Komt op een 10k met Ultegra Di2, Roval CL II wielen en de Roval cockpit.Op hoeveel komt die fiets afgewerkt en met welke groep?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Komt op een 10k met Ultegra Di2, Roval CL II wielen en de Roval cockpit.Op hoeveel komt die fiets afgewerkt en met welke groep?

Onmogelijk te beantwoorden. Dat hangt af van beoogd gebruik (voornamelijk weg, voornamelijk gravel, ook single-tracks, etc...) en van de beoogde fietsen. Gravel is een spectrum dat gaat van race-georienteerde fietsen die sportiever zitten dan een endurance wegfiets tot bijna drop-bar mtb's...Is het beter om een wegfiets te kopen en daar dan een set gravelwielen voor of om een gravelfiets te kopen en daar een weg-set voor kopen?![]()
Onmogelijk te beantwoorden. Dat hangt af van beoogd gebruik (voornamelijk weg, voornamelijk gravel, ook single-tracks, etc...) en van de beoogde fietsen. Gravel is een spectrum dat gaat van race-georienteerde fietsen die sportiever zitten dan een endurance wegfiets tot bijna drop-bar mtb's...
Feit, maar ik neig toch naar optie 2: gravelfiets met weg-set. Dan kan je én wegfietsen én gravelen. Bij optie 1 in theorie ook, maar daar ben je (erg) gelimiteerd qua bandenbreedte.
Het middensegment dus.Komt op een 10k met Ultegra Di2, Roval CL II wielen en de Roval cockpit.

Heb je uw spark eigenlijk nog?Ik heb in de eerste plaats een gravel gekocht als slechtweer fiets. Zeker de komende maanden ook een stukje veiliger op de wegen met veel bladeren en hier en daar wat modder. En naar gelang het model ook de optie om er vaste spatborden op te zetten.
Maar door hem te hebben ontdekt dat het voor mij de ideale blend was tussen race en mtb. Al is dat absoluut streekgeboden. Op dat vlak zijn we hier in de regio Leuven wel gezegend.
.Yup. Ik denk dit jaar 4x gebruikt ...Heb je uw spark eigenlijk nog?

Zonde, in Bierbeek (Meerdaal 2000) zijn ze er ook al mee gestopt…Yup. Ik denk dit jaar 4x gebruikt ...
Om gewoon van thuis een toertje te doen pak ik die eigenlijk nooit vast. Enkel een paar tt's in de buurt gereden. Vorige week vernomen dat de Meerdael Classic (in principe) geen 33e editie krijgt. Svk in maart gaat nog 1x organiseren en dan stoppen ze er waarschijnlijk ook mee.
Dus ja, ik zou hem in de lente beter eens te koop zetten. Geweldige fiets maar ik gebruik em gewoon te weinig. Moest iemand interesse hebben in een spark in medium![]()
Een collega organiseert mee in maart. Die zijn nu al geregeld aan het vergaderen, nieuwe routes maken voor de gravel, toelatingen krijgen (wat elk jaar lastiger is). Jaar na jaar wordt hun club ouder en jongere mensen zijn er amper, dat is ook de hoofdreden waarom de meeste clubs stoppen.Zonde, in Bierbeek (Meerdaal 2000) zijn ze er ook al mee gestopt…
.Ik ken dat gevoel van de racefiets te sparen. Het is niet aangenaam om op de baan te vertrekken en met een bemodderde fiets thuis te komen. Als dat zich beperkt tot het frame is dat niks, maar eens dat op je aandrijflijn komt of tussen je balhoofd, dan vind ik dat zonde. Landbouwers en bouwbedrijven hebben in België het privilege om de banen te besmeuren en niet op te kuisen.Wat zouden jullie dan kopen als pure winterfiets? Komt enkel buiten van oktober tot maart. In principe niet we bedoeling hele graveltochten te doen maar voornamelijk met wat steviger materiaal in de koude/vuile omstandigheden te rijden. Dit vooral ook om we racefiets wat te sparen.
Ik ging hier binnenkort misschien een goedkope gravelracer voor kopen?
ja 't is de bedoeling om echt wel een goedkope gravelbike te kopen, budget max €2.5K om daar in het vuile weer mee rond te rijden.Ik ken dat gevoel van de racefiets te sparen. Het is niet aangenaam om op de baan te vertrekken en met een bemodderde fiets thuis te komen. Als dat zich beperkt tot het frame is dat niks, maar eens dat op je aandrijflijn komt of tussen je balhoofd, dan vind ik dat zonde. Landbouwers en bouwbedrijven hebben in België het privilege om de banen te besmeuren en niet op te kuisen.
Een gravelracer zonder spatborden gaat ook vuil worden. Je kan natuurlijk een goedkope kopen, maar je kan dan net zo goed een goedkope racefiets kopen.
Vereiste voor mij is toch de mogelijkheid om spatborden te monteren en daar valt natuurlijk over te discussiëren. Op een Aeroad kan je ook wel een spatbord zetten, maar de helft van de achterdriehoek is al een spatbord op zich.
Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga leasen. Binnenkort ga ik eens de grail gaan uitproberen.
Mailtje sturen naar uw fitter met enkele modellen die je op het oog hebt en zijn advies vragen.Ik heb bestijds een bikefit laten doen voor de aankoop van mijn wegfiets (samenvatting: 1,98m; binnenbeenlengte 97,5cm) waaruit een voorstel kwam voor een fiets te zoeken met een reach van ~400mm en een stack van ~625mm.
Stel nu dat ik een XC mtb zou willen, hoe moet ik dan kijken naar sizing? Want ik weet uit het verleden dat die totaal anders is.