Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen latex maar wel tpu wat wss wel vergelijkbaar is. Rijdt imo even comfortabel als tubeless en superlicht. Is 1 van de beste upgrades die ik ooit gedaan heb.Nog een vraag: ik overweeg ook de overstap van gewone binnenbanden naar latex binnenbanden. Iemand daar goede/slechte ervaringen mee? En zo ja, welke dan? Of is tubeless tegenwoordig ook de norm bij koersfietsen?
Als buitenband ga ik wss voor de Pirelli P Zero.
Welke gebruik jij? Vallen die tpu's mee qua lekgevoeligheid?Geen latex maar wel tpu wat wss wel vergelijkbaar is. Rijdt imo even comfortabel als tubeless en superlicht. Is 1 van de beste upgrades die ik ooit gedaan heb.
Deze van AliExpress. RideNow in de zomer niet lek mee gereden, in de herfst wel 3x kort na elkaar en dan terug naar gewone biba gegaan en nieuwe buitenbanden gelegd. Dus geen idee of het door de TPU kwam, maar sindsdien niet meer lek gereden. Het zou me wel verwonderen want ik denk als het door je buitenband zit dat een gewone biba even goed lek staat als een TPU. Maar van zodra de winter voorbij is ga ik terug naar TPU.Welke gebruik jij? Vallen die tpu's mee qua lekgevoeligheid?
Ik denk dat het enkel zin heeft als je dan ook gewone clinchers gebruikt en niet de tlr versie van de buitenbanden. Ik zie veel gasten met binnenbanden rijden in tlr buitenbanden, maar dan wordt het natuurlijk een gekloot aan de kant van de weg om die strakke tlr band er weer op te trekken...Nog een vraag: ik overweeg ook de overstap van gewone binnenbanden naar latex binnenbanden. Iemand daar goede/slechte ervaringen mee? En zo ja, welke dan? Of is tubeless tegenwoordig ook de norm bij koersfietsen?
Bij deze, ook maar direct eens 5 stuks besteld op ali. De 36gr heb ik genomen.Deze van AliExpress. RideNow in de zomer niet lek mee gereden, in de herfst wel 3x kort na elkaar en dan terug naar gewone biba gegaan en nieuwe buitenbanden gelegd. Dus geen idee of het door de TPU kwam, maar sindsdien niet meer lek gereden. Het zou me wel verwonderen want ik denk als het door je buitenband zit dat een gewone biba even goed lek staat als een TPU. Maar van zodra de winter voorbij is ga ik terug naar TPU.
Ik neem de ridenow binnenbanden als nood reserve band mee in de zadeltas.Bij deze, ook maar direct eens 5 stuks besteld op ali. De 36gr heb ik genomen.
Ik heb bij mijn vorige fiets ongeveer anderhalf jaar met latex binnenbanden gereden, daar was ik wel tevreden over. Anekdotisch, maar heb er 6-7k km mee gereden en geen enkele keer een lek gehad. Je moet wel voor elke rit je banden oppompen omdat ze snel lucht verliezen.Nog een vraag: ik overweeg ook de overstap van gewone binnenbanden naar latex binnenbanden. Iemand daar goede/slechte ervaringen mee? En zo ja, welke dan? Of is tubeless tegenwoordig ook de norm bij koersfietsen?
Heb je die gebruikt met co2? Want ik vraag me af of dat werkt met zo een co bommetje.Ik neem de ridenow binnenbanden als nood reserve band mee in de zadeltas.
Overlaatst moeten gebruiken en deed gewoon zijn werk. Wel de alu versie zodat ik de ventielkernen naar click valve kan ombouwen.
Heb een minipomp van lezyne, geen fan van Co en elektrische pompen voor onderweg.Heb je die gebruikt met co2? Want ik vraag me af of dat werkt met zo een co bommetje.
Ik heb nog altijd een gewone binnenband mee en co catridge voor als mijn elektrisch pompje niet zou werken.
Ja ik neem altijd die met metalen halve, ook omdat die blijkbaar veel minder lucht lekken.Heb een minipomp van lezyne, geen fan van Co en elektrische pompen voor onderweg.
Oppassen met elektrische pomp en tpu tubes met plastieken valve. Kan te warm worden.
Vriendin wilt een mtb kopen om soms met mij mee te gaan op mijn offroad tochten (heb zelf een grail). Ze wilt geen gravelbike omwille van de houding. Op zich is het hier in de buurt altijd ploeteren door zand/modder/grint, vlak. Zeker niet de bedoeling om de bergen in te gaan.
Welke budgetkeuzes zijn de beste? Is er technisch iets waar ik moet moet letten qua comfort? Want volgens mij heeft die fiets niks nodig behalve dikke banden en een recht stuur?
Als alles zoveel mogelijk in functie van comfort moet zijn, dan denk ik aan: Deftig zadel, voorvork, tubeless (ready) wielen en uiteraard juiste frame size.
Met wat meer budget zou je carbon frame kunnen overwegen (frame compliance), maar lijkt me niet per sé nodig voor sporadisch gebruik.
Daarnaast zou ik kijken naar een low-mid-range groepset. Dat zorgt ook voor relatief lage running costs bij slijtage door zand/modder/grind en een sporadische fietser voelt toch het verschil niet..
Of een wielsetje met wegbanden?Heb het idee in m'n hoofd gestoken om een wegfiets te kopen om naast de gravel te gebruiken.
Weet niet waarom en weet ook niet of het een nuttige aankoop zou zijn.
Ik had ooit ergens gelezen dat dit nooit hetzelfde zou voelen als een wegfiets door andere geometrie enz. Of heb ik verkeerde informatie?Of een wielsetje met wegbanden?

.
Scott heeft ook nog de Speedster gravel é, alu en meer endurance gerichtHet hangt uiteraard ook van model tot model af. De meeste merken hebben ondertussen wel een race gravel en meer endurance gravel. Scott heeft bv maar één gravel en die leunt wel kort aan een racefiets.
.
.