Archief - Wat studeer jij? [2011-2012]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welk jaar?


  • Totaal aantal stemmers
    499
  • Opiniepeiling gesloten.

Th1x4nG

Legacy Member
Bij ons deden er wel veel dat, maar ja, ook echt de 'gemaakt sociale' mensen waar ik sowieso geen contact mee wil hebben :)

DaTa

Legacy Member
Balsaus zei:
zo'n onthaalweekend? Nee , da was dit weekend voor mij als handelsingenieur. Ik kon niet gaan. Ik vraag me eigenlijk af of zo'n onthaalweekend nuttig is? Gaan er echt veel mensen daar naar toe , of is het maar een klein aantal? Ik ga namelijk niemand in mijn richting kennen en hoop niet dat iedereen elkaar daar al gaat kennen door dat weekend.

Ook 1ste jaar handelsingenieur in Leuven?

Lospeed

Legacy Member
Svenno zei:
3bach farmacie

vraagje:
Die praktische oefeningen van statistiek, is dat in principe als een practicum of eerder als een werkcollege? Want ik heb een kleine overlap in mijn GIT van mijn practicum plantkunde (als ik geen vrijstelling kan krijgen) met een sessie of 2 praktische oefeningen statistiek :unsure:
Dus nu hoop ik dat die praktische oefeningen niet iets verplicht zijn of dat dat daar ergens in kan passen of ik kan nog wat minder al meedoen volgend jaar :p

Svenno

Legacy Member
Lospeed zei:
vraagje:
Die praktische oefeningen van statistiek, is dat in principe als een practicum of eerder als een werkcollege? Want ik heb een kleine overlap in mijn GIT van mijn practicum plantkunde (als ik geen vrijstelling kan krijgen) met een sessie of 2 praktische oefeningen statistiek :unsure:
Dus nu hoop ik dat die praktische oefeningen niet iets verplicht zijn of dat dat daar ergens in kan passen of ik kan nog wat minder al meedoen volgend jaar :p

Je hebt zowel werkcolleges als PC practica, beide niet verplicht. Maar ik zou wel ten sterkste aanraden om naar die zaken te gaan:

* De PC practica zijn enigszins noodzakelijk om je project van statistiek te kunnen maken, tenzij je al een goede kennis SPSS hebt.. :)
* De werkcolleges zijn een goede weergave van het examen, waar je tezamen oefeningen maakt. Die zijn ook eigenlijk essentieel, aangezien je te maken hebt met openboek examen en waar er dus geen theorie wordt gevraagd.

Lospeed

Legacy Member
Svenno zei:
Je hebt zowel werkcolleges als PC practica, beide niet verplicht. Maar ik zou wel ten sterkste aanraden om naar die zaken te gaan:

* De PC practica zijn enigszins noodzakelijk om je project van statistiek te kunnen maken, tenzij je al een goede kennis SPSS hebt.. :)
* De werkcolleges zijn een goede weergave van het examen, waar je tezamen oefeningen maakt. Die zijn ook eigenlijk essentieel, aangezien je te maken hebt met openboek examen en waar er dus geen theorie wordt gevraagd.

Met mijn GIT heb ik wat meer tijd (heb in totaal maar 45 sp) om statistiek dan bijvoorbeeld wel in te halen, maar ik heb 2 of 3 practica van plantkunde waar ik verplicht aanwezig moet zijn dusja :p
Ik moest gewoon weten of ik verplicht aanwezig moest zijn bij die praktische oefeningen. Het is zelfs niet zeker of ik effectief overlap zal hebben aangezien plantkunde denk ik om de 2 weken was (of toch met 2 of 3 groepen met verschillende uren) en die praktische oefeningen statistiek ook in groepen zijn.

Racing_Genk

Legacy Member
Ik doe TEW in Leuven en ben ook nie naar da weekend gegaan (zelfde als balsaus veronderstel ik), volgens mij het merendeel niet.. Maar je zal zeker niet de enige zijn die nog niemand kent :p

DaTa

Legacy Member
rebensmans zei:
Ik doe TEW in Leuven en ben ook nie naar da weekend gegaan (zelfde als balsaus veronderstel ik), volgens mij het merendeel niet.. Maar je zal zeker niet de enige zijn die nog niemand kent :p

Ik ben ook niet gegaan, vooral om oversociale mensen te vermijden :).
Mogelijk heb je dan ook al vanaf dag 1 mensen aan je been die u als "vriend" beschouwen, die u voor de rest van het jaar lastig vallen.

Memphis

Legacy Member
2de master ingenieurswetenschappen (werktuigkunde, optie mechatronica & robotica)

Sovereign

Legacy Member
Tof om te zien dat hier TEW'rs en HIR's zitten die naar het eerste jaar gaan in Leuven. Ik ga me morgen nekeer inschrijven. TEW of Handelsingenieur in de beleidsinformatica, ik ben er nog altijd niet uit.

gecko

Legacy Member
1ste master Ingenieurswetenschappen (Werktuigkunde, Lucht- en Ruimtevaart)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan