Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
FTFYMaar je apprecieert bij elke spinoff toch elke keer opnieuw wat voor een meesterwerk die originele 2011-2016 GoT reeks was.
Ik schreef GOT op zijn best! Niet GOT op zijn minstMeesterwerk...
Hoge lat...
Jullie hebben precies de laatste 2-3 seizoenen van GoT gemist...
Wat mij betreft werd een zéér sterk begin (zowat de eerste 3-4 seizoenen) teniet gedaan door te eindigen met een zéér zwak niveau.
En dan heb ik het niet eens over of ik de manier waarop het eindigde, want over smaak kan je discussiëren... maar over het wegvallen van diepgang, zwakke dialogen, snel en ongeloofwaardig héén en weer reizen waar men in het begin van de serie maanden onderweg leek.
Kennen jullie die meme van dat paard? Eerst meesterlijk getekend, dan matig, dan alsof een kleuter de rest afwerkte...
Terug on topic: deze serie ziet er vermakelijk uit, 30 minuten volstaan voor het volgen van één personage... zonder spoilers van de boeken (want ja, ik heb die boeken ook gelezen) boezemt het feit dat G.R.R. Martin ook hier aan begonnen is, véél ideeën heeft maar ze ook niet afgewerkt heeft, mij een gezonde argwaan jegens deze serie in.
Dat hij dan gewoon terug tv-schrijver wordt maar op z'n minst iets afwerkt.

Eerste 3-4 seizoenen?Meesterwerk...
Hoge lat...
Jullie hebben precies de laatste 2-3 seizoenen van GoT gemist...
Wat mij betreft werd een zéér sterk begin (zowat de eerste 3-4 seizoenen) teniet gedaan door te eindigen met een zéér zwak niveau.
En dan heb ik het niet eens over of ik de manier waarop het eindigde, want over smaak kan je discussiëren... maar over het wegvallen van diepgang, zwakke dialogen, snel en ongeloofwaardig héén en weer reizen waar men in het begin van de serie maanden onderweg leek.
Kennen jullie die meme van dat paard? Eerst meesterlijk getekend, dan matig, dan alsof een kleuter de rest afwerkte...

Maar dat einde sloeg nu eens echt nergens op, en is gewoon niet goed te praten. 
Eerste 3-4 seizoenen?
De apotheose van seizoen 6 is wat mij betreft van het beste dat er bestaat.
Al die lagen, al die kleine details in de mimieken en de karakters en hun achtergrond, spektakel, dialogen, soundtrack, etc.
Ik krijg er nog altijd een st... van.
Dat ze sneller reizen is ten bate van het verhaal uiteraard. De eerste seizoenen maakten wel mooi duidelijk dat de afstanden groot zijn, met voldoende detail. Daar moeten ze 5 seizoenen later niet telkens opnieuw uren aan besteden of het tempo wordt tergend traag als je ondertussen met 5 werelden en 50 verhaallijnen zit.
En het einde vond ik gewoon goed.
Het is normaal dat het iets sneller voelt als je 50 verhaallijnen moet closen op 6 episodes.
Maar ok, des goûts et des couleurs etc![]()
Ik snap helemaal niet waarover die verontwaardiging toen ging.Het einde van GoT, en dan heb ik het over alle afleveringen na de The Long Night, die ik wel heel sterk vond, zijn officieel de grootste ontgoocheling in de tv geschiedenis voor mij. Misschien ook omdat ik ze om 6 uur s’ochtends heb bekeken.Maar dat einde sloeg nu eens echt nergens op, en is gewoon niet goed te praten.
![]()
"
)Goh ja, de diepgang en 'gelaagdheid' van de personages is toch redelijk unimpressive vergeleken met GoT.voor de vele, maar meestal toch wel boeiende, personages. Ook nu weer.
Ik had wel geen enkel boek gelezen (lees geen fantasy). Ik had in 2011 zelfs nog nooit van George Martin gehoord, dus dat is misschien wel een voordeel om niet ontgoocheld te worden.Klopt, smaken verschillen. Ik vond seizoenen 5-6 nog oké, maar de kwaliteit was al duidelijk dalende wat mij betreft, verhaallijnen die begonnen af te wijken van de boeken (op zich géén enkel probleem mee overigens, mits ze de kwaliteit hadden kunnen aanhouden), personages die zich plots anders gedroegen als voorheen...

Agree to disagree danDe perfectie? Gewoon zwaar gerushed toch?
En neen, dat is niet hetgeen mij het meest stoorde. Alles na the long night was gerushed, en wat gewoon nergens op sloeg is hoe Brann eindigde.
Gewoon een heel stom einde imo. Maar Bon, ieder zijn ding hè. Al ken ik maar weinig fans die heel blij waren met dat laatste seizoen.
Dat laatste seizoen heeft van GoT gewoon een goeie reeks gemaakt, ipv een absolute klassieker.