poeperman
Well-known member
mocht je nu weten hoeveel geld je er op termijn tegen zal smijten, je zou er nooit aan beginnenDat is veel geld als instapkost voor een nieuwe hobby, maar het hangt natuurlijk van de hobby af.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mocht je nu weten hoeveel geld je er op termijn tegen zal smijten, je zou er nooit aan beginnenDat is veel geld als instapkost voor een nieuwe hobby, maar het hangt natuurlijk van de hobby af.![]()
In dit geval is de kost wat makkelijker rationeel te verantwoorden omdat het eigenlijk een investering in mijn gezondheid is.Uitgaven voor hobby’s zijn nooit rationeel te verantwoorden.
Er staat nu een ultimate cf sl7 voor 2000 euro, daar kan nog 100 af met een refer a friend code.Ik ben al even aan het kijken voor een nieuwe koersfiets, mijn eerste idee was om tweedehands te gaan maar na een kleine maand de lokale zoekertjes in de gaten te houden, valt dat toch wel tegen. Ik had niet echt een vast budget, ik wou vooral onder €1000 uitkomen.
Mijn plan B was om iets meer uit te geven aan een degelijke nieuwe instapfiets van een goed merk. Na wat opzoekwerk kwam ik dan bij Canyon Endurace 7 uit, die leek me het meest te bieden vergeleken met enkele concurrenten rond dezelfde prijs.
Nu zag ik dat daar twee modellen van te krijgen zijn, de gewone aan €1500 en de RAW versie aan €1750. Er lijkt niet zoveel verschil tussen de twee te zijn, vooral enkele onderdelen van het versnellingsapparaat. De goedkopere heeft 11 versnellingen (Shimano HG700 11-34 11s) en de duurdere 12 versnellingen (Shimano CS-HG710 11-36 12s), de wielen zijn ook wat anders (Fulcrum Racing 900 DB SH11 vs. DT Swiss Endurance LN SH11). Zijn die dingen het verschil van €250 waard? Ik zou mezelf als een totale beginner omschrijven dus lijkt de gewone me meer dan voldoende, alleen is die al een hele tijd out of stock en is de RAW meteen te bestellen...
Alternatieven voor de Endurace 7 zijn ook welkom!
EDIT: De Cube Attain SLX lijkt me precies ook een kanshebber.
m, nuja er zijn mensen die wel een veelvoud aan een moto geven en met hun bierbuik tegen de nafttank van terras naar terras cruisen. Fietsen is investeren in je gezondheid, dat is nooit mis.
Jij rijdt dan ook enkel met echte sportmensen mee die goed gerief zoals een Pinarello weten te appreciëren en de instapmodellen voorbij zijnZie jij dan nog veel bierbuiken op een koersfiets? Ik zie dat eigenlijk nog amper.
Serieus sporten is de laatste 10 jaar ook meer en meer een levensstijl geworden. Niet enkel bij fietsen maar als ik naar de gemiddelde loper kijk die ik passeer op mijn tochtjes. Meer en meer echte sportmannen en vrouwen.

Ik zie echt nog op regelmatige basis pensen in allerlei sportkleding.Zie jij dan nog veel bierbuiken op een koersfiets? Ik zie dat eigenlijk nog amper.
Serieus sporten is de laatste 10 jaar ook meer en meer een levensstijl geworden. Niet enkel bij fietsen maar als ik naar de gemiddelde loper kijk die ik passeer op mijn tochtjes. Meer en meer echte sportmannen en vrouwen.

Achja sommige mensen fietsen gewoon graag onafhankelijk van hoe getraind ze zijn. Als je dan het geld hebt waarom zou je dan geen s works of pinarello onder je gat mogen hebben?Ik zie echt nog op regelmatige basis pensen in allerlei sportkleding.
Veel gaan er nog vanuit dat enkel met wat te sporten je alles rechttrekt. Wat niet klopt natuurlijk.
Je moet naar het hele plaatje kijken van voeding, slaap en mentaal welzijn.
Dat is het complete plaatje voor een gezond leven te leiden.
Begrijp me niet verkeerd niet iedereen moet super strak staan. Een laagje vet mag zeker, maar meerdere lagen is toch wat te veel van het goede![]()
nu je 't zegt, je hebt eigenlijk wel gelijk. Ja, de lokale WTC met uitsluitend 60+'ers, maar daarnaast is het leeuwendeel toch echt wel een pak fitter dan vroegerZie jij dan nog veel bierbuiken op een koersfiets? Ik zie dat eigenlijk nog amper.
Soms wel hoor, en ook op topfietsen met dura-ace. Eind de 50, alles afbetaald, sworks, natuurlijk veel beter dan op je moto zitten en sigaretten roken op een terras. Nooit een dikke wielrenner onderschattenZie jij dan nog veel bierbuiken op een koersfiets? Ik zie dat eigenlijk nog amper.
.Combinatie van reis en slecht weer maken dat ik er nog 0km op heb staan…
Pijn in mijn hart, maar mocht hij al vol met smurrie hangen en geluid maken langs alle kanten zou mij meer pijn doen![]()
Ken dat gevoel van een nieuwe bike, morgen is het normaal zo ver, de langverwachte Aeroad. Langs een kant moet een fiets toch tegen vuil kunnen? Kan dat werkelijk zo kwaad als je dat nadien direct wast? Ketting eens afhalen, kuisen en opnieuw waxen? Wiel uithalen, goed schoonmaken van de Cassette, spoelen en drogen.

Ik wil mijn huidige fiets upgraden met een paar carbon wielen.
Mijn budget is +- 1000 euro. Iemand voorstellen?
Ervaringen met diepte van de velg? ...
(Ik rij met merida scultura endurance)
Thx voor de feeback, ik neem eens contact op.Ik verdien er niks aan, maar maak graag reclame voor een goeie vriend van me die custom sets spaakt: https://www.pacq.cc/
@Polle32 rijdt ook met een setje van hem rond als ik me niet vergis.
Met een budget van rond de 1000 kan je zeker bij hem terecht voor een mooie set wielen.
Rechtstreeks bij de Chinezen bestellen kan natuurlijk ook (Light Bicycle, Winspace, Elitewheels, ... het zijn er ondertussen te veel om op te noemen), maar dan heb je natuurlijk geen service "dicht bij de deur".
Ik heb zelf de wielen voor onder mij Cinelli bij hem gekocht, gravel/allround set. 50mm diep, 32mm externe breedte, gespaakt rond Erase naafjes. Al kleine 7000km mee gereden ondertussen, inclusief woon-werk en een bikepack en heel content van. De lagers in de Erase naven gaan ook echt lang mee tot nu toe en gemakkelijk te onderhouden (was een must voor mij gezien woon-werk, dus zien wel vuil weer).
Op mijn TCR rijdt ik met 55mm diepe velgen met DT swiss naven die ik rechtstreeks bij Light Bicycle gekocht heb, ook heel tevreden van.
Qua hoogte vind ik persoonlijk 45-55mm een goeie allround optie tenzij je graag heel lichtgewicht wilt gaan.
Klopt, ik rij met een setje van Pacq op mijn gravelfiets. Light Bicycle velgen van 45mm en Hope rs4 naven. Tot nu toe absoluut probleemloze wielen!