Hetzelfde kan gezegd worden over een cannondale, beroert ook weinig harten behalve die enkelingen die het van de daken lopen te schreeuwen

Bang for buck is de propel gewoon de beste fiets op je lijstje. Qua gevoel: 't is wel een echte aero racemachine waar je op zit. Dat gevoel krijg je ook echt wel. Verwacht dus zeker geen fiets die als wendbaar & vlot klimt als een tarmac.
Het feit dat zoveel volk op een tarmac rond rijdt, wil ook misschien ook wel veel zeggen. Heb nu amper 100km op de mijne maar moet zeggen dat ik bijzonder onder de indruk ben
Qua rijgevoel stuurt de tarmac een heel stuk wendbaarder al is het bij de propel zeker niet storend. Je voelt aan alles dat de propel gemaakt is om snel mee te rijden.
Willier is een merk met een bijzonder lage reputatie lijkt me, heb ik nog weinig goede zaken over gehoord. Veel van die fietsen worden 2dehands ook heel traag verkocht.
Onzin , onzin en nog eens onzin.
Had ik al gezegd onzin?
Ik heb wekelijk alleen nog maar super positieve commentaren gehad op mijn supersix. Ik ken 2 mensen die dankzij mij ook een supersix gekocht hebben.
Dus weinig harten beroeren is iets wat niet klopt.
Als je een gewoon een fiets zoekt die bij de top hoort ben je niet beschaamd met een Cannondale supersix alvast. Genoeg redenen om voor een tarmac te gaan, maar, en ik herhaal een grote maar. De geometrie van een tarmac is echt niet geschikt voor iedereen.
Het zal misschien raar klinken maar al je op uw tarmac zo slecht al een riet zit, of een chimney tot in de hemel en met een stem van 7cm dan ga je daar echt geen voordeel uit halen. Dan
Op dat vlak koop je beter misschien geen tarmac. En zoals poeperman ook zegt het is een uitermate saaie keuze eh. Heel duur, veel te duur, maar op elke hoek van de straat te vinden. Idem voor een Aeroad overigens.
Er is een reden dat de nieuwe Aethos zo een stijlbreuk is met de tarmac. Een fiets voor de fietser die performance wil, maar niet zo lenig is als Remco.
Geweldige fiets ik al zijn facetten, en eveneens een fiets waar de recreant nog goed op kan zitten.
Nadeel van de propel is dat het ineens de stap van “instap” naar absolute top is. Er mankeert daar nog een niveau van tussen in feite. Een propel met een losse zadelpen maar wel met de hoogste graad en lichtste carbon van 8-10k heb je bijvoorbeeld gewoon niet. Serieus gemis in mijn ogen.
Want de propel pro is gewoon een zware fiets, en is ook allesbehalve nog de pure aerofiets van voorheen. En is echt niet te vergelijken met een tarmac, echt niet zet die gedachte uit uw hoofd. Een tarmac pro is echt een stuk lichter en wendbaarder, 7,16kg vs 8,1kg voor een concreet cijfer te geven.
En willier is gewoon een legitiem high-end merk. Lage reputatie is niet waar.
Zijn al sinds mensenheugenis deel van het professioneel wielrennen, betekent niet alles maar toch ook wel iets.
De filante is een fiets die de world tour waardig is.
Het is niet de beste fiets, zeker niet de slechtste. Het is een fiets die middenmoot is, als ik misschien zo vrij mag zijn net zo goed is dan de fietsen waar de beste wielrenner van deze generatie op rondrijdt?
Maar vooral het is een fiets die wel oprecht knap is en die je niet op elke hoek van de straat ziet.