Aanpak van de gas- en energiecrisis

Van t moment dat alle energieleveranciers beginnen met een extra heffing op terugdraaiende tellers dan zet ik meteen ne digitale en bepaal ik zelf mijn injectietarief. Zal hen ook es factuurtjes beginnen sturen en aanmaningen als ze niet genoeg betalen.

Van t moment dat alle energieleveranciers beginnen met een extra heffing op terugdraaiende tellers dan zet ik meteen ne digitale en bepaal ik zelf mijn injectietarief. Zal hen ook es factuurtjes beginnen sturen en aanmaningen als ze niet genoeg betalen.
En als ze niet betalen ??
Ga je dan diodes op u binnenkomende netlijnen zetten?😁

Even ter herinnering brengen:

Er was toen discussie of er een intentieverklaring (volgens de regering) of letter of intent (volgens Engie) was getekend. Juridisch een verschil aangezien een letter of intent eigenlijk geen waarde heeft.

En het is dus een gewoon een letter of intent.
Hoezo heeft een letter of intent geen waarde? Als iemand die regelmatig zulke LoI's tekent of laat ondertekenen vind ik dat redelijk zorgwekkend. :D

Hangt alles niet af van wat er precies in de overeenkomst staat, ipv de naam die je aan het document geeft?

in-before het is één groot plan van Fluvius om van die analoge meters af te geraken.

Hoezo heeft een letter of intent geen waarde? Als iemand die regelmatig zulke LoI's tekent of laat ondertekenen vind ik dat redelijk zorgwekkend. :D

Hangt alles niet af van wat er precies in de overeenkomst staat, ipv de naam die je aan het document geeft?

Blijkbaar is de titel letterlijk ‘non-binding letter of intent’. Zou me sterk lijken dat de juristen van Engie er dan ook maar één element hebben ingestoken wat hen tot iets kan verplichten later.

Met al redelijk wat dagen economische werkloosheid vorig jaar , zou ik beter eens checken als ik als alleenstaande ook niet in aanmerking kom. Probably not, want ik zit bij de gelukkige die mag gaan werken & waarbij de energiefactuur gigantisch zal oplopen
Ik heb het een tijd geleden eens gecheckt omdat ik in een handicap heb.
Je weet nooit natuurlijk.
Maar kreeg meteen een njet toen ik zei dat ik voltijds werkte. Ik kwam dan niet in aanmerking volgens die mens aan de telefoon.

Maar kreeg meteen een njet toen ik zei dat ik voltijds werkte. Ik kwam dan niet in aanmerking volgens die mens aan de telefoon.
Heb je het hier aangevraagd of jij eronder valt ?

Als alleenstaande moet je brutoloon onder de 20.000 en een sjiek blijven op je laatste aanslagbiljet. Ik vrees dat weinig voltijds werkenden van jouw leeftijd in aanmerking komen op basis van inkomen.
(Of dat is toch wat de dame aan de telefoon mij zei, meermaals geprobeerd om de papieren te pakken te krijgen om een aanvraag te doen, nooit gelukt.)

Idem. Wij hebben een open haard maar wil daar een inbouwcassette in, ga ook 2de hands eens kijken. Enige probleem is dat het een verticaal formaat moet zijn en dat vind je niet snel.

We hebben hier ook nog wel de vorige kachel staan, staat buiten voorlopig, maar is een voorzetmodel en mijn vrouw wil dat liever niet.

Maar ik ga er in elk geval ook volgende maand werk van maken, gelukkig heb ik hier meer dan hout genoeg.
Ik heb vorig jaar een inbouwcassette laten plaatsen in de open haard. Dat heeft iets van een 5000 euro gekost, voor een nieuw exemplaar met geautomatiseerde ventilatie voor een optimale verbranding. Dat ding heeft een energielabel A... wat dat ook mag betekenen.

Hout haal ik uit een (klein) bos dat ik bezit (niet speciaal gekocht) maar echt veel brengt dat niet op. Ik kap er immers geen bomen voor maar neem enkel wat omver is gewaaid en op de grond ligt. Dan verzagen, klieven en opslaan in een houtmijt. Kan dan toch een jaar of 4 duren eer het gedroogd is. Daarom koop ik voorlopig de jaarlijkse houtvoorraad. Als je een beetje uitkijkt vallen die prijzen best wel mee. Ik heb dit jaar voor 700 euro gekocht en dat zou voldoende moeten zijn om de hele winter te overbruggen.

De haard was initieel bedoeld als sfeermaker maar het is eigenlijk verrassend eenvoudig om te stoken en het verwarmt erg goed. Door die haard te gebruiken is het stookolieverbruik drastisch teruggevallen.

Met de huidige gasprijzen is een houtkachel geen verkeerde keuze voor je budget. Maar iedereen houtstoker zou wel met enig respect en ethiek mogen stoken. Gebruik zuiver en droog hout, verantwoord gekapt en zorg voor een zuivere ontbranding om rookoverlast te vermijden. Als het kan zet dan ook een filter.

Laatst bewerkt:
Zie ik dit verkeerd of lijkt het wel mee te vallen qua elektriciteitsprijzen voor mij.

Verbruik zou zo'n 1500 kwh per jaar zijn. Als ik dit ingeef op vergelijkingsites voor energie zie ik jaarlijkse facturen van +- 850 euro.

Zie ik dit verkeerd of lijkt het wel mee te vallen qua elektriciteitsprijzen voor mij.

Verbruik zou zo'n 1500 kwh per jaar zijn. Als ik dit ingeef op vergelijkingsites voor energie zie ik jaarlijkse facturen van +- 850 euro.

Verbruikt niet de helft van het Belgische gemiddelde.

Hey jongens dat valt hier precies nog mee!

Shit zeg.

Je mag uw verwarmingskost niet vergeten. De impact van elektriciteit is beperkter omdat het verbruik voor een alleenstaande hier ook meestal een pak beperkter is dan het verwarmingsverbruik.

Ook hangt dat een beetje af van uw contract. Als je effectief 0.75€ betaalt voor uw elektriciteit, dan betaal je eerder 1150€. Al mag je met een variabele prijs het geheel niet gewoon vermenigvuldigen met de hoogste prijs in het jaar.

Heb eens nagekeken, voorlopig valt het bij ons nog mee. Hadden een vast contract bij Eneco aan 7.11eurocent/kwh, ik dacht dat dit nu afliep maar loopt blijkbaar nog een jaar door. Volgens de huidige prognose gaan we wel eind december bij de afrekening zowat 1600€ moeten bijbetalen, maar ik heb net voor 1800€ groenestroomcertificaten aangevraagd én onze electriciteitsrekening zal zowat break even zijn met de voorschotten en injectie, dus al bij al voorlopig nog best ok.

Heb je het hier aangevraagd of jij eronder valt ?
ik dacht dat de overheid u wel zou informeren indien je recht hebt op sociaal tarief ? Zal morgen ook eens op mn gemak die site bekijken , ben ook een alleenstaande arbeider .

ik dacht dat de overheid u wel zou informeren indien je recht hebt op sociaal tarief ? Zal morgen ook eens op mn gemak die site bekijken , ben ook een alleenstaande arbeider .
vergeet het al maar. Zonder leefloon of handicap met blijvende arbeidsongeschiktheid van 65 %kom je niet in aanmerking of je moet huurder zijn van een sociaal appartement ( via OCMW of sociale maatschappij ).
Ik sta nog steeds versteld hoe dit 1.000.000 gezinnen dus wel lukt.

Laatst bewerkt:
Voor al diegene wonend/werkend in het grensgebied met Frankrijk, vanaf morgen is het tijd aan de Belgen voor wat "Tanktoerisme". De Franse Staat smijt daar nog wat extra korting aan de pomp er tegenaan en dan loont het toch al eens de moeite om de grens over te steken (en al helemaal als het een steenworp ver is )

Terug
Bovenaan