SavaB
Legacy Member
Cycloon zei:Ik zou echt wachten met opslag vragen hoor. Je wordt serieus overbetaald voor je diploma, klagen moet je dus zeker niet doen. Ik denk dat nog een jaar wachten wel aanvaardbaar is.
Ik ben ook ondertussen overtuigd geraakt dat ik best nog een tijdje wacht, tot ik hier ongeveer twee jaar heb gewerkt.
^MystiQ zei:Ik zou er eerlijk gezegd niets van zeggen, ge moet het zo zien. Ge zijt niet AL een jaar bezig, ge zijt NOG MAAR een jaar bezig. Ge hebt een heel mooi pakket maar ik zou toch nog een jaartje wachten mocht ik van u zijn. Die redenering wat je daar zegt van 100 euro bruto per jaar kan misschien wel kloppen maar als je na 3 jaar een opslag van 300 euro in één keer krijgt zit je ook aan 100 euro per jaar. Als je echt ieder jaar aan de deur gaat staan voor 100 euro opslag zal dat lelijk tegenslaan![]()
Cycloon zei:Maar hij verdient wel al een dikke 400-500 euro per maand meer dan een gemiddelde bachelor in antwerpen. Het zou vrij verkeerd overkomen om dan na een jaar al achter opslag te gaan vragen. Zeker omdat hij tussen allemaal sterkere profielen werkt.
Het beste wat hij kan doen is voor een evaluatie vragen en hopen dat ze zelf een voorstel doen over opslag.
Ze hebben me net aangenomen voor mijn profiel, terwijl ik toch ook tussen een aantal burgies solliciteerde. Ik weet niet goed wat de gemiddelde bachelor verdient, maar ik denk dat dat sterk afhangt van diploma tot diploma. Bij de staat is dat zeker het geval, dat je adhv je hoogst behaalde graad betaald wordt, maar als ze, zoals hier, zoeken naar een profiel dat niet altijd even gemakkelijk te vinden is, dan heb ik het gevoel dat ze eerder kijken naar de job die je uitvoert.
PineMangoes zei:2nd. Als je evenveel gaat beginnen vragen als de burgies etc. zullen ze voor dat loon wss liever een burgie aanwerven...
Twee maanden na mij is er een pas afgestudeerde burgie begonnen tegen hetzelfde loon, maar ik heb dus geen flauw idee of hij dus om opslag zou vragen (en aangezien dat er hier nooit over loon wordt gepraat, ligt dat nogal moeilijk om uit te zoeken). Aangezien dat ik hier start aan hetzelfde loon, vermoed ik dat ik hier ook op dezelfde manier opslag krijg.
Ik denk dat ze hier blij zijn dat ze iemand gevonden hebben met het profiel dat ze zochten, ongeacht het diploma. Het zou me vreemd lijken om een burgie die deze job minder goed uitvoert aan te nemen ipv een bachelor die het wel goed doet...
caoimhin zei:Eerst developer goed schrijven, dan pas opslag vragenMaar zou in uw geval nog wachten, je verdient echt al heel goed voor uw opleiding en ervaring.
Gelukkig werk ik niet bij de sppellingppolitie he

Soit, dat ik goed verdien, daar ben ik me heel goed van bewust. Maar ergens vind ik ook dat ik niet moet onderdoen voor mijn collega's die dezelfde job uitvoeren, vandaar dat ik eens rondvraag he

Radiance zei:Ik ben blijkbaar de enige, maar ik het hier niet mee eens. Tuurlijk heeft hij al een mooi loon maar ik vind dat geen argument om niet vooruit te kijken en uit te zoeken hoe je hogerop kan. Zeker het diploma argument vind ik niet relevant (misschien typisch omdat ik zelf ook 'maar' een bachelor heb ..), wat in grote lijnen je loon bepaald zijn imho hoeveel jij het bedrijf opbrengt en hoe onmisbaar je bent (door ervaring, krapte op de arbeidsmarkt, specifieke kennis, extra dingen die je doet, ...)
Mijn volledige pakket staat hier ergens voor wie het moet weten, maar ik ben als bachelor (Elektronica) begonnen aan 400 euro bruto meer dan SavaBstell en heb daar in mijn ondertussen 4 jaar in +/- dezelfde job bijna 30% loon en een mooi firma wagen bovenop gekregen.
Bij ons is het kantoor van je manager binnenlopen en opslag vragen evenwel not done. Iedereen krijgt tijdens / na zijn evaluatiegesprek (2x per jaar 'officieel') een rating en degenen met de hoogste rating staan eerste in de rij voor een promotie / opslag als er geld vrij komt daarvoor. Dus na je evaluatie gaan vragen : ik wil 100 euro extra lijkt mij ook geen goed idee. Maar ik zou absoluut vragen hoe die dingen er in de firma aan toe gaan, rechtuit vragen hoe je er momenteel voorstaat en wat je manager denkt dat je zou moeten doen om vooruit te raken, zo concreet mogelijk. Als je in een gezond bedrijf zit zou men zo'n cultuur moeten appreciëren en imho zelfs aanmoedigen. Ik weet perfect in welke richting ik moet evolueren, wie van mijn collega's ik als voorbeeld kan nemen etc..
Note: ik werk voor een Amerikaanse multinational, waar zoiets misschien makkelijker ligt dan bij een KMO om de hoek (enfin, dat weet ik bijna zeker vanuit de tijd van vakantiejobs, immers elke euro die jij meer verdient is er een minder voor de baas, of zo zien zij dat toch vaak). In short : kom niet over als een geldwolf, maar maak onrechtstreeks duidelijk dat je bepaalde verwachtingen hebt, als het bedrijf goed draait en je hebt daar mee verdienste aan, mag dat ook vergoed worden.
Enfin, my 2 cents, opmerkingen meer dan welkom.
Thx
Ik denk dat ik ga wachten tot ik hier twee jaar gewerkt heb (dat valt toevallig ongeveer samen met een halfjaarlijkse evaluatie), en dan eens rondvragen op de manier zoals jij en hiapoe hier voorstelde.
