Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

iLu_RoX

Legacy Member
arbiter zei:
wij plaatsen tegenwoordig overal een wireless modem ja , dit is trouwens een N-router en bereik van de wireless modem is toch goed ivg met de vorige modems en routers, ik heb bvb zo een wireless geplaatst in een indoor speeltuin die redelijk groot is en had praktisch overal goede wifi ontvangst dus op een appartement zal het absoluut geen probleem zijn.
wireless uitzetten kan ook gewoon zorgen dat je eigen router zijn ip range hoger ligt dan de onze(onze is 192.168.0.1) jouwe moet dus bvb 192.168.0.50 zijn.
het respect tov de techniekers is tegenwoordig ver zoek vind ik , toch al een paar klanten gehad deze week die ik liever niet meer tegenkom, in die 4j dak het nu doe is dit de periode waar ik vaakst ff moet afkoelen nadat ik bij sommige klanten ben geweest en dit ligt zeker niet aan mij daar ik vaak wel eens zeg van ale kzal da of da nog eens extra doen voor u ma tegenwoordig is niets meer goed genoeg, nu krijgen ze allemaal gratis wireless met een N-router zelfs is het nog niet goed...

ivm die range denk dat je toch ergens gemist hebt ..
onze is bv 192.168.0.1 en de klant zijn range moet niet zijn 192.168.0.50 maar de 0 moet veranderd zijn maw 192.168.1.1

De range is bij mijn weten het derde cijfer veranderen

arbiter

Legacy Member
iLu_RoX zei:
ivm die range denk dat je toch ergens gemist hebt ..
onze is bv 192.168.0.1 en de klant zijn range moet niet zijn 192.168.0.50 maar de 0 moet veranderd zijn maw 192.168.1.1

De range is bij mijn weten het derde cijfer veranderen

Dat zei de helpdesk mij ook maar dat werkte niet. De laatste klant waarbij ik de router aangepast heb heb ik ip van de router op 192.168.0.100 gezet en toen werkte het wel

janseb

Legacy Member
Bij mij hebben ze het ook de router moeten veranderen naar 192.168.1.1 anders ging het niet

vanaf 4 april begin ik bij tsb te werken in paal

hucks

Legacy Member
janseb zei:
Bij mij hebben ze het ook de router moeten veranderen naar 192.168.1.1 anders ging het niet

vanaf 4 april begin ik bij tsb te werken in paal

LOL ik ook 4 april :D

hucks

Legacy Member
kijk der echt naar uit :p alhoewel na het lezen van heel dees topic het toch moeilijker en saaier lijkt dan ik dacht :p

Selderijstok

Legacy Member
Time zei:
Vandaag zijn ze bij mij geweest. Er hing al een modem en router en er stond nog geen pc. Dus Digitv installeren en zorgen voor 'een' internetsignaal was voldoende. Ik zei tegen m'n baas, over een uurtje ben ik wel terug, ja pwat, die kerel was 2h bezig. En niet eens echt problemen gehad ofzo, het is blijkbaar echt zo veel werk. :p Modem en router zijn nu vervangen door 1 bak die ook switch en versterker omvat. En ferm chance dat ik relatief laat besteld had, ik heb blijkbaar het nieuwste model van digicorder dat nog maar een week beschikbaar is.

Wel een vraagje: normaal krijg je de avond ervoor een sms wanneer de technieker ongeveer langs komt, wie verstuurt die? Is dat automatisch, of manueel? Ik heb die namelijk niet ontvangen. Ik woon op 10 mins van mijn werk en heb dan maar van zodra ik de sms kreeg dat hij onderweg was naar huis geracet. Kerel stond al 5 mins te wachten, gelukkig niet weggereden. :)

(die zit hier toevallig ook niet? Brugsesteenweg :p)

Alles bij elkaar dik in orde. Ik had blijkbaar een uitzonderlijk sterk signaal, 68% (zou meestal maar rond de 40 halen in Gent).

Content van die nieuwe digicorder? Of is het je eerste en kan je niet vergelijken met de oudere modellen?

Time

Legacy Member
M'n moeder en grootmoeder hebben het oudste model denk ik. Die doet evenveel als degene die ik heb. De verschillen zijn het formaat (nieuwste is bijna dubbel zo hoog, maar wel ik denk de helft smaller), de harde schijf (320GB ipv 160GB) en de snelheid. Als m'n ma in haar menu navigeert is het eerst drukken naar onder, en zo'n 2-3 seconden later volgt het scherm. Bij mij is de responstijd in milliseconden uit te drukken. Geen enkele klacht over te verzinnen dus. :)

Selderijstok

Legacy Member
Time zei:
M'n moeder en grootmoeder hebben het oudste model denk ik. Die doet evenveel als degene die ik heb. De verschillen zijn het formaat (nieuwste is bijna dubbel zo hoog, maar wel ik denk de helft smaller), de harde schijf (320GB ipv 160GB) en de snelheid. Als m'n ma in haar menu navigeert is het eerst drukken naar onder, en zo'n 2-3 seconden later volgt het scherm. Bij mij is de responstijd in milliseconden uit te drukken. Geen enkele klacht over te verzinnen dus. :)

Dan heb je nog de huidige? De nieuwe zijn met 500gb.

