Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
JPV zei:kan best zijn, ik reageerde enkel op je bewering dat voldoende zelfwaarde geen basisrecht is. Dat is het wel. Wat die voldoende zelfwaarde dan precies inhoudt, is natuurlijk niet aan die ene persoon te bepalen, maar bepaalt de maatschappij. Het blijft echter een recht.

We zijn armer geworden maar niet op zo hard als jij doet uitschijnen. Als je echt alles wil vergelijken ben je een boek aan't schrijven en de conclusie zal waarschijnlijk zijn dat we op vlak van huisvesting en energie een stap achteruit gegaan zijn. Voor de rest valt het allemaal redelijk mee.Soekie zei:De armoede stijgt ook, gemiddeld gezien.
Onder autochtonen daalt de koopkracht aanzienlijk, maar allochtonen die massaal werkloos zijn en leven van uitkeringen en leeflonen allerhande vertekenen het beeld ook in negatieve zin en doen het algemene peil ver zakken. Volgens onze normen leven zij namelijk onder het aanvaardbare niveau. Dat is voor hun echter een zeer bewuste keuze. Deze situatie is voor hun veel beter dan in hun thuisland.
Het is zelfs de reden waarom men naar hier komt en de slogan waarmee ze door mensenhandelaars gelokt worden.
) het eerst op bespaart. Maar dat doet men absoluut niet.<1000 euro (fictief cijfer) hebben als inkomen, zijn arm. Dezelfde mensen die in China 1000 euro hebben, zijn rijk.
Emerxill zei:We zijn armer geworden maar niet op zo hard als jij doet uitschijnen. Als je echt alles wil vergelijken ben je een boek aan't schrijven en de conclusie zal waarschijnlijk zijn dat we op vlak van huisvesting en energie een stap achteruit gegaan zijn. Voor de rest valt het allemaal redelijk mee.
Als je de technologische snufjes de dag van vandaag bekijkt binnen een gemiddeld huishouden:
- minstens 1 smartphone twv 4-500eur.
- PS3/XBox/Wii (of een combinatie van de 3)
- iPad
- PC/Mac
- Spiegelreflex camera tww 6-700 eur (en dat zijn de goedkope modellekes)
- Digicam
- 2 TV's Flatscreen die om de 3-4 jaar vervangen worden.
- Digitale televisie.
Als je echt aan't verarmen bent zijn dat de dingen waarop mijn logisch (in mijn logica toch) het eerst op bespaart. Maar dat doet men absoluut niet.
Een gemiddeld gezin heeft nog steeds 2 wagens. Verschil met 10-15 jaar geleden is dat er nu minstens 1 nieuw gekochte wagen tussen zit.
Zelfs mensen die leven van een "leefloon" zie ik ook rondlopen met iPhone's ed en ik denk niet dat ze daar veel boterhammen minder door zijn moeten gaan eten.
Uiteindelijk allemaal niks mis mee, geld mag rollen. Ons economisch model gaat of valt met dat princiepe. Maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat geld de laatste 5 jaar veel meer rolt, waardoor ik niet kan zeggen dat we zo dramatisch verarmd zijn.
"ik denk"? Gewoon opzoeken, levensstandaard, koopkracht allemaal gemiddeld grotendeels gelijk gebleven.Soekie zei:Ik denk dat we daarin de laatste jaren zeer sterk gezakt zijn. Omdat men in heel Europa gezakt is, valt de schade hier misschien wel nog mee (vergelijk met Spanje, Griekenland, ...) of landen waar we liever niet mee geassocieerd willen worden uit Oost-Europa, en zal het in een vergelijkende studie misschien niet zo sterk naar voren komen.
Kan je daar eens wat cijfers van geven van deze dramatische daling?Maar ons welzijn, onze welvaart en onze koopkracht zijn dramatisch gezakt.
Er moet heden bespaart worden op eten door mensen. Dat zijn taferelen die je niet voor mogelijk hield.
Dat is nog steeds zo hoor.We hadden een zeer hoge standaard: gezinnen die met tweeën gingen werken, beide een eigen wagen hadden, naar de supermarkt konden en zich daar royaal konden bedienen van wat ze maar wilden, die zich een winter- en zomervakantie konden permitteren met het hele gezin, hun kinderen konden laten studeren, hun veel speelgoed konden geven, ...
Grotendeels gecompenseerd door indexMaar wat is er nu verandert?
De electriciteitsprijzen zijn de hoogte in gegaan, de waterprijzen idem, idem voor de graanprijzen bv op de wereldmarkt, wat zich vertaalt in ons voedsel (brood, pasta, ...) - en de energieprijzen vertalen zich overigens ook in stijgende voedselprijzen vanwege hogere kosten voor de producent, grondstoffen worden duurder (alles moet worden gedeeld met China en India),
Inflatie, nieuwe technieken ,verplichte bouweisen en wensen van de mensen.de huizenprijzen ja ... iedereen zal wel al doorhebben ... wij hebben in de jaren negentig ons vier slaapkamer huis uit de jaren zestig verkocht voor een kleine vier miljoen bef... Heden heb je voor vier miljoen bef (100 000 euro) amper nog een eenslaapkamerappartement.
Klein deel, vooral de enorm uitgebreide sociale zekerheid, alles op vreemdelingen steken?Punt twee:
onze lonen worden massaal belast. Dit is het logisch gevolg van een massamigratie en een naturalisatie.
Klinklare racistische onzin waar ik voor de rest geen woorden vuil aan maak.Slechts zeer weinig van deze mensen hebben de taal geleerd, zich een stiel eigen gemaakt of met succes een opleiding gevolgd waardoor ze inzetbaar werden op de arbeidsmarkt en ook effectief werkten.
Dit heeft imo meer te maken met budgettaire keuzes. Als je een kast van een huis en 2 auto's hebt en al je geld gaat naar het betalen van die zaken zodat er minder geld heeft voor eten, dan kun je volgens mij niet echt spreken van "working poor". Laat staan van armoede.soulreaper zei:Ten 2de vertel je daar over die leefloner met zijn iphone. Geloof me vrij, ik ken mensen die met 2 werken gaan, en die een ZEER mooi loon hebben, maar toch regelmatig spaghetti of boterhammen met choco eten. Ze hebben wel een kast van een huis en 2 auto's.

