Archief - Working poor in Belgie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soekie

Legacy Member
e.House zei:
Hey Soekie jij was toch de enige die niet meer in Leuven durfde rond te wandelen omdat het zo een gevaarlijke getto was hé? :)

Ja dat is absoluut zo.

Ik doe niet anders dan in Leuven wandelen, maar laten we dat even negeren voor de leukheid. Dan kan jij misschien een punt maken.

Kom je geregeld in Sint-Maartensdal, 's avonds? Recent nog op het groezelige stukje van de Diestsestraat geweest wat iedere Leuvenaar mijdt? De Brusselse nog bezocht 's avonds? Buurt rond 't gasthuis misschien?

Zin om nu even een stapje met me te zetten door Leuven? ;) We kunnen de nacht in gaan, nog beter! En meteen wat lekkere drankjes gaan drinken in enkele leuke bars.
Als je doet alsof we niet samen zijn gekomen, en me alleen laat, begrijp je me nog wat beter denk ik ...

Heb dan aub nadien wel het lef om me te komen redden ipv me voor vijf kamelen te verkopen hé? :-S

Flawless

Legacy Member
Soekie, geef mij cijfers, bronnen of onderzoeksmateriaal. Zoniet ga ik Dakantochnie en Kandul contacteren. Ik wacht tot 22.30, zo heb je meer dan tijd genoeg.

En Leuven is zowat de veiligste stad in Vlaanderen, je kan perfect alleen rondlopen snachts zonder probleem, grote politiemacht en overal camera's in de binnenstad. In Brussel en Antwerpen eigenlijk ook, je moet gewoon de buurt wat kennen aangezien het veel groter is. Weer een hoop onzin dus.

Soekie

Legacy Member
Guazala zei:
@Genious: ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. :sop: Precies nog niet goed wakker... Maar nu dus aangepast.



Het lijkt me eerlijk gezegd logisch dat je thuis je moedertaal spreekt, waar je je het meest comfortabel in voelt en dus het meest thuis in voelt. Snap eerlijk gezegd niet wat dat met gemakzucht te maken heeft.
Maar dan nog, niet alle allochtonen(! :D) zijn derde generatie. En zelfs degenen die vrij vlot de taal leren gaan nog steeds een beperktere woordenschat hebben dan de gemiddelde mens die hier werd geboren. Dus ookal kan je goed je plan trekken in het dagdagelijks leven, dan nog kan je een taalachterstand hebben, waardoor academisch onderwijs bijvoorbeeld veel moeilijker wordt.



Als ik morgen verhuis en ik wil dat mijn kinderen een deftige kans maken in de samenleving en ernstig genomen worden daarin, spreek ik met hun de taal naar het land waar ik naar verhuisd ben.

Dat is elementaire logica.


Als ik niet van plan ben ook maar iets nuttigs in die samenleving te doen maar me enkel wil terugtrekken en op een eiland gaan leven, samen met mijn mede-allochtoon-genoten, dan spreek ik de taal van het land waar ik adios tegen heb gezegd ja ...

Dat ze de taal nog altijd niet deftig spreken, daarvoor moeten ze niet naar de overheid wijzen, maar naar zichzelf.

Soekie

Legacy Member
Flawless zei:
Soekie, geef mij cijfers, bronnen of onderzoeksmateriaal. Zoniet ga ik Dakantochnie en Kandul contacteren. Ik wacht tot 22.30, zo heb je meer dan tijd genoeg.

Chantage is bij wet verboden ... wat je vreemde beweegredenen ook mogen zijn ...

En man man man, wat een links hol blijkt me dat hier. 9lives maakt zijn reputatie waar: als je eens vanachter pc of playstation komt, merk je echter misschien eens wat er zich afspeelt in the real world?
Of doe je in je broek als je daar nog maar aan denkt?


(Ik hoop dat je niet serieus meent dat ik hier voor jou iets NIEUWS heb verteld!!! Dat vind ik bijzonder beangstigend.)

SysRq

Legacy Member
Emerxill zei:
Wanneer hebben de linksen geen invloed gehad in het beleid hier sinds..euh wacht effe..de onafhankelijkheid van België?

Hier begint het al. Jij kent je geschiedenis niet. De rest hoef ik niet meer te citeren want dat is al evenzeer bedenkelijke politieke propaganda. Het publiek voor wie je dit schrijft moet nogal laaggeschoold zijn wil je ze hiermee ronselen. En wat doet dit in godsnaam in deze draad? Er is een subforum speciaal gewijd aan 'serieuze' politieke discussies.

k995

Legacy Member
Soekie zei:
Kom kom, ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam. Dat is nonsens die u zelf hier ter plekke hoopt dat ik verkondig.

...

Hebben zij dan meer kansen gehad of ligt het aan hun inzet om er wel te geraken en wilden zij niet meedoen met de rest van het krapuul?

Soekie, ik zou eens ernstig denken wat je hier allemaal uitkraamt. Ja, je scheert ze wel allemaal over dezelfde kam in verschillende uitspraken en door termen als krapuul te gebruiken zet je dat gewoon door.

Sorry maar het enige stuk "krapuul" dat ik hier zie ben jij met zo'n uitspraken over mensen waar jij in de meeste gevallen geen idee van hebt .

Soekie

Legacy Member
Guazala zei:
Ik denk dat Flawless helemaal niet ontkent dat er een probleem bestaat binnen de allochtone populatie. Hij zegt dan ook letterlijk dat het beleid veel beter kan.

Maar het is niet omdat er problemen zijn dat je ineens een hele populatie moet gaan veroordelen. Er zijn heel wat allochtonen die wel veel moeite doen om zich te integreren, een diploma te halen en een job te vinden op de reguliere arbeidsmarkt. Veralgemenen heeft volgens mij nog geen enkel probleem opgelost en helpt al helemaal niet om een zinnige discussie te voeren.

En hoe je het nu draait of keert voor de gemiddelde 'Mohammed' is werk vinden in het reguliere arbeidscircuit moeilijker dan voor de gemiddelde 'Dirk'.
Lees het 'de hopeloze zoektocht naar werk'-topic eens door en het zal je niet verbazen dat als 'Dirk' het al zo moeilijk heeft om z'n weg te vinden, de vaak taalzwakke 'Mohammed', die dan ook nog vaak met racisme te kampen heeft en zich moet verdedigen tegenover mensen als Soekie die de hele allochtone populatie over één kam scheren, sneller de handdoek in de ring zal gooien.

Best.
Daarvoor kwamen ze zogenaamd toch naar hier?

Dat voor iedere allochtoon die zich hier productief maakt en zijn geld ook hier wil spenderen, en hier dus ook afdraagt, er zeven bijkomen die op onze sociale zekerheid leven, doet dat effect helaas weer te niet.

Ik kan niet echt lachen met die belediging daar.

Ik ken ook één allochtoon die een univ diploma heeft gehaald hoor. Hij heeft wel bijna heel de school afgebroken en ik denk dat 90% uit zijn klas zelfs racistisch is geworden, maar hij heeft het wel! Het kan dus!

Bananarama

Legacy Member
Soekie zei:
Ja dat is absoluut zo.

Ik doe niet anders dan in Leuven wandelen, maar laten we dat even negeren voor de leukheid. Dan kan jij misschien een punt maken.

Kom je geregeld in Sint-Maartensdal, 's avonds? Recent nog op het groezelige stukje van de Diestsestraat geweest wat iedere Leuvenaar mijdt? De Brusselse nog bezocht 's avonds? Buurt rond 't gasthuis misschien?

Zin om nu even een stapje met me te zetten door Leuven? ;) We kunnen de nacht in gaan, nog beter! En meteen wat lekkere drankjes gaan drinken in enkele leuke bars.
Als je doet alsof we niet samen zijn gekomen, en me alleen laat, begrijp je me nog wat beter denk ik ...

Heb dan aub nadien wel het lef om me te komen redden ipv me voor vijf kamelen te verkopen hé? :-S

Ik pendel nu al drie jaar naar Leuven en terug, op verschillende uren vd dag (gaande van 08.15u s morgens daar tot 21.48 s avonds weer vertrekken) en ik heb echt nog nooit last gehad van andere mensen, op twee uitzonderingen na (als je dat al "last" mag noemen):

- allochtone oude man die "mooie meid" zei toen ik passeerde
- bestelwagen met autochtone werkmannen die begonnen te joelen toen ik de straat overstak

Dat was dan nog op klaarlichte dag en ik voelde mij eerder gegeneerd dan bedreigd.. De laatste keer dat ik in Brussel was daarentegen was ik rond 21u alweer 2 huwelijksaanzoeken en 1 liefdesverklaring rijker. Leuven valt echt wel mee hoor...

Soekie

Legacy Member
Flawless zei:
Op welke planeet woont gij? Als student heb ik al op verscheidene plaatsen gewerkt in verschillende grootsteden in Belgie, in een verkoopsfunctie. Ik kan u verzekeren dat een zeer grote meerderheid van de kuisploegen, in zowel prive als overheidsbedrijven, wel degelijk allochtoons was, Polen, Turken, Portugezen, noem maar op. Perfect voorbeeld: er was een bouwprokject bezig aaan beide kanten vant stad, de 1 door autochtone blanke Belgen en het ander door Brazilianen/Polen. Die allochtonen hebben 3x zoveel werk afgekregen in de helft van de tijd. Met het verschil dat de 'echte' Belgen enkel asfalt moesten leggen en de anderen kasseien + alle waterleidingen vervangen onder de grond. Moet ik hier een veralgemening maken zoals gij doet? Uw argumenten slagen op NIKS.

Ik heb ook gestudeerd en in de verkoop gestaan ...
Ik moest toezien op de veiligheid ... Lees: diefstal voorkomen.

Wat denk je dat me er werd gezegd door het hoger kader? "Kijk naar de bruin" ... Dìt, lètterlijk ! Op dat moment was ik nog extreem-links. Je kan je voorstellen dat ik achterover sloeg.
Ik ga de naam van het bedrijf dan ook niet noemen, maar het gaat hier om een bekende grote keten. Ik heb ze verdorie gelijk moeten geven ...

Altijd dezelfden die blijkbaar hun vingertjes toch niet konden thuishouden en de stereotypen bevestigden... Je wil niet weten wat de verrijking alleen al die keten kost.


U begrijpt dat dit me al zeer sterk doet twijfelen over waarheidsgehalte van deel één van uw post die me moet doen geloven dat u in de verkoop heeft gestaan, alwaar er kuisploegen zouden gepasseerd zijn ... De meeste winkels worden door het personeel zelf gekuist hoor. De stofzuiger erdoor en hupsakee ...

Dan deel II... mag ik hier openbaar verkondigen dat ik veelvuldig hoor dat bedrijven die naar elders verhuist zijn toch even nadenken, omdat men toch minder snel werkt en minder productief is? Dat maakt overigens niet zo veel uit omdat ze toch veel minder kosten, maar toch ...
Ik ga nog iets doen wat menig mensen op hun grondvesten zal doen daveren, het uitgehold begrip racisme, een verwijt waarmee iedereen me al mee in de nek blaast, pootje lappen: onze Zuid-Europese buren zijn ook niet bekend om hun hoge mate van efficiëntie ... ;)

Straddle

Legacy Member
Soekie zei:
Kom je geregeld in Sint-Maartensdal, 's avonds? Recent nog op het groezelige stukje van de Diestsestraat geweest wat iedere Leuvenaar mijdt? De Brusselse nog bezocht 's avonds? Buurt rond 't gasthuis misschien?

Ik ga s'avonds voor het slapen vaak een wandeling maken net in drie hoeken van Leuven die jij hier nu opsomt en ik heb er nog nooit iets meegemaakt/gezien of mij ook maar 1 seconde onveilig gevoeld. Er zijn hier in België wel enkele gevaarlijkere regio's waar het onveilig is, maar in Leuven heb je nergens zo'n zone. Ook nog niets dat ervan in de buurt komt.

Flawless

Legacy Member
Soekie zei:
Chantage is bij wet verboden ... wat je vreemde beweegredenen ook mogen zijn ...

En man man man, wat een links hol blijkt me dat hier. 9lives maakt zijn reputatie waar: als je eens vanachter pc of playstation komt, merk je echter misschien eens wat er zich afspeelt in the real world?
Of doe je in je broek als je daar nog maar aan denkt?


(Ik hoop dat je niet serieus meent dat ik hier voor jou iets NIEUWS heb verteld!!! Dat vind ik bijzonder beangstigend.)

Ik game niet, buiten de algemene forums kom ik nergens anders. Ik sport liever dan ik binnen zit of werk als ik tijd heb, jij bent degene dat is buiten moet komen, want wat een beperkt wereldbeeld heb jij. Ik ben niet degene die online contact had met een vreemde man uit een ander land, dat was jij.

Dat was geen dreigement, eerder een vraag. Bewijs hetgeen je hier neertypt door data of ik report u voor haat en discriminatie. Als hetgeen wat jij zegt waar blijkt te zijn op basis van onderzoeken en gegevens, dan trek ik mijn woorden terug.

Soekie

Legacy Member
Ik heb genoeg ervaring met mensen met oogkleppen als die ik hier al tot in der treurnis toe zag paraderen, om te weten dat geen enkel bronnenmateriaal aanvaard zal worden.

Al zou ik jullie onderzoek zelf laten doen, zouden jullie allicht nog data vervalsen of conclusies gaan ontkennen, al komt wat ik zeg als een tsunami te berde uit de gegevens... Spijtig en pijnlijk, maar waar. Dat weet jij ook.

Heb je al ooit een discussie gezien waarin iemand na het vragen van een bron "ah oké, je hebt gelijk" tegen de opponent zag, terwijl hij nadien moord en brand schreeuwde? ;)

Emerxill

Legacy Member
Soekie zei:
Klopt grotendeels, alleen zwaar over de kam geschoren. En Genk zou zoiets sowieso aan de hand hebben gehad zonder allochtonen, kijk maar naar de geschiedenis van Genk :p

Maar voor de rest: wie laat het toe? Mijn punt is, je kan het niet allemaal op die mensen steken. Als wij het toelaten denken zij dat het normaal is.
Anderen maken hiervan misbruik en springen mee die kar op.
Als de hogescholen daar niet tegen willen optreden en liever subsidies per leerling opstrijkt...tja...

Soekie

Legacy Member
Straddle zei:
Ik ga s'avonds voor het slapen vaak een wandeling maken net in drie hoeken van Leuven die jij hier nu opsomt en ik heb er nog nooit iets meegemaakt/gezien of mij ook maar 1 seconde onveilig gevoeld. Er zijn hier in België wel enkele gevaarlijkere regio's waar het onveilig is, maar in Leuven heb je nergens zo'n zone. Ook nog niets dat ervan in de buurt komt.

Ik vind het raar dat jullie vinden dat je pas recht van spreken hebt als je zelf het mes op de keel kreeg, onverwachte bezoekers kreeg, je wagen een ruitje werd ingetikt, je verkracht of aangerand werd, je vies werd bekeken, er naar of vlak voor je werd gespuugd, je ze ziet inbreken, ... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

U zal dus pas vinden dat iemand zijn mond mag opendoen, als hij zelf slachtoffer is geworden van geweld?
Tjeminee, goed dat u geen overheid bent...


Bij mijn weten hebben de kranten overigens vol gestaan over bepaalde dingen die uit onderzoek naar boven kwamen en die niet genoemd mochten worden wegens racisme en het mogelijk uitlokken van discriminatie (geeuw) ... Heel Leuven stond ervoor in rep en roer. Allemaal gemist zeker?

Tweak37

Legacy Member
Soekie zei:
Ja dat is absoluut zo.

Ik doe niet anders dan in Leuven wandelen, maar laten we dat even negeren voor de leukheid. Dan kan jij misschien een punt maken.

Kom je geregeld in Sint-Maartensdal, 's avonds? Recent nog op het groezelige stukje van de Diestsestraat geweest wat iedere Leuvenaar mijdt? De Brusselse nog bezocht 's avonds? Buurt rond 't gasthuis misschien?

Zin om nu even een stapje met me te zetten door Leuven? ;) We kunnen de nacht in gaan, nog beter! En meteen wat lekkere drankjes gaan drinken in enkele leuke bars.
Als je doet alsof we niet samen zijn gekomen, en me alleen laat, begrijp je me nog wat beter denk ik ...

Heb dan aub nadien wel het lef om me te komen redden ipv me voor vijf kamelen te verkopen hé? :-S

Groezelig stukje van de Diestsestraat? :wtf: Heb je op één van deze plaatsen dan al eens werkelijk een incicent meegemaakt?

En dan 9 "NVA 65%" lives een links hol noemen. :lol:

Flawless

Legacy Member
Soekie zei:
Ik heb genoeg ervaring met mensen met oogkleppen als die ik hier al tot in der treurnis toe zag paraderen, om te weten dat geen enkel bronnenmateriaal aanvaard zal worden.

Al zou ik jullie onderzoek zelf laten doen, zouden jullie allicht nog data vervalsen of conclusies gaan ontkennen, al komt wat ik zeg als een tsunami te berde uit de gegevens... Spijtig en pijnlijk, maar waar. Dat weet jij ook.

Heb je al ooit een discussie gezien waarin iemand na het vragen van een bron "ah oké, je hebt gelijk" tegen de opponent zag, terwijl hij nadien moord en brand schreeuwde? ;)

Hoe ga ik zelf onderzoek doen? Ben ik een socioloog? Nee. Werk ik voor een unief ivm socio-economisch onderzoek? Nee, jij blijkbaar wel. Dus geef mij uw bronnen en leg mij het zwijgen op, want hoe meer ik uw zinnen lees hoe meer ik begin te denken dat je of een troll bent of iemand met een serieus grote minderwaardigheidscomplex.

SysRq

Legacy Member
Soekie zei:
Ik heb genoeg ervaring met mensen met oogkleppen als die ik hier al tot in der treurnis toe zag paraderen, om te weten dat geen enkel bronnenmateriaal aanvaard zal worden.

Al zou ik jullie onderzoek zelf laten doen, zouden jullie allicht nog data vervalsen of conclusies gaan ontkennen, al komt wat ik zeg als een tsunami te berde uit de gegevens... Spijtig en pijnlijk, maar waar. Dat weet jij ook.

Heb je al ooit een discussie gezien waarin iemand na het vragen van een bron "ah oké, je hebt gelijk" tegen de opponent zag, terwijl hij nadien moord en brand schreeuwde? ;)

Dus je geeft toe dat je een fantast bent? Weinig mis mee hoor, je bent erg productief.

Genious

Legacy Member
Bananarama zei:
Ik pendel nu al drie jaar naar Leuven en terug, op verschillende uren vd dag (gaande van 08.15u s morgens daar tot 21.48 s avonds weer vertrekken) en ik heb echt nog nooit last gehad van andere mensen, op twee uitzonderingen na (als je dat al "last" mag noemen):

- allochtone oude man die "mooie meid" zei toen ik passeerde
- bestelwagen met autochtone werkmannen die begonnen te joelen toen ik de straat overstak

Dat was dan nog op klaarlichte dag en ik voelde mij eerder gegeneerd dan bedreigd.. De laatste keer dat ik in Brussel was daarentegen was ik rond 21u alweer 2 huwelijksaanzoeken en 1 liefdesverklaring rijker. Leuven valt echt wel mee hoor...
Ge zijt misschien niet snel genoeg om vaak lastig gevallen te worden. :unsure:


(j/k eh, het is niet dat ik u ken)

Soekie

Legacy Member
Emerxill zei:
Klopt grotendeels, alleen zwaar over de kam geschoren. En Genk zou zoiets sowieso aan de hand hebben gehad zonder allochtonen, kijk maar naar de geschiedenis van Genk :p

Maar voor de rest: wie laat het toe? Mijn punt is, je kan het niet allemaal op die mensen steken. Als wij het toelaten denken zij dat het normaal is.
Anderen maken hiervan misbruik en springen mee die kar op.
Als de hogescholen daar niet tegen willen optreden en liever subsidies per leerling opstrijkt...tja...

Klopt. :(

Ik vind het wel erg voor de mensen die hier school lopen, omdat ze het zich niet kunnen permitteren elders (buiten Limburg) te gaan, daar dit te hoge kosten met zich meebrengt (kot of verplaatsing, of te onpraktisch is).

Mijn broer maakt dit nu mee ... :-/ Benieuwd wat het zal geven naar volgend jaar toe, want uit ellende heb ik haar al vaak geholpen en ben tot in een gat in de nacht bezig geweest met het verbeteren van teksten, die vaak nauwelijks verstaanbaar waren. (Of met het maken van opdrachten, de anderen hadden hun deel van het groepswerk niet gemaakt omdat ze niet begrepen wat er stond of wat er gevraagd werd ... Tja ...). :x

Dat kom je ook wel tegen bij autochtonen en in ieder groepje zitten profiteurs natuurlijk. Taalfouten komen ook voor bij universitairen en autochtone bachelors. Maar het gaat hier niet per se om taalfouten als in iets dat foutief gespeld is of een komma die ontbreekt, zelfs niet over een dt-fout.
Maar om het pertinent onjuist of niet bij machte zijn om een zin te formuleren zoals het hoort ... Dat is dan toch wel pijnlijk vind ik.
En ik begrijp niet dat ieder zodanig doet alsof de neus bloedt.

Ik denk dat dit laatste een reactie is op wat je hier ook ziet, maar dan veel kleinschaliger op dit forum: iedereen die het niet aan de lijve ondervindt probeert de ander de mond te snoeren, onder het mom van discriminatie en racisme. Zo durft degene die het opmerkt niet meer naar buiten te treden met zijn verhaal, uit schrik voor deze zware belastering en eerroof, die hem bij de linksen in een slecht daglicht zet.

k995

Legacy Member
Soekie zei:
Best.
Daarvoor kwamen ze zogenaamd toch naar hier?

Dat voor iedere allochtoon die zich hier productief maakt en zijn geld ook hier wil spenderen, en hier dus ook afdraagt, er zeven bijkomen die op onze sociale zekerheid leven, doet dat effect helaas weer te niet.

Ik kan niet echt lachen met die belediging daar.

Ik ken ook één allochtoon die een univ diploma heeft gehaald hoor. Hij heeft wel bijna heel de school afgebroken en ik denk dat 90% uit zijn klas zelfs racistisch is geworden, maar hij heeft het wel! Het kan dus!

Ken je eigenlijk wel allochtonen of is dit alles gebaseerd op misvattingen en vooroordelen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan