Archief - Working poor in Belgie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zwerver

Legacy Member
tl;dr van soekie: we worden armer, en 't is allemaal de schuld van de migranten. Wie linkse ideeën koestert, is een handlanger van de georganiseerde misdaad.
:ironic:

Iemand

Legacy Member
JPV zei:
kan best zijn, ik reageerde enkel op je bewering dat voldoende zelfwaarde geen basisrecht is. Dat is het wel. Wat die voldoende zelfwaarde dan precies inhoudt, is natuurlijk niet aan die ene persoon te bepalen, maar bepaalt de maatschappij. Het blijft echter een recht.

Een dat niet afdwingbaar is echter. :p
Nu goed, in België heb je wel OCMW-wet edm, hier is dat dus wel vrij afdwingbaar.

Emerxill

Legacy Member
Soekie zei:
De armoede stijgt ook, gemiddeld gezien.

Onder autochtonen daalt de koopkracht aanzienlijk, maar allochtonen die massaal werkloos zijn en leven van uitkeringen en leeflonen allerhande vertekenen het beeld ook in negatieve zin en doen het algemene peil ver zakken. Volgens onze normen leven zij namelijk onder het aanvaardbare niveau. Dat is voor hun echter een zeer bewuste keuze. Deze situatie is voor hun veel beter dan in hun thuisland.
Het is zelfs de reden waarom men naar hier komt en de slogan waarmee ze door mensenhandelaars gelokt worden.
We zijn armer geworden maar niet op zo hard als jij doet uitschijnen. Als je echt alles wil vergelijken ben je een boek aan't schrijven en de conclusie zal waarschijnlijk zijn dat we op vlak van huisvesting en energie een stap achteruit gegaan zijn. Voor de rest valt het allemaal redelijk mee.

Als je de technologische snufjes de dag van vandaag bekijkt binnen een gemiddeld huishouden:
- minstens 1 smartphone twv 4-500eur.
- PS3/XBox/Wii (of een combinatie van de 3)
- iPad
- PC/Mac
- Spiegelreflex camera tww 6-700 eur (en dat zijn de goedkope modellekes)
- Digicam
- 2 TV's Flatscreen die om de 3-4 jaar vervangen worden.
- Digitale televisie.

Als je echt aan't verarmen bent zijn dat de dingen waarop mijn logisch (in mijn logica toch :p) het eerst op bespaart. Maar dat doet men absoluut niet.

Een gemiddeld gezin heeft nog steeds 2 wagens. Verschil met 10-15 jaar geleden is dat er nu minstens 1 nieuw gekochte wagen tussen zit.

Zelfs mensen die leven van een "leefloon" zie ik ook rondlopen met iPhone's ed en ik denk niet dat ze daar veel boterhammen minder door zijn moeten gaan eten.

Uiteindelijk allemaal niks mis mee, geld mag rollen. Ons economisch model gaat of valt met dat princiepe. Maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat geld de laatste 5 jaar veel meer rolt, waardoor ik niet kan zeggen dat we zo dramatisch verarmd zijn.

Renegadexxripxx

Legacy Member
verdomme ik ben een working poor als ik die standaard van hierboven bekijk...

ik heb maar 1tje van die ganse waslijst.

RadicalAtheist

Legacy Member
<1000 euro (fictief cijfer) hebben als inkomen, zijn arm. Dezelfde mensen die in China 1000 euro hebben, zijn rijk.

Juist, dus armen van hier kunnen rijk worden door te verhuizen naar een armer land. Armoede opgelost.
Omgekeerd geldt dat niet, dus is er wel degelijk een wezenlijk verschil.

soulreaper

Legacy Member
Emerxill zei:
We zijn armer geworden maar niet op zo hard als jij doet uitschijnen. Als je echt alles wil vergelijken ben je een boek aan't schrijven en de conclusie zal waarschijnlijk zijn dat we op vlak van huisvesting en energie een stap achteruit gegaan zijn. Voor de rest valt het allemaal redelijk mee.

Als je de technologische snufjes de dag van vandaag bekijkt binnen een gemiddeld huishouden:
- minstens 1 smartphone twv 4-500eur.
- PS3/XBox/Wii (of een combinatie van de 3)
- iPad
- PC/Mac
- Spiegelreflex camera tww 6-700 eur (en dat zijn de goedkope modellekes)
- Digicam
- 2 TV's Flatscreen die om de 3-4 jaar vervangen worden.
- Digitale televisie.

Als je echt aan't verarmen bent zijn dat de dingen waarop mijn logisch (in mijn logica toch :p) het eerst op bespaart. Maar dat doet men absoluut niet.

Een gemiddeld gezin heeft nog steeds 2 wagens. Verschil met 10-15 jaar geleden is dat er nu minstens 1 nieuw gekochte wagen tussen zit.

Zelfs mensen die leven van een "leefloon" zie ik ook rondlopen met iPhone's ed en ik denk niet dat ze daar veel boterhammen minder door zijn moeten gaan eten.

Uiteindelijk allemaal niks mis mee, geld mag rollen. Ons economisch model gaat of valt met dat princiepe. Maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat geld de laatste 5 jaar veel meer rolt, waardoor ik niet kan zeggen dat we zo dramatisch verarmd zijn.

Hier ben ik niet helemaal mee akkoord. Volgens mij we niet verarmd in de laatste jaren, ik heb wel steeds meer de indruk dat de mensen beginnen in te zien dat al het geld oppotten op de bank ( ergo: sparen) toch niets meer opbrengt. Ik was deze week eens de papieren aan het sorteren, en sinds we van bank zijn veranderd in 2010 hebben we al 7x een brief ontvangen dat de interest op onze spaarboekjes zal dalen.

Ten 2de vertel je daar over die leefloner met zijn iphone. Geloof me vrij, ik ken mensen die met 2 werken gaan, en die een ZEER mooi loon hebben, maar toch regelmatig spaghetti of boterhammen met choco eten. Ze hebben wel een kast van een huis en 2 auto's.

Mijn vriendin en ik kennen elkaar komende december 10 jaar. We kwamen samen uit een echtscheiding, en we moesten dus zo goed als van 0 beginnen. Ik kan je verzekeren dat we de eerste 3 jaar ECHT zwarte sneeuw hebben gezien. Pas sinds het 4de jaar zijn we er bovenop gekrabbeld, en kunnen we nu genieten van het leven. Doch een eigen huis en een spiksplinternieuwe auto zal er voor ons niet inzitten, ook omdat we andere prioriteiten leggen.
En ja, we hebben 2 wagens: Een nissan van 15 jaar en een Volvo van 8 jaar.

Wat ik wil zeggen: Armoede gaat soms dieper dan men denkt.

k995

Legacy Member
Soekie zei:
Ik denk dat we daarin de laatste jaren zeer sterk gezakt zijn. Omdat men in heel Europa gezakt is, valt de schade hier misschien wel nog mee (vergelijk met Spanje, Griekenland, ...) of landen waar we liever niet mee geassocieerd willen worden uit Oost-Europa, en zal het in een vergelijkende studie misschien niet zo sterk naar voren komen.
"ik denk"? Gewoon opzoeken, levensstandaard, koopkracht allemaal gemiddeld grotendeels gelijk gebleven.


Maar ons welzijn, onze welvaart en onze koopkracht zijn dramatisch gezakt.
Er moet heden bespaart worden op eten door mensen. Dat zijn taferelen die je niet voor mogelijk hield.
Kan je daar eens wat cijfers van geven van deze dramatische daling?


We hadden een zeer hoge standaard: gezinnen die met tweeën gingen werken, beide een eigen wagen hadden, naar de supermarkt konden en zich daar royaal konden bedienen van wat ze maar wilden, die zich een winter- en zomervakantie konden permitteren met het hele gezin, hun kinderen konden laten studeren, hun veel speelgoed konden geven, ...
Dat is nog steeds zo hoor.



Maar wat is er nu verandert?
De electriciteitsprijzen zijn de hoogte in gegaan, de waterprijzen idem, idem voor de graanprijzen bv op de wereldmarkt, wat zich vertaalt in ons voedsel (brood, pasta, ...) - en de energieprijzen vertalen zich overigens ook in stijgende voedselprijzen vanwege hogere kosten voor de producent, grondstoffen worden duurder (alles moet worden gedeeld met China en India),
Grotendeels gecompenseerd door index

de huizenprijzen ja ... iedereen zal wel al doorhebben ... wij hebben in de jaren negentig ons vier slaapkamer huis uit de jaren zestig verkocht voor een kleine vier miljoen bef... Heden heb je voor vier miljoen bef (100 000 euro) amper nog een eenslaapkamerappartement.
Inflatie, nieuwe technieken ,verplichte bouweisen en wensen van de mensen.

