Archief - Wat is uw brutoloon? - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
Cycloon zei:
Er is wel een vorm van etiquette om op een forum te posten. Eentje daarvan is niet om elke post te starten met "geachte" of "beste" en ook niet af te sluiten met "vele groetjes" of je naam. Dat hoort gewoon niet in een discussie. In een real life discussie stop je toch ook niet telkens door je eigen naam te zeggen? Door hier elke keer je naam onder je post te zetten lijkt het wel alsof je zelden ergens op een forum post.

Ook telkens opnieuw je loon posten heeft weinig meerwaarde in deze thread omdat je duidelijk veel geluk hebt gehad en zeker geen maatstaf bent waar andere zich tegen kunnen/moeten spiegelen. Als een beginner vraagt hoeveel hij kan vragen dan is het geen meerwaarde om te zeggen dat jij €3500+ verdient (of wat het ook was). Er was hier een tijdje nog eens zo iemand die telkens moest herhalen hoeveel geld die verdiende omdat die in een speciaal systeem werkte waar die goed voor betaald werd.

Niemand zegt overigens dat je moet stoppen met posten, maar post informatie die relevant is voor een vraag. Nu lijk je wel een drama queen.

De verhouding nuttige karakters over niet-nuttige karakters is bij Hiapoe bij het hoogste van heel het forum; dat is wat uiteindelijk telt.

Fervet opus

Legacy Member
Tot voor kort vond ik dit subforum één van de meest serieuze op 9lives maar blijkbaar wordt dit ook nu ontdekt door nieuw geregistreerde 14jarigen. Liever iemand die nuttige informatie geeft en dan zijn naam er onderzet dan mensen die hier enkel en alleen komen om wat te bashen op andere leden. Meesten zijn wss jaloers dat Hiapoe effectief vooruitgang boekt in zijn werk?

Alleszins Hiapoe en JPV zijn hier veruit diegene die de meest nuttige info verstrekken, daar komt tenminste waarheid uit ipv halve informatie en verkeerd advies.

master777

Legacy Member
2000€ bruto, allerlei voordelen (winstdeelname, laptop, wagen, nettovergoeding, ...):1548€ netto.
starter (reeds half jaar werkervaring).
Had mijn eisen wat hoger moeten leggen !
Wel mooie uren, bereikbaarheid (wel min 50m rijden), heb nog tijd voor een leven naast werk.

Bushimo

Legacy Member
Buiten het feit dat mijn post ironisch was (read it again) vind ik wel dat Cycloon gelijk heeft met zijn 'drama queen' omschrijving.

Eerst willen opvallen door overal je naam onder te plakken (eigen woorden), daarna huilen als iemand je erop wijst, tussendoor het nog vakkundig opblazen buiten proporties.

Stok, aars, enzo.

lookoutordie

Legacy Member
Wat is het gemiddelde brutoloon van een BaNaBa verpleegkundige met een bijzondere beroepstitel? Geen hoofd van een afdeling, fulltime job.

Cycloon

Legacy Member
lookoutordie zei:
Wat is het gemiddelde brutoloon van een BaNaBa verpleegkundige met een bijzondere beroepstitel? Geen hoofd van een afdeling, fulltime job.

Mss even leeftijd meegeven, want dat geeft de grootste doorslag.

Atrox

Legacy Member
Atrox zei:
Even een vraag over mijn vakantiedagen: dit staat op mijn loonbrief, is dat de allerlaatste kolom "overuren vakantie"? Daar staat nu Jaarcumul + 40,20 / Jaarcumul - 40,20. Wa betekent dat :p

Niemand? :p

HUSKE

Legacy Member
PineMangoes zei:
Veel comfortabeler zelfs hoogstwaarschijnlijk. Een BMW koop je voor de rijsensatie (en/of om te patsen).

Ben met de BMW 118d gaan testrijden en vond die niet comfortabel zenne...
Vooral achteraan is een ramp en alhoewel ik daar nooit zit toch belangrijk voor een toekomstige kleine "huske" :p.

Heb met mijn budget voor een audi A4 uiteindelijk voor een overuitgeruste golf 6 gekozen als bedrijfswagen.
Met mijn budget (32k€) kon ik eentje samenstellen die niet zo saai voor de dag komt als de gemiddelde golf 6, wat mij weer afzet tegen de massa :p.
En ja, zelfs met sportonderstel en 18" velgen blijf hij comfortabel :niceone:.

PineMangoes

Legacy Member
HUSKE zei:
Ben met de BMW 118d gaan testrijden en vond die niet comfortabel zenne...
Vooral achteraan is een ramp en alhoewel ik daar nooit zit toch belangrijk voor een toekomstige kleine "huske" :p.

Heb met mijn budget voor een audi A4 uiteindelijk voor een overuitgeruste golf 6 gekozen als bedrijfswagen.
Met mijn budget (32k€) kon ik eentje samenstellen die niet zo saai voor de dag komt als de gemiddelde golf 6, wat mij weer afzet tegen de massa :p.
En ja, zelfs met sportonderstel en 18" velgen blijf hij comfortabel :niceone:.

Dat bedoelde ik hé, een BMW is niet supercomfortabel maar is fantastisch inzake rijsensatie. Een 1 is idd niet de meest ruime wagen achteraan (en belachelijk duur voor wat je krijgt).

Golf is idd comfort met een grote c, al zou ik in die klasse eerder naar een sedan uitkijken.

SavaB

Legacy Member
Dus op twee dagen tijd zijn er in dit topic posts gemaakt over:
1. iemand die z'n naam onder z'n posts zet
2. diezelfde persoon die een aantal maal zijn loon in het "wat is uw brutoloon" topic post (maakt da mee!)
3. een discussie BMW vs al de andere mogelijke bedrijfswagens
4. een troll die een nogal bekende anti-basf toon voert

Dus:
1. dat Hiapoe zijn naam eronder zet doet er niet toe. Aangezien hij zelden irrelevante commentaar post maakt dit kenmerk het des te gemakkelijker om zijn posts op te sporen tijdens het scrollen.
2. ik check dit topic misschien niet dagelijks, maar wel regelmatig, en het is me nooit echt zo hard opgevallen.
3. ik zie misschien een vage relevantie, omdat een auto ook een stuk verloning is, maar als je werkelijk deze discussie wilt gaan voeren is daar dacht ik een volledig forumonderdeel met kenners en al voor.
4. zonder leeftijd, opleiding, ervaring, ... kunt ge dus niets afleiden uit z'n post.

da_flux

Legacy Member
5. Iemand die van dit alles nog eens een mooie samenvatting maakt :p


daflux

Gromme

Legacy Member
Ondertussen naar de 3 maanden bij DPWorld. Gaat goed. :-)
Voor de rest nog geen wijzigingen.

Ryz1989

Legacy Member
ik vroeg me af hoeveel zou een student die juist afgestudeer is van de universiteit met een diiploma bio medische wetenschap verdienen? en stel dat hij/zij een docteraat heeft gedaan hoeveel verdien ze dan en is er weinig of veel werk gelegenheid voor die diploma en is het vooral research achtig werk of typische boring BS onderzoek voor de docter
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan