Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Ben ik overigens de enige die zijn schouders ophaalt bij een Aeroad van 6,6k?
We gaan nu toch niet doen alsof je daarmee de man bent met zijn super dure fiets?
Realiteit is dat het eerder goedkoop is.

Maar een beetje zorg dragen en zorgen dat hij niet makkelijk kan gestolen worden is universeel of de fiets nu 1000 of 14000 kost.
Petje af wel dat je erin slaagt om 3 posts te schrijven waar geen letter in feite klopt. Dat is een prestatie op zich.

Ben ik overigens de enige die zijn schouders ophaalt bij een Aeroad van 6,6k?
We gaan nu toch niet doen alsof je daarmee de man bent met zijn super dure fiets?
Realiteit is dat het eerder goedkoop is.

Maar een beetje zorg dragen en zorgen dat hij niet makkelijk kan gestolen worden is universeel of de fiets nu 1000 of 14000 kost.
Petje af wel dat je erin slaagt om 3 posts te schrijven waar geen letter in feite klopt. Dat is een prestatie op zich.
Als je het nodig vindt om de prijs van je fiets te vermelden, ben je zeer zelden 'de man'.

Ik heb dezelfde Aeroad als Chauffagist, maar da's mijn fiets om pinten mee te gaan drinken. Overdag wil ik daar niet mee gezien worden.

@Str8_6 Ik ken jouw situatie niet maar je kan toch onmogelijk met de onderstaande bezwaren indachtig op de Canyon-website een fiets zoeken en tot de conclusie komen dat een Ultimate de beste oplossing is?
Ja daar geef ik je gelijk in want dan moet je je fiets gewoon in je woonkamer achter glas steken en er niet mee fietsen. Want slijtage ga je altijd hebben en er is niets dat je niet kan vervangen.

Los van of hij nu een troll is of niet, maar fietsen naar je vakantieplaats is altijd wel een stevige training gestolen.
Enige tips hoe je dat aan uw wederhelft verkoopt? Als het naar het buitenland is, betekent het toch dat je meerdere dagen op voorhand moet vertrekken.

Enige tips hoe je dat aan uw wederhelft verkoopt? Als het naar het buitenland is, betekent het toch dat je meerdere dagen op voorhand moet vertrekken.
een Chauffagist doet 20u per dag aan 36,5km/u gemiddeld. Op anderhalve dag staat zo iemand in Italië, da's wel verkoopbaar denk ik.

Even overdrijven om mijn initiële standpunt te verdedigen kan geen kwaad. Het is gewoon een feit dat ik al een paar keer verrast werd door serieuze putten en bulten en noodstops in het stadsverkeer. Woon-werkverkeer verloopt gewoon anders dan langs de ijzer fietsen. Ik kan mij niet van het idee ontdoen dat de slijtage bij woon-werkverkeer hoger is.

Ik heb die endurace gehad tot 30 december 24, ik heb daar in die natte mist verplaatsingen met gedaan, door schapendrollen gereden (want hier laten ze de schapen gewoon los lopen, i.p.v. achter een draad). Uiteindelijk was dat ook zonde om met een Ultegra di2 door de regen en plassen te rijden. Nadien ben ik de mtb beginnen gebruiken voor woon-werkverkeer tot het lente werd. Het is makkelijk om achteraf te zeggen: je had die fiets moeten houden. In die periode (december 24), was dat nog niet aan de orde.

Trol? Ik denk gewoon luidop over een commuter-fiets. Een fiets waarmee je zonder schuldgevoel door een plas kan rijden.
Een echte commuter fiets is dan eerder een touringfiets met een riem? Gaat natuurlijk zo snel niet zijn. Maar met een riem heb je quasi geen onderhoud, je kan er door weer en wind mee rijden zonder ketting die verslijt.
Koersfiets en door plassen rijden, dat is nu niet echt de ideale combinatie, tenzij je graag kuist of met een bruin spoor op uw achterwerk wilt arriveren op het werk.

Een echte commuter fiets is dan eerder een touringfiets met een riem? Gaat natuurlijk zo snel niet zijn. Maar met een riem heb je quasi geen onderhoud, je kan er door weer en wind mee rijden zonder ketting die verslijt.
Koersfiets en door plassen rijden, dat is nu niet echt de ideale combinatie, tenzij je graag kuist of met een bruin spoor op uw achterwerk wilt arriveren op het werk.

Bij regenweer plaats ik wel een spatbord op mijn aeroad, tis natuurlijk wel maar een van 4000€.
En mechanisch geschakeld maar werkt vreemd genoeg wel goed om te pendelen.
Wel geen schapekeutels op mijn traject

een Chauffagist doet 20u per dag aan 36,5km/u gemiddeld. Op anderhalve dag staat zo iemand in Italië, da's wel verkoopbaar denk ik.
Dat was ik inderdaad uit het oog verloren.
Dubbel win, want dan valt de vrouw ook niet in afronten door de camping op te rijden met een 6.6k Aeroad op de fietsendrager.

Ik ga dit jaar naar Normandie, slechts 500km ideale Z2 training dus. Heeft er wel iemand tips voor carbon fietsstoeltjes want mijn kinderen zouden ook mee moeten. :sop:

Ik zou het niet weten, want hier is het meestal omgekeerd. 😂 Ik doe Ironman Zweden dit jaar en mijn vriendin plant naar daar te fietsen, dus ik rijd elke dag met de auto tot het volgende hotel om daar mijn training te doen/te rusten.

Ik ga dit jaar naar Normandie, slechts 500km ideale Z2 training dus. Heeft er wel iemand tips voor carbon fietsstoeltjes want mijn kinderen zouden ook mee moeten. :sop:
Je partner met kinderen in de auto en jij fietst?

Die fiets gaat toch niet om de man te zijn? Wat is dat nu voor zever. Ik vind 6,6K al veel geld voor een fiets. Ik heb dat in totaal nog niet aan auto's gespendeerd, de eerste 7 jaar dat ik met een auto reed.

Dat is natuurlijk peanuts en relatief t.o.v. Colnago, sworks of dure speedmaxen. Maar dat neemt niet weg dat ik er graag zorg voor draag. Lijkt me toch niet abnormaal, zeker niet als autist zijnde. Het is dus ook niet abnormaal om die fiets voor mooi weer te houden en vrijetijdsritten.

En ja ik ga naar campings op vakantie, dat is best leuk met de kinderen. Er worden dus ook kinderfietsen meegenomen of een step en ook nog een Sup. Dat vliegt allemaal in mijn van. Dat zijn zaken die in een hotel niet echt haalbaar zijn. Ik heb de afgelopen 2 jaar mijn MTB meegenomen, gewoon omdat die al wat robuuster is en minder verlies zou zijn moest hij gestolen worden.

Ik commute ook wel eens met die MTB als het moet. Ik ga op vakantie ook met de fiets achter baguette of ga zelf kleine boodschappen doen. Vorig jaar zag ik een Hollander die geen slot bij had en zijn Cannondale (aeromodel) in de inkom van de lidl had gezet. Die was duidelijk niet op zijn gemak. Dit zijn toch allemaal geen abnormale bekommernissen als je 2 maandlonen aan een fiets spendeert? Als ik een vliegreis maak naar Spanje, dan huur ik gewoon een fiets. De laatste was dat een Ridley met mechanische groep. Dat maakt mij echt geen fuck uit in een mooie omgeving en neemt alle stress rond die fiets weg.

Dus dat N+1 verhaal in de zin van die goedkopere reis/commutefiets is toch geen abnormale vraag?

Maar triestig als ge ne fiets koopt en hem vervolgens niet durft te gebruiken wegens 'te duur'.

Zie ik hier in het dorp ook vaak.
Ze gaan een hele winter (fout seizoen maar ja... ze moeten ergens beginnen) mee MTB-en met een alu MTB van ongeveer €1500.
Dan komt er een S-Works MTB binnen van ik weet niet hoeveel duizenden euro's. En die wordt dan enkel nog op de weg gebruikt. "Ja daarmee durf ik niet in het bos hoor". WUT?

Heb er zeker zo een stuk of 5 hier in het dorp zitten met een vergelijkbaar verhaal. Fietsten heel veel. Kopen ne fiets van duizenden euro's en durven die dan eigenlijk niet gebruiken. Enkel op heel mooie wegen bij stralende zon.

Ik blijf gewoon op mijn alu fietskes met mechanische versnellingen rondrijden. Want blijkbaar als je eens op zo een superfietd hebt gereden, valt een goedkoper modelleke nogal tegen (wat ik kan begrijpen).. En dan zit je daar met een fiets waar je niet mee durft rijden, en een goedkope lukt ook niet meer want die vind je dan te slecht.
Als mijne fiets in twee zou vliegen of god weet wat. Dan ga ik gewoon ne nieuwe halen zonder mij daar pijn voor te moeten doen. Problem solved.

De laatste was dat een Ridley met mechanische groep. Dat maakt mij echt geen fuck uit in een mooie omgeving en neemt alle stress rond die fiets weg.

Dus dat N+1 verhaal in de zin van die goedkopere reis/commutefiets is toch geen abnormale vraag?
Geen abnormale vraag en je geeft er zelf al antwoord op.

Alle randinfo met vermelding van de kostprijs, uw emotionele frustraties en rage-bait overdrijvingen zijn wel abnormaal. Als je van die onnozelheden op een forum smijt, krijg je onnozele reacties terug.

Terug
Bovenaan