Datzelfde huis is idd sterk in prijs gestegen maar niet zo dramatisch. En als we naar nederland kijken is een correctie misschien niet zover af.

Wat je vergeet is dat de huizenprijs zo hoog zijn omdat mensen dit ervoor betalen, iets wat regelrecht jou tegenspreekt.


Punt twee:
onze lonen worden massaal belast. Dit is het logisch gevolg van een massamigratie en een naturalisatie.
Klein deel, vooral de enorm uitgebreide sociale zekerheid, alles op vreemdelingen steken?

Slechts zeer weinig van deze mensen hebben de taal geleerd, zich een stiel eigen gemaakt of met succes een opleiding gevolgd waardoor ze inzetbaar werden op de arbeidsmarkt en ook effectief werkten.
Klinklare racistische onzin waar ik voor de rest geen woorden vuil aan maak.

Emerxill

Legacy Member
soulreaper zei:
Ten 2de vertel je daar over die leefloner met zijn iphone. Geloof me vrij, ik ken mensen die met 2 werken gaan, en die een ZEER mooi loon hebben, maar toch regelmatig spaghetti of boterhammen met choco eten. Ze hebben wel een kast van een huis en 2 auto's.
Dit heeft imo meer te maken met budgettaire keuzes. Als je een kast van een huis en 2 auto's hebt en al je geld gaat naar het betalen van die zaken zodat er minder geld heeft voor eten, dan kun je volgens mij niet echt spreken van "working poor". Laat staan van armoede.
Persoonlijk eet ik ook vrij regelmatig spaghetti of boterhammen met choco omdat ik dat lekker vind :unsure:

soulreaper zei:
Mijn vriendin en ik kennen elkaar komende december 10 jaar. We kwamen samen uit een echtscheiding, en we moesten dus zo goed als van 0 beginnen. Ik kan je verzekeren dat we de eerste 3 jaar ECHT zwarte sneeuw hebben gezien. Pas sinds het 4de jaar zijn we er bovenop gekrabbeld, en kunnen we nu genieten van het leven. Doch een eigen huis en een spiksplinternieuwe auto zal er voor ons niet inzitten, ook omdat we andere prioriteiten leggen.
En ja, we hebben 2 wagens: Een nissan van 15 jaar en een Volvo van 8 jaar.
Uw situatie heeft toch niet veel te maken dat je geen koopkracht hebt met je loon (cfr. working poor). Jij en je vriendin hebben ongetwijfeld een kostelijke echtscheiding achter de rug. Dan kan ik geloven dat je daar een financiële kater aan overhoudt. Het feit dat je "al" na 4 jaar uit die put bent gekrabbeld bewijst net mijn punt, dat we hier in België eigenlijk geen "working poor" hebben. :)

soulreaper zei:
Wat ik wil zeggen: Armoede gaat soms dieper dan men denkt.
Dat mensen financiële tegenslagen kunnen meemaken, al dan door hun eigen fout, betwist ik niet.
Met mijn post wou ik aantonen dat "een normaal gemiddeld gezin" amper verarmd is de laatste 10-20 jaar op huisvesting en energie na.

Berttt

Legacy Member
Een tijdje terug op terzake: een straatveger die 1300 netto per maand heeft als inkomen moest terug een appartement zoeken op de privemarkt. Hierdoor was hij slechter af met werken ipv met doppen/ocmw omwille vh verschil in huurprijs prive/ocmw.

Voor een appartement ben je snel 600 euro kwijt -stad- (kijk is naar topic hoeveel betaal jij voor je kot en dit zijn dan nog gewoon studentenkoten), buiten het stad ben je zo goed als verplicht een auto te kopen dus dat maakt het nog duurder...

Ik blijf bij mijn standpunt: 1300 euro netto per maand noem ik working poor....niet kunnen sparen en amper deftig leven. Als je is iets gaat drinken/cinema altijd maar op uw centen moeten letten, niets trakteren laat staan op restaurant gaan. Als je fulltime werkt vind ik dat je daar recht op hebt. Anders kun je je beter aan een boom ophangen...

Genious

Legacy Member
Berttt zei:
Een tijdje terug op terzake: een straatveger die 1300 netto per maand heeft als inkomen moest terug een appartement zoeken op de privemarkt. Hierdoor was hij slechter af met werken ipv met doppen/ocmw omwille vh verschil in huurprijs prive/ocmw.

Voor een appartement ben je snel 600 euro kwijt -stad- (kijk is naar topic hoeveel betaal jij voor je kot en dit zijn dan nog gewoon studentenkoten), buiten het stad ben je zo goed als verplicht een auto te kopen dus dat maakt het nog duurder...

Ik blijf bij mijn standpunt: 1300 euro netto per maand noem ik working poor....niet kunnen sparen en amper deftig leven. Als je is iets gaat drinken/cinema altijd maar op uw centen moeten letten, niets trakteren laat staan op restaurant gaan. Als je fulltime werkt vind ik dat je daar recht op hebt. Anders kun je je beter aan een boom ophangen...
Ja, geld is er niet onbeperkt.
Yup, er zijn grenzen aan wat mensen zich kunnen permitteren.
Een wereld waar ge niet op uw limieten (geld) moet letten, bestaat niet. Misschien in parallel universum waar iedereen een hoorn van overvloed heeft. :unsure:

Flawless

Legacy Member
Soekie is 1 van de hoogopgeleide, blinde samenhangsels van de verrechtsing in Europa. Vooral het feit dat de mensen van allochtoonse afkomst teren op de sociale zekerheid en niks uitsteken. Ja, die mensen zijn de taal niet even goed machtig als autochtonen die sinds hun geboorte in contact komen met een taal (vrij normaal, is uw Frans even goed als een Brusselaar? Nee.) Maar van alle mensen die ik ken van allochtoonse afkomst, werken die allemaal. En de kinderen, dito of studeren verder. Er zullen allochtonen zijn die teren op de sociale zekerheid, maar autochtonen evenzeer. Ik heb als student gewerkt bij een openbare dienst, waar zowel allochtonen als 'blanke' autochtonen voor geld kwamen aankloppen.

Er moet een degelijk beleid gevoerd worden tov criminaliteit en de inburgering moet beter verlopen, maar mensen zoals u zorgen voor het tegenovergesteld effect. Hoe verwacht je dat mensen zich kunnen inburgeren als ze van vooraf aan afgeschoten worden door mensen zoals u? Vrij hypocriet.

kil911ler

Legacy Member
Heb wat willen lezen van Soekie haar tekst, maar tis me niet volledig gelukt. Voor iemand die in een 'betrokken' sector zit, had ik toch wel een breder perspectief verwacht. De zaken die je opnoemt zijn zo kort door de bocht getrokken, eenzijdig bekeken en soms zelfs ook foutief. Ik hoop alvast dat je geen 'punt' gemaakt hebt met je tekst, want dat deed het alvast niet bij mij (en zo te zien ook bij anderen niet).

Verdiep je eerst wat in de echte materie voor dat je zulke gewaagde uitspraken doet.

maartendq

Legacy Member
Soekie zei:
Rechts-populistische bullshit
Kort samengevat: "Vreemdelingen Buiten, of toch in ieder geval geen nieuwe binnen en onze problemen zijn van de baan"?

Wat integratie en talenkennis betreft: ga jij eens spontaan naar een volkomen vreemd land. Wat is het eerste dat je zal doen? Juist, op zoek gaan of er geen andere Belgen (of West-Europeanen) in de buurt zijn. Het zal waarschijnlijk ook enkele jaren duren voor je de taal machtig bent. Het zal nog langer duren voor je je volledig geïntegreerd hebt in de cultuur en je al je westerse trekjes kwijtgespeeld bent.

Het zijn dit soort zevers die mijn geloof in de democratie ernstig aantasten. Unknowing Majority.. scary phenomenon indeed! People who blindly follow right-wing populists (De Wever, Wilders) even though they're highly educated are even worse.

SysRq

Legacy Member
En daarbij, ik zou eens willen weten hoeveel van die migranten in schimmige statuten 's nachts al die bureelpaleizen voor u gaan kuisen...