Time

Legacy Member
Mijn installateur beweerde dat degene die ik heb staan nog maar een 3tal weken geïnstalleerd wordt wegens het allernieuwste. :x
(heb nu wel nog nergens de HDD-grootte gecheckt)

TrsH

Legacy Member
Time zei:
Mijn installateur beweerde dat degene die ik heb staan nog maar een 3tal weken geïnstalleerd wordt wegens het allernieuwste. :x
(heb nu wel nog nergens de HDD-grootte gecheckt)

is normaal gezien zo want de oudere modellen hebben we moeten terug indienen.

die nieuwe digicorders werken eigenlijk zoals de eerste hadden moeten werken :D

hucks

Legacy Member
janseb zei:
ik ook

starte met de late (11-20 uur)

ik heb ook de late :D wel spijtig dat dit niet vermeld was op solicitatiegesprek. achjah dan maar om de 2 weeken een uurtje te laat op avondschool :D

was wel leuke dag, goe gelache me sommige dinge

TrsH

Legacy Member
hucks zei:
ik heb ook de late :D wel spijtig dat dit niet vermeld was op solicitatiegesprek. achjah dan maar om de 2 weeken een uurtje te laat op avondschool :D

was wel leuke dag, goe gelache me sommige dinge


afhankelijk van welke subco je hebt zal je maar zelden tot 20.00 moeten werken.

meestal heb ik altijd om 18.00 - 18.30 gedaan met de late shift.
ik zeg wel dat dit afhangt van subco tot subco.

hucks

Legacy Member
Ampie zei:
Vraag dan de vroege shift op de dagen dat je avondles hebt...

heb elke woensdag en vrijdag avond school. ik ging het zowizo nog eens deze week erover gaan praten op kantoor. denk je dat dat zou mogelijk zijn? elke woensdag en vrijdag de vroege krijge?

@trsh: ik werk bij tsb/fiberworks. ja de persoon die me opleid zei zelf ook dat hij meestal om 6uur thuis is met de late

hucks

Legacy Member
Ampie zei:
Natuurlijk is dat mogelijk, gewoon op tijd aanvragen dat ze de planning in orde kunnen brengen. Welke regio zit je?

oh oke nice.
kgoh ik zelf zal in regio kontich zijn aangezien ik van kontich zen.
vandaag toch weral fameuze stoote meegemakt ze jonges toch
2 ouw boerekes precies recht vanuit een of andere tv program.
en dan nen mens dien had 3 appartemente te huur. en wou der kabels vo ma hij had ma 1ne drop. en ma zevere en doen jonges die was zoo vies op ons omda wij ni in een gemeentelijke ruimte ne versterker op nen drop wile plaatse waar hij 3 apartemente mee wil voorzien van internet tv en telefon
en mene eerste x de paal in, best wel plezant dabove =D

janseb

Legacy Member
hucks zei:
heb elke woensdag en vrijdag avond school. ik ging het zowizo nog eens deze week erover gaan praten op kantoor. denk je dat dat zou mogelijk zijn? elke woensdag en vrijdag de vroege krijge?

@trsh: ik werk bij tsb/fiberworks. ja de persoon die me opleid zei zelf ook dat hij meestal om 6uur thuis is met de late

Hucks tegen mij hebben ze gezegt dat dat ze de planning aanpassen naar uw wens alle in het mogelijke dan hè
Ik zou ook als ik met de late staan dinsdag en donderdag met de vroege wille staan ik moet het nog vragen maar nu gaat dat niet omdat de planning volgt van je begeleider

Maar ik heb van dag 1 al mee modems gezet dag 1 modem swap en dag twee heb ik al 2 itv 1volledige install gedaan

Morgen eens vragen of ik ook de paal in mag :)

janseb

Legacy Member
hucks zei:
ik heb ook de late :D wel spijtig dat dit niet vermeld was op solicitatiegesprek. achjah dan maar om de 2 weeken een uurtje te laat op avondschool :D

was wel leuke dag, goe gelache me sommige dinge

Mij hebben ze dat gezegt tijdens het gesprek dat je de vroege en de late kan hebben

demon326

Legacy Member
Heb een paar vraagjes, daar ik binnenkort mss voor mijn eigen digitv aanschaf:p.

1) Moet de digibox aan het internet hangen, of is dat optioneel? Want boven is er namelijk geen internet:p.

2) Wij hebben nu Turbonet+freephone(en kabel televisie) en betalen ongeveer ~75 Euro/maand. Als ik het goed heb is de fibernet60 shake eigenlijk hetzelfde, maar dan met digitale televisie inbegrepen?

hucks

Legacy Member
janseb zei:
Hucks tegen mij hebben ze gezegt dat dat ze de planning aanpassen naar uw wens alle in het mogelijke dan hè
Ik zou ook als ik met de late staan dinsdag en donderdag met de vroege wille staan ik moet het nog vragen maar nu gaat dat niet omdat de planning volgt van je begeleider

Maar ik heb van dag 1 al mee modems gezet dag 1 modem swap en dag twee heb ik al 2 itv 1volledige install gedaan

Morgen eens vragen of ik ook de paal in mag :)


ja men begeleider zei dat dat wrs wel mogelijk was. want zit nu in les heb echt gevlogen op de baan en toch 35 min te laat.

ik heb op dag 1: enkel padestoele gdn en voor de rest gekeke
dag2: hebek digitale tv moete instalere, modem tege de muur plaatse(ni aansluite) de papiere lere invulle, de plakkerkes lere plakke, sap ids make. verschil tuse galvanisch catv dozeke geleerd, vlinderconnectors lere onderscheide, de paal in ge moete.
dag3: digitale tv's aangesloten, internet aangeslote. laptops naar wifi late connecte(linuxje er tussen was ff whut owww linux :D) kabels moete make(strippe weerstandjes omplooie connector erop enzo)

maar ik heb nog maar 2 "normale" klante gehad voor de rest echt zo ambetante mense waar we uure mee moeste discusere van telenet, mense die a b c bestellen en dan zege ik wil enkel A do ede rest ma weg, dus das belle na telenet enzo of mense die nen dim14 van 14 meter hebbe ligge en eigelijk 20 nodig had. echt flupkes da we tegekome ze vent :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan