Aanslag in Brussel op avond van voetbalmatch België-Zweden

Kunt die landen toch niet straffen omdat ze hun “rommel” naar de EU laten vertrekken en niet willen terug nemen ?

De fout ligt bij ons: laks beleid, snelbelgwet, gezinshereniging, leefloon, kindergeld, OCMW, overvolle gevangenissen, oppakken en 1u later terug op straat,…
Wij trekken ze aan en geven ze vrij spel.

Niet het land van herkomst.

Tuurlijk wel. Dat straffen alleszins. Elk land is verantwoordelijk voor zijn eigen burgers.
Wij hebben "onze" IS-bruiden ook teruggenomen. Dat ze hier intussen terug vrij rondlopen is het falen van ons politiek en justitioneel stelsel, ik had ze immers voor vele jaren opgesloten, maar uit principe vind ik het niet verkeer dat we ze teruggenomen hebben en niet ten laste gelaten van de Koerden of Turkije bijvoorbeeld.

Al zou ik dat van die "rommel" wel nuanceren: véél van die mensen die illegaal op ons grondgebied zijn, zijn géén "rommel" hé, die zoeken gewoon een betere economische toekomst, in hun plaats zouden wij misschien hetzelfde doen. If anything zijn het vaak daar al de beter gegoeden die zo'n oversteek aan mensensmokkelaars kunnen betalen.

De (minderheid aan) criminelen hier in onze gevangenissen is een ander verhaal. Daar zou je voor mijn part al het land van herkomst kunnen betalen om ze terug te nemen, ten opzichte van ze hier in de gevangenis op te sluiten is dat wellicht een besparing.

In ruil voor gesloten grenzen mag Europa/België gerust een groter aantal visa geven ook aan "economische" vluchtelingen, maar dan wél aan onze voorwaarden: i.e. géén criminele feiten, wél opleiding, wél de taal leren... en ook want dat is ook een gevaar: zonder een gigantische brain drain te creëren in de landen van herkomst.

Tja, overdrijven. Als 15 overdrijven is, waarom discussiëren we hier dan over 2 doden?
We geven als land juridisch gevolg aan racistische memes in besloten Discord groepen, en dat mag voor mijn part, maar tegelijkertijd laten we gewoon

De mate waarin "Allah Akbar", en ik citeer Wikipedia een "uitdrukking is in het Westen vooral bekend als een strijdkreet in islamitisch extremisme en islamitisch terrorisme.[1]", een geschikte leuze voor een vredevolle betoging is, kan je over discussiëren, ik neig naar dat men die best niet zou gebruiken binnen Europa. Dat men die slogan in de Arabische wereld in een andere context ziet: mij prima. Hier kleeft daar een andere betekenis aan denk ik dan, ik zou schrikken als iemand in het station of op de luchthaven die woorden zou roepen bijvoorbeeld, en dat is niet louter "Islamofobie", dat is gewoon omwille van dat het hier vooral als strijdkreet gebruikt is.
Het gaat hier om een betoging van voornamelijk Arabische moslims. Waar zou het zo vreemd zijn dat in die betoging eerder de Arabische connotatie van die zin heeft?

Het gaat hier om een betoging van voornamelijk Arabische moslims. Waar zou het zo vreemd zijn dat in die betoging eerder de Arabische connotatie van die zin heeft?

Omdat wij hier in Europa/België zijn, en niet in Arabië. En dat enig besef over het gewicht/impact van die slogan hier, dus ontbreekt.

Omdat wij hier in Europa/België zijn, en niet in Arabië. En dat enig besef over het gewicht/impact van die slogan hier, dus ontbreekt.
Het is echt niet moeilijk om, als je uitspraken doet over een gemeenschap, je proberen in te leven in hoe een gemeenschap denkt. Dan is er weinig extremistische aan de woorden Allah is groot. Elke gelovige moslim moet dat minstens 5 keer per dag zeggen, he.

Het is echt niet moeilijk om, als je uitspraken doet over een gemeenschap, je proberen in te leven in hoe een gemeenschap denkt. Dan is er weinig extremistische aan de woorden Allah is groot. Elke gelovige moslim moet dat minstens 5 keer per dag zeggen, he.

Waarom moet “het proberen inleven” altijd van één kant komen? Zeker gezien de context van de talloze islamitische aanslagen in het Westen zou je toch verwachten dat er voor één keer wat inlevingsvermogen zou mogen zijn in de moe-geterroriseerde West-Europese samenlevingen. Niet?

Waarom moet “het proberen inleven” altijd van één kant komen? Zeker gezien de context van de talloze islamitische aanslagen in het Westen zou je toch verwachten dat er voor één keer wat inlevingsvermogen zou mogen zijn in de moe-geterroriseerde West-Europese samenlevingen. Niet?
Waar zeg ik of waaruit zou blijken dat het zich inleven altijd maar van 1 kant komt?

Hoe vaak zie je een moslim at random 'allah is groot' roepen op een gewone doordeweekse dag? Nochtans doet hij op zich niks mis daarmee, he.

Laatst bewerkt:
Het enige dat je nu zegt is dat die gemeenschap per definitie extremistisch is

Wat doen ze met die uitbater van het theehuis?
Wapen staat/hing mooi achter de dader, die is dan toch medeplichting als die hem onderdak of een ’schuilplaats’ gaf.
Te lezen was dat het door een agent was die toevallig passeerde, dus die persoon heeft hem ook niet aangegeven.

Ik zie nu pas dit filmpje in de VRT reconstructie dus sorry mocht dit al langer gekend zijn maar Ik mag hopen dat tijdens het maken van dit filmpje toch iemand al naar de politie aan het bellen was :wtf:

Dit had toch veel slechter kunnen aflopen hoor

Laatst bewerkt:
Wat doen ze met die uitbater van het theehuis?
Wapen staat/hing mooi achter de dader, die is dan toch medeplichting als die hem onderdak of een ’schuilplaats’ gaf.
Te lezen was dat het door een agent was die toevallig passeerde, dus die persoon heeft hem ook niet aangegeven.
Zeker dat dat wapen gewoon mooi achter hem stond te blinken op het moment dat de inval gebeurde? Of dat het achteraf apart van het lichaam gezet is door de personen die reanimatie uitvoerden?

Ik denk trouwens ook dat ik niet zou weten hoe ik de politie moet bereiken als ik aan de toog van een café stond met een terrorist in mijn café... (Als ik het al zag)

Prima, maar ook daar:
kruisen van databanken met verbruik aan nutsvoorzieningen en je vist al héél wat mensen eruit. Mijn IT-skills zijn relatief low level en ik schrijf je zelfs de nodige statistische analyses om zo'n verdachte gezinnen eruit te vissen (de link tussen de databanken leggen en de data verkrijgen zal moeilijker zijn).
ik weet dat het natuurlijk niet bewijst dat het nooit zal werken, maar de terrorist hier woonde bij zijn vrouw en haar kinderen. Quasi onmogelijk om hem op basis van energieverbruik hier uithalen, want zijn vrouw en kinderen zijn hier legaal blijkbaar (en ze werkt ook btw)

Zeker dat dat wapen gewoon mooi achter hem stond te blinken op het moment dat de inval gebeurde? Of dat het achteraf apart van het lichaam gezet is door de personen die reanimatie uitvoerden?

Ik denk trouwens ook dat ik niet zou weten hoe ik de politie moet bereiken als ik aan de toog van een café stond met een terrorist in mijn café... (Als ik het al zag)
Wat maakt het uit, een kalashnikov steek je niet zomaar in je binnenzak, dus ik hoop dat je als cafe uitbater dat toch ziet. En dan ga je naar toilet of prive of stock ruimte en belt naar de politie.
En volgens de media hing het wapen achter hem dus dat is het enige waar we kunnen op afgaan, geen andere speculatie.

Wat maakt het uit, een kalashnikov steek je niet zomaar in je binnenzak, dus ik hoop dat je als cafe uitbater dat toch ziet. En dan ga je naar toilet of prive of stock ruimte en belt naar de politie.
En volgens de media hing het wapen achter hem dus dat is het enige waar we kunnen op afgaan, geen andere speculatie.
Link?

Het wapen was niet zichtbaar volgens bronnen. Een medebezoeker van het café had hem herkend aan zijn fluo jas.

Er is een verschil tussen deze slogan te reciteren tijdens je 5-dagelijks gebed en deze slogan luidop scanderen in de straten van Brussel.

ik weet dat het natuurlijk niet bewijst dat het nooit zal werken, maar de terrorist hier woonde bij zijn vrouw en haar kinderen. Quasi onmogelijk om hem op basis van energieverbruik hier uithalen, want zijn vrouw en kinderen zijn hier legaal blijkbaar (en ze werkt ook btw)

Je spreekt natuurlijk bewust van energieverbruik, ik sprak van nutsvoorzieningen.
Hoe ik het inschat als er extra mensen op een adres gaan wonen:
  • gas stijgt slechts beperkt, want je moet gedeelde ruimtes slechts éénmaal verwarmen. Een warme badkamer voor 2, is een warme badkamer voor 4.
  • elektriciteit stijgt meer, maar verdubbelt niet voor elke persoon extra want ook hier: verbruikers zoals een koelkast draait evenveel, een televisie voor 1 is er ook één voor 2, maar je zal wel vaker je wasmachine moeten opstarten, mogelijks ook de droogkast, ...
  • water stijgt het meest mee: je moet meer koken, meer wassen, meer je toilet doorspoelen. Regenwater kan dit camoufleren natuurlijk, maar zelfs dan nog.
Dus haal ik zo'n individuen met 100% zekerheid eruit? Neen, tuurlijk niet. Maar ik zou er gegarandeerd een aantal vinden, combineer dit met mijn maatregel dat éénmaal gevonden en illegale huur vastgesteld, dat ik het pand verbeurd zou verklaren en de eigenaar minstens enige tijd in de cel zou steken - Orwelliaans zullen mensen als derp zeggen, ik zeg: de enige straf die iemand met een berg zwart geld écht zal voelen - en illegaal (onder)verhuur zal stérk afnemen door een afschrikeffect.

Enfin andere discussie, maar illegalen worden niet actief opgespoord.
Reden : “geen mankracht”.

Rij je 5 km te rap, daar is wel mankracht voor.

Enfin ja.

Straf. Ik had hoger niveau verwacht dan de gemiddelde HLN-lezer op dit forum. Helaas

Edit: trouwens; illegalen actief opsporen. Hoe zie je dat dan? Ik denk dat je geen flauw benul hebt van hoeveel illegalen er rondlopen in België. En wat brengt het op? Ze krijgen doodleuk een bevel om het grondgebied te verlaten. Zal zeker indruk maken. Op den duur laat je illegalen gewoon voor wat het is; het brengt toch geen hol op. Adminstratie duurt langer dan dat die illegalen bestuurlijk aangehouden zijn. Who cares dan nog? Echt motiverend is dat ook niet.

Uw comment over 5km te snel rijden, daar ga ik zelf niet op in. Zoek eens wat op over de 7 basisfunctionaliteiten van de politie. Misschien wordt het dan duidelijker

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan