2026's Most Anticipated

Naar welke film kijk je het meeste uit?

• Dune Messiah (Dennis Villeneuve)

• The Odyssey (Christopher Nolan)

• Untitled Sci-Fi Mystery event film (Steven Spielberg)

• Project Hail Mary (Phil Lord & Chris Miller)

• The Dog Stars (Ridley Scott)

• Werewulf (Robert Eggers)

• Avengers: Doomsday (Russos)

• Masters of the Universe (Travis Knight)

• 28 Years Later: The Bone Temple (Nia DaCosta)

• Supergirl (Craig Gillespie)

• Star Wars: The Mandalorian and Grogu (Jon Favreau)

• Spider-Man: Brand New Day (Destin Daniel Cretton)

• Toy Story 5 (Pixar/Andrew Stanton)

• Super Mario Galaxy (Aaron Horvath & Michael Jelenic)

• Hunger Games: Sunrise on the Reaping (Francis Lawrence)

• Jumanji 3 (Jake Kasdan)

• Rogue Trooper (Duncan Jones

• Untitled Exorcist film (Mike Flanagan)

• Good Luck, Have Fun, Don't Die (Gore Verbinski)

• Narnia (Greta Gerwig)

• Air Bud Returns (Robert Vince)

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Het zou mogelijk/waarschijnlijk een UFO film zijn en zijn beste film gaat ook over UFO's.... :sneaky:

Indiana Jones and the Crystal Skull amirite? :hurrr:

Voor nu bijna 80 te zijn vind ik Spielberg zijn output toch nog altijd veel meer on point dan bijvoorbeeld Ridley scott die veel harder all over de map kleurt. Niet dat ik geen hoge verwachtingen heb voor Scott zijn Dog Stars maar die kan veel meer alle richtingen uit tov de consistentie van Spielberg die het niet echt in zich lijkt te hebben om een slechte film te kunnen afleveren.

Van Spielbergs laatste 10;
3 heel goeie
The Fabelmans, The Post, The Adventures of Tintin

4 goeie,
Ready Player One, Bridge of Spies, Lincoln

2 ok films en
Indiana Jones and the Crystal Skull, West Side Story

2 mindere
The BFG
Warhorse

maar geen enkele die ik echt slecht zou noemen. In Spielberg we have faith! ;p

Gaat dat niet iets zijn met Jim zijn kinderen als pubers? Vraag me af of American Pie zich kan aanpassen naar het post-metoo tijdperk.
Volgens Trivia-IMDB zou het een soort van Hangover zijn na een tragisch gebeuren.
Op zich kan ik er niet tegen zijn, want er is nooit genoeg Stifmeister.

Indiana Jones and the Crystal Skull amirite? :hurrr:

Voor nu bijna 80 te zijn vind ik Spielberg zijn output toch nog altijd veel meer on point dan bijvoorbeeld Ridley scott die veel harder all over de map kleurt. Niet dat ik geen hoge verwachtingen heb voor Scott zijn Dog Stars maar die kan veel meer alle richtingen uit tov de consistentie van Spielberg die het niet echt in zich lijkt te hebben om een slechte film te kunnen afleveren.

Van Spielbergs laatste 10;
3 heel goeie
The Fabelmans, The Post, The Adventures of Tintin

4 goeie,
Ready Player One, Bridge of Spies, Lincoln

2 ok films en
Indiana Jones and the Crystal Skull, West Side Story

2 mindere
The BFG
Warhorse

maar geen enkele die ik echt slecht zou noemen. In Spielberg we have faith! ;p
Het grote verschil is, Spielberg still gives a shit. Hij is nog steeds heer en meester in mise-en-scène en blijft avontuurlijk in zijn gebruik van camera(beweging).

Voor Ridley is filmmaken gewoon een beroep, wil zo rap mogelijk door de productie vliegen, zwiert er meerdere camera’s op en fixt alles in post. Saaie, platte shit dat heel af en toe nog eens iets leuks oplevert op voorwaarde het script echt retestrak is en de planeten op één lijn staan.

Napoleon: 52 dagen, Gladiator 2: 48 dagen, Dog Stars: 39 dagen. Scott at 87 obviously thinking he's running out of time working against the clock.

Scott on shooting The Dog Stars; "Normally that'd be a hundred days plus, but if you're working with eight to 11 cameras, it's eight to 11 cameras faster, providing you know where to put the goddamn machine. If you don't, don't try–you’ll get into deep s***. I couldn't shoot for 90 days. I’d go nuts with boredom. "

11 cameras :crazy:😂

so yep, checks out. ^^

Bar weinig uit de poll dat me eigenlijk interesseert. Mijn stem gaat naar Werewulf. Robert Eggers kan voor mij niet missen en het klinkt altijd ook gewoon boeiend en interessant.

Verder ook nog geinteresseerd in: The Odyssey, Project Hail Mary en de nieuwe Spielberg, Verbinski en Ridley Scott films mits ze goed ontvangen worden. Ik zal ook trachten de volledige Dune trilogie te kijken volgend jaar gezien die "af" zal zijn. Super Mario Galaxy zal dan mijn guilty pleasure film worden, al hoop ik dat hij wat gewaagder zal zijn dan de vorige Mario adaptatie. Marvel en Star Wars kan ook nog in die categorie vallen maar de moeheid rond alles wat te maken heeft met die franchises is enorm groot voor mij op dit moment, en dat geldt voor sommige andere blockbuster franchises zoals Toy Story ook.

Verder in de poll niets interessants voor mij, wel nog enkele andere interessante projecten in jouw OP. Meeste van de films die ik interessant zal vinden zullen ook nog niet genoemd of zelfs gekend zijn op dit moment. We zien wel wat het jaar geeft.

Laatst bewerkt:
Leuke lijst van thefilmstage voor een hele hoop indies en kleinere producties;
Hopen interessant klinkende projecten zoals Behemoth! van Tony Gilroy, een Faces of Death "meta-reimagining", I'll Forget your Name van Yann Gonzalez, zelfs een nieuwe Herzog; Bucking Fasterd, een true story waarin een identieke tweeling die identiek praten, leven en dromen doorheen een hele bergketen graven. De zussen worden gespeeld door Kate en Rooney Mara. YES! en nog zoveel meer! Some seriously good stuff in there, check it out!

Afgelopen weken nog een paar nieuwe 2026 releases tegengekomen;
Klara and the Sun - nieuwe van Waititi; "A robot girl designed to prevent loneliness tries to save a heartbroken family of humans." Naar een boek van Kazuo Ishiguro, bekend als de schrijver van Never Let Me go dat reeds eerder, toen door Romanek, heel succesvol verfilmd werd.

The Incomer - "On a remote Scottish isle, siblings Isla and Sandy hunt birds and talk to mythical beings while fighting off outsiders. Their lives change when Daniel, an awkward official, arrives to relocate them." Sounds wack en met Domnhal Gleeson in the lead. Neat!

In the Blink of an Eye - nieuwe live action van Andrew Stanton (Wall-E, Finding Nemo)
Three storylines, spanning thousands of years, intersect and reflect on hope, connection and the circle of life.

The Last Disturbance of Madeline Hynde - de nieuwe van Kenneth Branagh; "A modern thriller from director Branagh that explores the boundaries between reality and madness."

October - Nieuwe horror film van Jeremy Saulnier (The Green Room) Plot being kept under wraps. Excite! ^^

The Young People - Osgood Perkins just casually pushing out 3 horror movies a year now. 😅 "Two school friends drift apart as one starts exhibiting disturbing behavior, turning their relationship sinister."

goddamn 2026 is looking fine! 🍽️:woohoo:

Laatst bewerkt:
Lap, jullie hebben dingen om naar uit te kijken. Voor mij zijn films een beetje als games. Enkele maanden geleden eindelijk begonnen met RDR II en ben daar allicht nog maanden zoet mee.
Heb de eerste Dune film gezien, maar ik wacht wel met de rest tot de serie volledig is.

Dune Messiah

Ook benieuwd naar de nieuwe Nolan, zoals altijd. Spielberg verwacht ik niet veel meer van, maar 't blijft Spielberg.

De rest lijkt me crap

Blijkbaar hier toch minder populair, maar als een ‘80’s kid kijk ik echt wel uit naar Masters of the universe.
Waarschijnlijk dikke rommel, maar de eerste berichten van testscreenings zijn toch positief.

Laatst bewerkt:
Dune Messiah

Ook benieuwd naar de nieuwe Nolan, zoals altijd. Spielberg verwacht ik niet veel meer van, maar 't blijft Spielberg.

De rest lijkt me crap

Ik citeer mijzelf niet, maar wel diegenen die er commentaar op gaven.

Okay, Eggers, op basis van z'n naam dan alleen en zijn vorig werk. Net zoals Spielberg dus. Werewulf er ook bij.

Ik ben heb ook enkele blindspots, sowieso.

Maar ik kan ook enkele films opnoemen die ik niet zag in deze lijst zoals "Project Hail Mary" de nieuwe van Lord & Miller met Ryan Gosling.

(Maar Air Bud dan weer wel? Bon, ik neem aan dat dit een grap is van de OP. Indien ik zo'n lijst zo maken zou ik sowieso zo'n grap ertussen steken ergens vanonder. Humor!)

Verder David Fincher die een sequel maakt op een Tarantino film? The Adventures of Cliff Booth. Must see. Kan tegenvallen, maar blijft een must see, ongeacht de kwaliteit.
Kijken die fillm en maak dan maar je eigen mening.
David Fincher + Brad Pitt + Quentin Tarantino. Must see. Don't care. Ik verwacht een erg goede film. Het maakt ook niet uit want die namen valt die film sowieso is de categorie "must see for yourself".

Terug
Bovenaan