Een zware druk op het elektriciteitsnet? Die druk vergroot of verkleind helemaal niet met het plaatsen van een digitale meter. Dat blijft exact hetzelfde.. Het grootste verschil is dat met het plaatsen van een digitale meter, het een stuk minder interessant is financieel gezien.Dus je gebruikt je elektriciteit van de zonnepanelen in de zomer om in de winter met een airco te verwarmen.
Vanuit het individu snap ik die keuze, je kiest wat het goedkoopste uitkomt. Maar vanuit maatschappelijk opzicht leg je op die manier een zware druk op het elektriciteitsnet.
En daar zou ik ook niks over zeggen, ware het niet dat je wat moet leuteren over groene jongens en groen beleid. Leg je hand op je hoofd. En besef dat jouw gedrag evenzeer problematisch is. Begin die strijd misschiens eens bij jezelf en verbeter je eigen verbruiksgedrag, daar kan je direct mee beginnen.
En als onze politiekers ook eens het algemeen belang zouden voorhebben, dan voeren ze gewoon het capaciteitstarief nu in en geven ze iedereen met zonnepanelen alsnog prioritair een digitale teller.
Moet ik dan uit compassie voor de mensen die een digitale meteren hebben en dus meer betalen voor het net technisch gezien exact hetzelfde te gebruiken, toch die beslissing nemen omdat zij het minder goed hebben?
het is zoals met zovele zaken, zelf ben ik helemaal thuis in de energiewereld en weet ik dus wel hoe en wat en dat komt nu zeker goed uit natuurlijk met deze prijzen. Ik heb talloze mensen geadviseerd en tot op heden geen klachten gehad ,integendeel. Het enige gelul dat ik moet aanhoren is altijd van mensen met een digitale meter, die dus achteraf gezien een verkeerde beslissing hebben genomen. Meestal is dit dus uit jaloezie, en vinden ze dit niet fair..
Trouwens het meest financieel interessant voor mij was een hout kachel plaatsen omdat ik zelf unlimited hout heb wegens bomen in mijn tuin. Een keuze die ik niet heb gemaakt aangezien ik dit ecologische gezien niet wou doen. Dus die stempel man je ook weglaten.
Btw een airco is een warmtepomp, misschien dat dit voor sommige niet duidelijk is.. ( maw ik doe exact wat de overheid momenteel voorschrift om uw woning ecologisch gezien verantwoordelijk op te warmen )