn nu vervangen door 1 bak die ook switch en versterker omvat. En ferm chance dat ik relatief laat besteld had, ik heb blijkbaar het nieuwste model van digicorder dat nog maar een week beschikbaar is.

Wel een vraagje: normaal krijg je de avond ervoor een sms wanneer de technieker ongeveer langs komt, wie verstuurt die? Is dat automatisch, of manueel? Ik heb die namelijk niet ontvangen. Ik woon op 10 mins van mijn werk en heb dan maar van zodra ik de sms kreeg dat hij onderweg was naar huis geracet. Kerel stond al 5 mins te wachten, gelukkig niet weggereden. :)

(die zit hier toevallig ook niet? Brugsesteenweg :p)

Alles bij elkaar dik in orde. Ik had blijkbaar een uitzonderlijk sterk signaal, 68% (zou meestal maar rond de 40 halen in Gent).

iLu_RoX

Legacy Member
Time zei:
Vandaag zijn ze bij mij geweest. Er hing al een modem en router en er stond nog geen pc. Dus Digitv installeren en zorgen voor 'een' internetsignaal was voldoende. Ik zei tegen m'n baas, over een uurtje ben ik wel terug, ja pwat, die kerel was 2h bezig. En niet eens echt problemen gehad ofzo, het is blijkbaar echt zo veel werk. :p Modem en router zijn nu vervangen door 1 bak die ook switch en versterker omvat. En ferm chance dat ik relatief laat besteld had, ik heb blijkbaar het nieuwste model van digicorder dat nog maar een week beschikbaar is.

Wel een vraagje: normaal krijg je de avond ervoor een sms wanneer de technieker ongeveer langs komt, wie verstuurt die? Is dat automatisch, of manueel? Ik heb die namelijk niet ontvangen. Ik woon op 10 mins van mijn werk en heb dan maar van zodra ik de sms kreeg dat hij onderweg was naar huis geracet. Kerel stond al 5 mins te wachten, gelukkig niet weggereden. :)

(die zit hier toevallig ook niet? Brugsesteenweg :p)

Alles bij elkaar dik in orde. Ik had blijkbaar een uitzonderlijk sterk signaal, 68% (zou meestal maar rond de 40 halen in Gent).

Is een automatisch bericht . Maar als je gsm nummer bv niet is ingevuld in onze pc of nog een oud gsm nr gaat dit bericht naar dat " oud " nummer gaan

Time

Legacy Member
De juiste gsmnummer stond zelfs vermeld in de bevestigingsmail én brief die ik dagen daarvoor had ontvangen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan