Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Ik volg je wel, de SRAM TL remmen op mijn Canyon Lux waren echt een downgrade tov de simpele Deore-remmen.
Ik heb ze echter nog nooit (sinds 2019) ontlucht en die remmen nog altijd als in het begin :D

ik gok al de 6e bandenset, maar dat is omdat ik nogal bandengeil was in de early days. Dus de andere 5 sets slingeren ook nog rond.
Nu zitten er Pirelli Scorpions op, de laatste set was met Racing Ray + Ralph

De haartjes zijn nog zichtbaar

ik gok al de 6e bandenset, maar dat is omdat ik nogal bandengeil was in de early days. Dus de andere 5 sets slingeren ook nog rond.
Nu zitten er Pirelli Scorpions op, de laatste set was met Racing Ray + Ralph

De haartjes zijn nog zichtbaar
Wel fan van die Scorpions! Zeker de 'M' versie is een goed compromis.
Toen ik ze kocht waren ze wel niet simpel te verkrijgen.

Mijn lease Canyon loop af in september en daarom al een beetje aan het rondkijken naar de markt. Dit weekend ook naar Vellofolies geweest en ik zag daar het merk ACOL (https://www.acol.bike) die me wel kon bekoren. Iemand reeds zelf ervaring mee of iemand die je kent die ermee rijdt?a

Ik ga binnenkort een nieuwe koersfiets leasen en wil deze ook graag uitrusten met een powermeter.
Bij Sram is dit blijkbaar standaard al voorzien maar bij Shimano niet. Voor een Ultegra crank zou dit op een 780 euro meerprijs komen, die meet dan aan 2 kanten.
Zijn er betere (prijs/kwaliteit) alternatieven? Is een powermeter die aan 2 kanten meet een must, of is 1 kant voldoende?

Ik ga binnenkort een nieuwe koersfiets leasen en wil deze ook graag uitrusten met een powermeter.
Bij Sram is dit blijkbaar standaard al voorzien maar bij Shimano niet. Voor een Ultegra crank zou dit op een 780 euro meerprijs komen, die meet dan aan 2 kanten.
Zijn er betere (prijs/kwaliteit) alternatieven? Is een powermeter die aan 2 kanten meet een must, of is 1 kant voldoende?
Neem aub de favero pedalen als powermeter. Veel nauwkeuriger en betrouwbaarder + je kan ze overzetten naar nieuwe fiets indien nodig. Pedalen slijten ook veel minder snel dan een crankstel

Ik heb sinds september een nieuwe leasefiets. Ik heb het 'onderhoudsbudget' wat omhoog geduwd en heb daar dan de Pro RS-2 mee gekocht.
Het enige vervelende is dat ik nu nog met een mix zit van Look waar ik historisch altijd mee gereden heb en SPD-SL van de Assioma's maar dat is niet onoplosbaar.

Werkt dat eigenlijk met gewone shimano schoenplaatjes?
De huidige Assioma Pro RS pedalen zijn SPD-SL (Shimano dus). De oude Duo versie was enkel Look.

Er is nu een versie voor shimano, vroeger enkel met Look. Ik gebruik die laatste, dat is functioneel echt niet of nauwelijks te onderscheiden van Shimano
ja van mij moet het wel werken met shimano omdat mijn andere fiets een inspider rotor powermeter heeft en gewone shimano pedalen dan. Anders moet ik beginnen met 2 paar schoenen werken met verschillende plaatjes als ik van fiets wissel.

Ik heb sinds september een nieuwe leasefiets. Ik heb het 'onderhoudsbudget' wat omhoog geduwd en heb daar dan de Pro RS-2 mee gekocht.
Het enige vervelende is dat ik nu nog met een mix zit van Look waar ik historisch altijd mee gereden heb en SPD-SL van de Assioma's maar dat is niet onoplosbaar.

De huidige Assioma Pro RS pedalen zijn SPD-SL (Shimano dus). De oude Duo versie was enkel Look.
Je had/hebt ook de Duo Shi, waar je zelf nog Shimano body's op moest zetten.

ja van mij moet het wel werken met shimano omdat mijn andere fiets een inspider rotor powermeter heeft en gewone shimano pedalen dan. Anders moet ik beginnen met 2 paar schoenen werken met verschillende plaatjes als ik van fiets wissel.
Of je steekt look pedalen op jouw andere fiets, maar goed: De nieuwe versie van de assioma's is shimano dus lijkt me evident mocht je die dan pakken.

Ik heb nu bij mijn leasing de favero pro rs1 genomen. Die zijn idd te gebruiken met spd sl cleats. Ik zet die in de winter over op de gravel en vanaf april op mijn triatlonfiets

Een reden waarom je voor de rs1 hebt gekozen en niet voor de rs2?
Omdat beiden ongeveer even accuraat zijn. Enige verschil is dat je met de rs2 pedaling efficiency kan meten door links met rechts te vergelijken.
Die data is allemaal leuk maar wat ga je er mee doen?
Is hetzelfde als running dynamics met de Garmin hartslagband. Leuke data maar ik doe er niets mee..

Terug
Bovenaan