Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Ik zou me een elektrische mountainbike willen aanschaffen om wat vlotter bergop te rijden als ik trails ga doen in de Ardennen.
Hoeveel vermogen moeten mijn batterij en motor best minimaal hebben?

Hier was er een lokale tijdrit wedstrijd, meer S-Works fietsen dan in een prof peleton :)
Hier in het dorp was het ook koers, enkel voor plaatselijke clubs, 129 starters. Massa volk aan de kant, live beelden op grote schermen zowel van op moto's als van gopro's die onder sommige hun zadel waren gemonteerd.
Eerste groepje van een 20 man had 44,5km/u gemiddeld en bijna ook allemaal op +10k fietsen.
Bij de vrouwen ook meer dan 60 starters.
Gek dorp hier 😃

Hier in het dorp was het ook koers, enkel voor plaatselijke clubs, 129 starters. Massa volk aan de kant, live beelden op grote schermen zowel van op moto's als van gopro's die onder sommige hun zadel waren gemonteerd.
Eerste groepje van een 20 man had 44,5km/u gemiddeld en bijna ook allemaal op +10k fietsen.
Bij de vrouwen ook meer dan 60 starters.
Gek dorp hier 😃
Klinkt professioneler dan de vuelta ;)

Leasing. Wel klote voor degene die geen leasing hebben en nu bedragen van 6k en meer mogen neerleggen.
Op zich heeft leasing ook wel weinig met prijzen te maken vermoed ik? De prijzen in de buurlanden zijn namelijk gelijkaardig en daar bestaat soortgelijke systemen niet. De Belgische markt is normaal niet groot genoeg om een echte impact te hebben, maar ik kan mij vergissen.

Helaas kan je Canyon niet overal in de leasing steken :( (Bij B2Bike kan het niet). Moest ik zo'n Endurance SLX Di2 Aero in leasing kunnen steken was hij al besteld geweest maar om daar nu zo €5.2k voor te dokken... als je dan naar een leasebaar alternatief gaat kijken kom ik bv uit bij een Domane SL7 Gen 4: ~€2k extra :crazy:
Ben nu in de richting van Cube Agree C:62 SLT aan het kijken maar die Mavic wielen :puke:. Ultagra ipv Dura Ace en deftige wielen ipv Mavic, waar de spaken na 500km rond u oren vliegen, zou ik wel een mooie ruil vinden :unsure:

Ben nu in de richting van Cube Agree C:62 SLT aan het kijken maar die Mavic wielen :puke:. Ultagra ipv Dura Ace en deftige wielen ipv Mavic, waar de spaken na 500km rond u oren vliegen, zou ik wel een mooie ruil vinden :unsure:
Je kan ook nog altijd die cube kopen apart wielen kopen ook natuurlijk :P
Trouwens een inventieve fietsenmaker kan die wielen wel mee in de lease steken. B2Bike kan dit ook weinig boeien vermoed ik, zolang de maandprijs maar gedokt word.

Je kan ook nog altijd die cube kopen apart wielen kopen ook natuurlijk :p
Trouwens een inventieve fietsenmaker kan die wielen wel mee in de lease steken. B2Bike kan dit ook weinig boeien vermoed ik, zolang de maandprijs maar gedokt word.
Maar dan ga je ook weer snel naar de €7k en ik weet nu niet of de aftermarkt voor die Mavics zo schitterend is :unsure: tenzij dat de fietswinkel die gaat "wisselen" maar zo happig zijn ze daar meestal niet op afaik.

B2bike zal zich die constructies waarschijnlijk niet aantrekken.

Ik wil wat producten kopen voor de endurace die in aantocht is. Naast de pedalen en schoenen wil ik direct wat kleine spullen en onderhoudsproducten bestellen.

Nu kuis ik altijd mijn mtb met zo een multispray van de lidl. Het is echter tijd om eens te investeren in degelijk spul. Smeren van de ketting doe ik met squirt. Ik neem aan dat die nieuwe ketting weer in vet zal zijn, dus ook dat zat ik eerst moeten verwijderen voor ik de squirt aanbreng.

Dus concreet:

* welke spray is er goed om de fiets en aandrijflijn te wassen?

* welk merk van montagevet gebruiken jullie? Dynamic? Cyclon?

* Wat is een goed momentsleuteltje, eentje van BBB, of zijn er andere op de markt? Ik heb eigenlijk alle bits, dus kan ook een sleutel apart kopen.

* ik zoek tevens een reparatieset voor onderweg, misschien investeer ik best eens in een co2 cartridge pomp? Wat is er hier handig voor onderweg?

Iemand toevallig nog kortingscodes van Futurum of mantel?

:

Producten van dynamic zijn top. Aandrijflijn in squirt moet je niet kuisen met product maar met een droge vod.
Dynamic. Niks mis mee.
Maar met het standaard spul van canyon ook niet.
* Wat is een goed momentsleuteltje, eentje van BBB, of zijn er andere op de markt? Ik heb eigenlijk alle bits, dus kan ook een sleutel apart kopen.
Toppeak maakt er goeie. Ik gebruik er persoonlijk wel altijd van tohnichi op het werk :unsure:
Die van bike-discount is ook niet slecht naar het schijnt.
* ik zoek tevens een reparatieset voor onderweg, misschien investeer ik best eens in een co2 cartridge pomp? Wat is er hier handig voor onderweg?
Reparatieset is een multitool met chain breaker, een binnenband en een CO2 bom.
Een pompje kan ook maar is vaak groter en moeilijker mee te nemen, maar wel betrouwbaarder.
Tevens ook een missing link en een zelfklevende binnenbandplakker en een stukje schuurpapier.

Kader maakt echt niet zoveel uit. Gewoon niets dat te bijtend is en uw verf zou aantasten.
Voor aandrijflijn groot fan van Dasty uit de Wibra (of zeeman?) hier.

Decathlon. Ik kan mij niet inbeelden dat er veel verschil op zit.
Ik gebruik die dat bij mij canyon fiets werd geleverd. Ik wil wel een betere, maar nog nooit geld aan willen besteden
Multitool (met kettingpons!)
tubeless plug (indien tubeless uiteraard)
Reserveband
quick linkje voor de ketting
pompje

Dat neem ik mee als ik ga fietsen, en alles hangt ook gewoon aan de fiets (mtb)
Bij grote tochten, nog een tweede band. Maar dat is het ook.

Ik heb deze momentsleutel gekocht op aanraden van een kennis.

En heb zo'n Minipomp van Lezyne die in m'n zadeltas past, veel handiger dan een CO2 patroon imo.

Ik heb deze momentsleutel gekocht op aanraden van een kennis.

En heb zo'n Minipomp van Lezyne die in m'n zadeltas past, veel handiger dan een CO2 patroon imo.
Maar hoeveel druk krijg je in je band met zo'n minipomp? Als ge net verder geraakt dan pakweg 4 bar ben je der weinig mee imo.

Iemand ervaring met Carbotim wielen? Goed prijs/kwaliteit of beter wielen van een gevestigd merk kopen?
dat zijn gewoon chinezen. Niets mis mee imho.
Die bouw je zelf voor 300-400, of je koopt ze bij Elite Wheels.

Hij geeft natuurlijk wel garantie en gemoedsrust.

Terug
Bovenaan