Uw situatie heeft toch niet veel te maken dat je geen koopkracht hebt met je loon (cfr. working poor). Jij en je vriendin hebben ongetwijfeld een kostelijke echtscheiding achter de rug. Dan kan ik geloven dat je daar een financiële kater aan overhoudt. Het feit dat je "al" na 4 jaar uit die put bent gekrabbeld bewijst net mijn punt, dat we hier in België eigenlijk geen "working poor" hebben.soulreaper zei:Mijn vriendin en ik kennen elkaar komende december 10 jaar. We kwamen samen uit een echtscheiding, en we moesten dus zo goed als van 0 beginnen. Ik kan je verzekeren dat we de eerste 3 jaar ECHT zwarte sneeuw hebben gezien. Pas sinds het 4de jaar zijn we er bovenop gekrabbeld, en kunnen we nu genieten van het leven. Doch een eigen huis en een spiksplinternieuwe auto zal er voor ons niet inzitten, ook omdat we andere prioriteiten leggen.
En ja, we hebben 2 wagens: Een nissan van 15 jaar en een Volvo van 8 jaar.

Dat mensen financiële tegenslagen kunnen meemaken, al dan door hun eigen fout, betwist ik niet.soulreaper zei:Wat ik wil zeggen: Armoede gaat soms dieper dan men denkt.
Ja, geld is er niet onbeperkt.Berttt zei:Een tijdje terug op terzake: een straatveger die 1300 netto per maand heeft als inkomen moest terug een appartement zoeken op de privemarkt. Hierdoor was hij slechter af met werken ipv met doppen/ocmw omwille vh verschil in huurprijs prive/ocmw.
Voor een appartement ben je snel 600 euro kwijt -stad- (kijk is naar topic hoeveel betaal jij voor je kot en dit zijn dan nog gewoon studentenkoten), buiten het stad ben je zo goed als verplicht een auto te kopen dus dat maakt het nog duurder...
Ik blijf bij mijn standpunt: 1300 euro netto per maand noem ik working poor....niet kunnen sparen en amper deftig leven. Als je is iets gaat drinken/cinema altijd maar op uw centen moeten letten, niets trakteren laat staan op restaurant gaan. Als je fulltime werkt vind ik dat je daar recht op hebt. Anders kun je je beter aan een boom ophangen...

Flawless zei:Soekie is 1 van de hoogopgeleide
NotoriousP zei:

uw link redirect mij naar funnyjunk in de plaatsNotoriousP zei:

Kort samengevat: "Vreemdelingen Buiten, of toch in ieder geval geen nieuwe binnen en onze problemen zijn van de baan"?Soekie zei:Rechts-populistische bullshit
maartendq zei:Kort samengevat: "Vreemdelingen Buiten, of toch in ieder geval geen nieuwe binnen en onze problemen zijn van de baan"?
Wat integratie en talenkennis betreft: ga jij eens spontaan naar een volkomen vreemd land. Wat is het eerste dat je zal doen? Juist, op zoek gaan of er geen andere Belgen (of West-Europeanen) in de buurt zijn. Het zal waarschijnlijk ook enkele jaren duren voor je de taal machtig bent. Het zal nog langer duren voor je je volledig geïntegreerd hebt in de cultuur en je al je westerse trekjes kwijtgespeeld bent.
Het zijn dit soort zevers die mijn geloof in de democratie ernstig aantasten. Unknowing Majority.. scary phenomenon indeed! People who blindly follow right-wing populists (De Wever, Wilders) even though they're highly educated are even worse.
Soekie zei:Ik heb kennis van dit dossier, die stevig is. Veel steviger dan die van Jan Modaal. Ik vrees ook steviger dan die van 90% van de populatie.
Mensen weten heel veel niet, van wat er echt gebeurt. Dat suggereerde ik reeds, maar werd blijkbaar niet opgepikt.
Dat maakt natuurlijk dat mijn conclusies anders zijn, omdat ik me kan baseren op de kennis.