Soekie

Legacy Member
Ik heb kennis van dit dossier, die stevig is. Veel steviger dan die van Jan Modaal. Ik vrees ook steviger dan die van 90% van de populatie.
Mensen weten heel veel niet, van wat er echt gebeurt. Dat suggereerde ik reeds, maar werd blijkbaar niet opgepikt.

Dat maakt natuurlijk dat mijn conclusies anders zijn, omdat ik me kan baseren op de kennis.


Hierboven wordt ergens een denkfout gemaakt die neerkomt op pot - ketel - zwart, maar ik vrees ook op een gebrek aan kennis over de werkelijkheid en het veralgemenen op basis van wat men in zijn directe omgeving heeft ervaren. Dit terwijl enkel statistieken of een verzameling van ervaringen, van een diverse groep mensen, tot stevige conclusies kan leiden die opgaan.
Uiteraard zal iemand die niet voor zijn zevende levensjaar de taal sprak of waarbij men thuis, desondanks men weet welke gevolgen dit voor het kind en zijn levenskwaliteit en tewerkstellingskansen heeft, niet hetzelfde taalontwikkelingsniveau hebben als een vergelijkbaar persoon die en/of de taal op voldoende jonge leeftijd leefde en ook eigen gemaakt werd door het gebruik maken ervan in de opvoeding.
Dit zou overigens meestal zo moeten zijn want er waren tot voor kort nog geen Arabische scholen in dit land.
In België hebben we de gewoonte gemaakt om ons kind naar school te laten gaan op 2.5 à driejarige leeftijd. Uit onderzoek, op westerse kinderen uiteraard, blijkt dat een kind zich perfect één of meerdere talen kan eigen maken zolang die voldoende tegen hem of haar gesproken worden met interactie. Je mag ervan uitgaan dat mensen die hier komen dat doen om deel te nemen aan onze samenleving en niet om ergens in de marginalisatie te gaan leven. Dachten we toch. De meeste mensen, ook al hebben ze in hun land nooit een school aan de binnenkant gezien, kunnen hopelijk toch in die mate logisch redeneren dat ze beseffen dat het nuttig is dat hun kind school loopt vanaf die leeftijd ...
Toch is het blijkbaar ergens misgegaan. Hoe of waar, dat weet ik niet.
Als dat elementair dezelfde logica hanteren als ons er niet bij is, wordt het pleiten voor een cultureel pluriforme samenleving (want dat is het, ons land zal nooit een multiculturele samenleving worden. Dat zal zelfs niemand hier hopen. Meer zelfs, de dag dat België een multiculturele samenleving wordt zal het veroordeeld worden... Hoe of wat, daarvoor kan enige kennis van definities allicht helpen maar de meeste mensen zijn daarin al lang niet meer mee en de media en jan met de pet, als die nu politicus is of nieten, hebben zeker niet bijgedragen aan een goed verstaan van deze begrippen ... Als de kritische toelezer dan niets opzoekt maar gewoon wil meepraten, krijg je daardoor joekels van misverstanden...

Dat contact met taal op school werkt overigens wel. Kijk maar naar de Chinezen. Een leuke anekdote is dat een Chinese ouder me laatst vertelde dat hij inderdaad een afname van de Vlaamse taalkennis merkte na de twee maanden zomer die ze in China doorbrachten, maar dat dit na tien dagen school weer volledig tot het oude niveau hersteld!
Dan heb je natuurlijk de gevallen die hier boven deze leeftijd binnenstromen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar van zodra ik op vakantie ga leer ik toch de basiswoorden van die taal. Als het nu om Italië, Spanje of Japan gaat. Ik wil ter plekke namelijk niet in de knoei komen. Ook leer ik basisomgangsvormen..
Als ik zou migreren naar een ander land, wil ik daar een toekomst. Het vergt opnieuw slechts extreem basaal denken om te beseffen dat je zonder het jezelf eigen maken van de taal in het gastland, je in dat gastland bijzonder moeilijk zal integreren en je zeker geen werk zal krijgen. Of dat werk dan toch op een zeer laag niveau en dus ook sowieso weinig betaald zal worden...
Je mag niet vergeten dat we hier al zaten met structureel laaggeschoolde jongeren die zeer moeilijk inzetbaar waren op de arbeidsmarkt. (Los van het probleem van pensioenen die niet betaald worden.)
Dat probleem is nu gigantisch toegenomen...

Het klopt dat ik inderdaad in tegenstelling tot wat de univ predikte geen linkse ben geworden. Maar dat is heden ten dage geen uitzondering meer. Het feit dat Leuven, de studentenstad bij uitstek die tot de veiligste van Vlaanderen zou behoren, ook meer en meer geconfronteerd wordt met de gevolgen van de zeer brede interpretatie van de Genève-conventie die in ons land toegepast werd, helpt daar zeker niet bij.

Soekie

Legacy Member
maartendq zei:
Kort samengevat: "Vreemdelingen Buiten, of toch in ieder geval geen nieuwe binnen en onze problemen zijn van de baan"?

Wat integratie en talenkennis betreft: ga jij eens spontaan naar een volkomen vreemd land. Wat is het eerste dat je zal doen? Juist, op zoek gaan of er geen andere Belgen (of West-Europeanen) in de buurt zijn. Het zal waarschijnlijk ook enkele jaren duren voor je de taal machtig bent. Het zal nog langer duren voor je je volledig geïntegreerd hebt in de cultuur en je al je westerse trekjes kwijtgespeeld bent.

Het zijn dit soort zevers die mijn geloof in de democratie ernstig aantasten. Unknowing Majority.. scary phenomenon indeed! People who blindly follow right-wing populists (De Wever, Wilders) even though they're highly educated are even worse.

LOL!!!

Waarom ga je op vakantie of migreren??? Om andere Belgen te ontmoeten??? Don't think so!!

Waarom kies je een andere bestemming of plaats om naar toe te trekken? Om er je landgenoten te ontmoeten???
Dat is misschien het verschil tussen u en ik??
Ik ontmoet graag andere culturen, OP reis. En niet langs mijn deur. Daarom reis ik ook graag, maar niet constant, enkel wanneer ik daarvoor kies. Verschillende culturen samensmijten zonder boe of bah brengt vodden met zich mee. En dan heb ik het niet over Turken die plots hoofddoeken beginnen dragen ondanks het feit dat Turkije een seculiere maatschappij is waar het speuren wordt naar ook maar één teken van hun godsdienst en plein public.

Even wakker worden hé ... In Marokko, Turkije, Oost-Europa, India, Pakistan, ... zijn er de laatste jaren geen oorlogen meer geweest die het mogelijk maken dat er massaal "vluchtelingen" naar hier moeten komen hé.
Het gaat hier dus zeker niet om mensen die in volle chaos en totaal onvoorbereid halsoverkop naar het eerste beste land zijn toegerend en geen idee hadden hoe het hier aan toe zou gaan (indien dat het geval was, zou het mogelijk slechter zijn als in hun thuisland, en dan wordt het natuurlijk helemaal idioot...).

Jaren vooraleer je de taal machtig bent? Opnieuw een grote lol! Jaren, voordat ik een specifiek vakjargon machtig ben op het hoogste niveau en contracten tussen zeer grote instanties zou moeten scrutineren op inhouds-, spel of taalfouten, maar jaren ??
Nooit veel gereisd of even voor langere tijd weggeweest?
Om de basis van een taal te leren, volstaat een dikke maand.
Er is wel wat wil voor nodig natuurlijk.

Uw hogeropgeleiden, vooral degenen die geconfronteerd worden met uw gewenste cultureel pluriforme samenleving, kunnen wel voor zichzelf denken en conclusies trekken hoor.
Ze worden ook regelmatig bekend gemaakt overigens (zie uiting van de magistratuur bij het openen van het nieuwe rechtsjaar, bv.).

En dan dat Engels er tussen zetten om te eindigen ... ? ? ? ? ? :x :niceone:

kil911ler

Legacy Member
Soekie zei:
Ik heb kennis van dit dossier, die stevig is. Veel steviger dan die van Jan Modaal. Ik vrees ook steviger dan die van 90% van de populatie.
Mensen weten heel veel niet, van wat er echt gebeurt. Dat suggereerde ik reeds, maar werd blijkbaar niet opgepikt.

Dat maakt natuurlijk dat mijn conclusies anders zijn, omdat ik me kan baseren op de kennis.

Kan je ons dan vertellen waarom net dat dossier zo stevig is? Waarom is die kennis de 'echte'?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan