Aankoop nieuwe familie wagen

dopey_92

Well-known member
Beste,

Wij zouden graag een nieuwe familie wagen kopen en onze 2 kleine wagens weg doen ( een Volkswagen Polo met 52000km van 2016 en een Ford k plus met 33000 km van 2017).

Beide auto's zijn ongeval vrij en altijd goed onderhouden geweest en bij de garage van het merk onderhoud gedaan, iemand een idee wat de waarde van deze wagens ongeveer nog zijn ?

Wij hebben een aantal offertes laten maken en twijfelen tussen deze wagens een Skoda kodiaq, Skoda Octavia combi, Volkswagen Touran of een Volkswagen caddy maxi.

Wij zoeken geen snelle of fancy wagen gewoon een oerdegelijke familie wagen met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Zijn een gezin van 4 nu maar in de toekomst zou er wel nog een kindje bij komen daarmee dat een 7 zitplaatsen mss beter is maar twijfel dan weer dat er niet veel plaats is achteraan.

Wij zijn absoluut leken in auto's daarmee dat ik het hier vraag, alvast een dikke merci!

Hoeveel km's schatten jullie dat jullie zullen doen per jaar?
Is elektrisch een optie?
Budget?
Nieuw en/of tweedehands?

Als je naar 3 kinderen gaat, raad ik echt richting een mini bus te gaan.

Je hebt en voldoende stoelen en nog een voldoende kofferruimte om dingen mee te nemen.

Nadeel is wel dat deze ofwel allemaal elektrisch zijn ofwel serieus duur zijn in nieuwkoop.

We zijn een gezin van 6 en hebben nu een Peugeot Expert, vanaf mij vervangen we deze door een VW Multivan omdat we een zwaardere motor nodig hebben voor comfortabel met de caravan te kunnen rijden.

We zijn voor VW gegaan omdat de uitvoering die wij wouden niet meer wordt geleverd door Peugeot (en de hele PSA groep)

Je hebt en voldoende stoelen en nog een voldoende kofferruimte om dingen mee te nemen.

Nadeel is wel dat deze ofwel allemaal elektrisch zijn ofwel serieus duur zijn in nieuwkoop.

We zijn een gezin van 6 en hebben nu een Peugeot Expert, vanaf mij vervangen we deze door een VW Multivan omdat we een zwaardere motor nodig hebben voor comfortabel met de caravan te kunnen rijden.

We zijn voor VW gegaan omdat de uitvoering die wij wouden niet meer wordt geleverd door Peugeot (en de hele PSA groep)
Het aantal elektrische busjes waar je met 6 à 7 in kan, lijkt me toch beperkter dan de "traditionele" diesels lijkt mij :).

Maar ik volg je wel, als je ietwat comfort wilt met 3 kinderen, is een 'gewone' auto met 2 rijen stoelen idd minder voor de hand liggend. Het hangt ook een beetje van de leeftijden af. Ken een koppel met 3 kinderen en een Passat + een VW caddy maxi en ze kunnen met z'n 5 perfect in één van beide auto's. Het is wel zo dat de 2 oudste geen kinderstoeltjes meer nodig hebben, wat het doenbaar maakt op de passagiersrij. Alsook de koffer is in beide gevallen ruim genoeg. Als de situatie gelijkaardig is en het mag elektrisch zijn, zou ik zeggen -> Enyaq.

Als het om kleinere kinderen gaat, zal een 7-zitter handiger zijn.
Over 't algemeen kan je met een Touran idd weinig verkeerd doen.

Voor de waarde van de huidige auto's, zoek gewoon ff naar jullie modellen/bouwjaren op autoscout en kijk wat er als "goede prijs" gemarkeerd staat. Zal dicht bij de echte waarde liggen van jullie wagens ook.

Denk dat de ultieme keuze een Multivan zou zijn maar die zijn wel erg stevig aan de prijs. Wel oerdegelijke busjes natuurlijk en ze zien er best cool uit.

Het aantal elektrische busjes waar je met 6 à 7 in kan, lijkt me toch beperkter dan de "traditionele" diesels lijkt mij :).
Je zou dat denken, maar we konden in een diesel versie enkel bij PSA een versie krijgen met 3 zetels vooraan en dan 3 erachter. Wouden we dezelfde auto als we nu hebben dus 2 rijen zetels achter dan was de enige optie elektrisch.

Blijkbaar hebben de mini-busjes een grote co uitstoot en door deze te schrappen in hun aanbod kon PSA bepaalde milieu normen halen, zo werd het toch uitgelegd.

Bovendien is de prijs voor deze auto verdubbeld op 4 jaar tijd.

Hoeveel km's schatten jullie dat jullie zullen doen per jaar?
Is elektrisch een optie?
Budget?
Nieuw en/of tweedehands?
Elektrische is buiten ons budget, budget is 50k liefst nieuw wij doen niet veel km per jaar zitten zeker onder de 10k

Mini bus voor wat ik gezien heb is buiten ons budget

Maar ik volg je wel, als je ietwat comfort wilt met 3 kinderen, is een 'gewone' auto met 2 rijen stoelen idd minder voor de hand liggend. Het hangt ook een beetje van de leeftijden af. Ken een koppel met 3 kinderen en een Passat + een VW caddy maxi en ze kunnen met z'n 5 perfect in één van beide auto's. Het is wel zo dat de 2 oudste geen kinderstoeltjes meer nodig hebben, wat het doenbaar maakt op de passagiersrij. Alsook de koffer is in beide gevallen ruim genoeg. Als de situatie gelijkaardig is en het mag elektrisch zijn, zou ik zeggen -> Enyaq.

Als het om kleinere kinderen gaat, zal een 7-zitter handiger zijn.
Over 't algemeen kan je met een Touran idd weinig verkeerd doen.

Voor de waarde van de huidige auto's, zoek gewoon ff naar jullie modellen/bouwjaren op autoscout en kijk wat er als "goede prijs" gemarkeerd staat. Zal dicht bij de echte waarde liggen van jullie wagens ook.
Zijn idd kleine kids 2,5 en 4 maandjes, de Touran is 43k maar wel met alles erop en eraan de kodiaq is 41 k heeft juist de 7 zit als optie voor de rest niets van opties buiten de standaard opties.

Vandaag testritten gaan doen met de 2 wagens.

Merci voor de replys voor de een of andere reden kreeg ik geen meldingen.

Beste,

Wij zouden graag een nieuwe familie wagen kopen en onze 2 kleine wagens weg doen ( een Volkswagen Polo met 52000km van 2016 en een Ford k plus met 33000 km van 2017).

Beide auto's zijn ongeval vrij en altijd goed onderhouden geweest en bij de garage van het merk onderhoud gedaan, iemand een idee wat de waarde van deze wagens ongeveer nog zijn ?

Wij hebben een aantal offertes laten maken en twijfelen tussen deze wagens een Skoda kodiaq, Skoda Octavia combi, Volkswagen Touran of een Volkswagen caddy maxi.

Wij zoeken geen snelle of fancy wagen gewoon een oerdegelijke familie wagen met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Zijn een gezin van 4 nu maar in de toekomst zou er wel nog een kindje bij komen daarmee dat een 7 zitplaatsen mss beter is maar twijfel dan weer dat er niet veel plaats is achteraan.

Wij zijn absoluut leken in auto's daarmee dat ik het hier vraag, alvast een dikke merci!
Ben beetje te laat in het gesprek.

Ik vond de Peugeot 3008 (toen gekocht) ook zeer mooi, alleen kwaliteit van de motor was minder. Echter loterij ticketje. Misschien de 5008?

Model Y geen optie? Zit ruim onder de 50k, voldoende plaats voor kinderen van jouw leeftijd op de achterbank en een zee aan kofferruimte (wat geen luxe is op die leeftijden).

Mercedes V? Die is dan ook nog eens lichte vracht als ik het goed herinner.
Wel een grote auto, parkeren zal af en toe wat lastiger zijn.

Model Y geen optie? Zit ruim onder de 50k, voldoende plaats voor kinderen van jouw leeftijd op de achterbank en een zee aan kofferruimte (wat geen luxe is op die leeftijden).
Elektrische wagen is nog niet voor ons qua opladen enz we weten er eigenlijk niet veel van mss net daarom we er een beetje bang van zijn

Mini bus voor wat ik gezien heb is buiten ons budget
Wij zitten rond de 50K voor de VW minivan.

Je geeft aan weinig km te maken, wij hebben nu 1 auto en een bakfiets waar we de 4 kinderen in kwijt kunnen. Ideaal voor de kleine verplaatsingen. Oudste van 10j kan er nog altijd bij.

Wij zitten rond de 50K voor de VW minivan.

Je geeft aan weinig km te maken, wij hebben nu 1 auto en een bakfiets waar we de 4 kinderen in kwijt kunnen. Ideaal voor de kleine verplaatsingen. Oudste van 10j kan er nog altijd bij.
Ik heb het gevraagd aan de dealer en die zei dat ze nu minstens 70k kosten, zou eigenlijk niets liever willen dan een VW minivan

Elektrische is buiten ons budget, budget is 50k liefst nieuw wij doen niet veel km per jaar zitten zeker onder de 10k
Elektrische wagens zijn niet meer zo duur. Je hebt bv de KGM e korando (KGM is de nieuwe naam voor ssangyong), deze kost nieuw 32.5k€.
MG heeft bv ook een electrische stationwagon voor minder 40k.

Alle modellen van KGM vallen ook ruim binnen je budget. De Rexton bv is ook beschikbaar met 7 plaatsen maar wel enkel beschikbaar als 4x4 diesel. Dus deze is minder geschikt voor uw use case.

Laatst bewerkt:
Ben zelf ook redelijke fan van deze wagen voor de prijs, maar "ruim voldoende plaats" voor die kleintjes (wetende dat er een 3de bijkomt), zou ik nu ook niet zeggen. Hoe kleiner ze zijn, hoe méér plaats je net nodig hebt (maxi cosi, draaistoel, verhoogjes...). Een kind die gewoon kan zitten zonder extra's neemt minder plaats in :-D (zolang ze nog geen 16 zijn dan wel)

Vandaag met de kodiaq gereden voor de eerste keer een automatische koppeling vond het wel prettig alleen is mijn vrouw geen fan van automatische koppeling

@dopey_92 Al eens gedacht om over de grens te gaan kijken? Als ik je wensen in geef bij Autoscout.be, krijg ik 4 resultaten (of 10 maal zoveel als je je vrouw kunt overtuigen voor een automaat). Op mobile.de meer dan 700 in het 2de geval of slechts 18 indien er echt geen automaat mag komen :eek:
En dan heb ik nog maar tot 45k gezet op mobile zodat er budget is om deze naar België te halen.

2 voorbeeldjes uit Duitsland (wel automaat):
DFSK Forthing voor als je niets geeft om een merknaam en bereid bent een risico te nemen indien er binnen x jaar een probleem mee is en de fabrikant niet meer bestaat
Kia Sorento voor als je toch met een iets geruster geweten wilt kopen. Al vind ik het hier wel heel raar dat de auto in het nederlands is ingesteld

Laatst bewerkt:
@dopey_92 Al eens gedacht om over de grens te gaan kijken? Als ik je wensen in geef bij Autoscout.be, krijg ik 4 resultaten (of 10 maal zoveel als je je vrouw kunt overtuigen voor een automaat). Op mobile.de meer dan 700 in het 2de geval of slechts 18 indien er echt geen automaat mag komen :eek:
En dan heb ik nog maar tot 45k gezet op mobile zodat er budget is om deze naar België te halen.

2 voorbeeldjes uit Duitsland (wel automaat):
DFSK Forthing voor als je niets geeft om een merknaam en bereid bent een risico te nemen indien er binnen x jaar een probleem mee is en de fabrikant niet meer bestaat
Kia Sorento voor als je toch met een iets geruster geweten wilt kopen. Al vind ik het hier wel heel raar dat de auto in het nederlands is ingesteld
Zal het eens bekijken dikke merci voor de moeite al sinds

Terug
Bovenaan