Accu klus en tuin machines

Li1quid

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik sta op het punt om klus en tuin gereedschap aan te kopen en met die dure accu's lijkt het me goed om bij 1 merk te blijven.
Schoonpa heeft DeWalt en is daar tevreden van, maar ik zie dat ze bijna geen tuinmateriaal hebben.
Mikita heeft veel tuin machines in hun gamma en lijkt op het eerste zicht wel oké.

Heeft er iemand ervaring met het eco systeem van Makita? Tevreden van?

Hier boormachine, grasmaaier, heggenschaar en kantenmaaier van Makita en heel content van 🤷‍♂️ heb 2 batterijen (nodig voor de grasmachine) en voor al de andere kan ik dus continu switchen.

Ik heb een bladblazer, kantenmaaier en heggeschaar van Makita op accu's. Heb 3 accu's gekocht en daar kom ik tot nu toe altijd mee toe. Enige wat "tegenvalt" is de bladblazer, maar daar was mijn referentiepunt een Stihl bladblazer (op naft) die nog een héél pak duurder was, dus ik weet niet of ik dat wel mag gebruiken :p

Ik heb een bladblazer, kantenmaaier en heggeschaar van Makita op accu's. Heb 3 accu's gekocht en daar kom ik tot nu toe altijd mee toe. Enige wat "tegenvalt" is de bladblazer, maar daar was mijn referentiepunt een Stihl bladblazer (op naft) die nog een héél pak duurder was, dus ik weet niet of ik dat wel mag gebruiken :p
Stihl voor in de tuin was ik nog aan het overwegen. Maar met hun verschillende types batterijen wordt dat toch duur.
Als je kiest voor hun AP batterij systeem (zogezegd voor professionals) hang je ook vast aan het duurdere segment van hun machines. Bv: ik heb een sterke grasmachine nodig maar de bladblazer mag goedkoper zijn. Dat gaat dus niet met hun systeem.

Ik heb een heggenschaar en grastrimmer van makita op accu. Heel tevreden over!
Ik heb 4 accu's die voor mijn bescheiden gebruik lang mee.

Wanneer ik nieuw materiaal nodig heb, koop ik ook enkel nog Makita door de accu's...

Welke bladblazer heb jij van Makita? Ik heb al eens online gekeken, maar twijfelde of deze op batterijen wel zwaar genoeg zijn...

Welke bladblazer heb jij van Makita? Ik heb al eens online gekeken, maar twijfelde of deze op batterijen wel zwaar genoeg zijn...
Makita DUB187Z volgens mij. Grootste nadeel is dat het ding op full power batterijen verslind, dus dan moet ik er echt 2-3 ter beschikking hebben. Aan de andere kant, ik gebruik dat ook echt geen 30', dus ik moet er ook geen probleem van maken.

Heeft 36V een echt voordeel? Bij die Makita toestellen plug je 2x 18V en heb je het zelfde?
Ik vind van wel.

Je moet niet zo snel wisselen omdat de beschikbare Wh in een batterij hoger ligt en voor eenzelfde vermogen heb je maar de helft aan A nodig.

Maar het is vooral de combinatie van goede toestellen en een 36V platform.

ik heb alles van Makita en 4 batterijen. Kettingzaag, heggenschaar, bosmaaier, boormachine. Zo eigenlijk 6 batterijen moeten hebben, maar er is werk genoeg om na 4 batterijen iets anders te doen terwijl de batterijen opladen.

Vooral de bosmaaier is naar mijn goesting te snel leeg. De heggenschaar is 1 batterij, en met 4 batterijen zijn mijn armen sneller leeg dan de batterijen -_-

Ryobi heeft ook heel veel tuin materiaal, maar is toch een niveau lager dan Dewalt of Makita. Eerder niveau Metabo of zo.
Accu's en zo vind je wel makkelijk aftermarket op Amazon, stukken goedkoper dan merk accu's

Misschien ook de capaciteit van de batterijen vermelden aangezien dat ook wel uitmaakt naar aantal batterijen.

Iemand lange termijn rvaring met "wit product" accu's zoals van die NL winkel die tot drie telt? De batterijen van mijn blauwe Bosch boormachine waren na 10j morsdood, ik heb er nu een wit product variant van gekocht en die lijkt voorlopig OK maar is nog maar een maandje in gebruik.

Hier al jaren een grasmachine en heggenschaar van EGO. Heel tevreden van, bouwkwaliteit is heel goed en 56V accu's.

Alles van Stihl, AP systeem. (2x AP300s en een snellader)

kom nooit in een situatie waar ik meer nodig zou hebben.

Hier in de familie hebben we gigantisch veel toestellen van makita. En door de jaren heen komen er af en toe wel eens batterijen bij, waardoor we quasi nooit meer moeten wachten op opladende batterijen.
Ik kan het alleszins aanraden.
Zeer robuuste kwaliteit.
En van de bladblazer hebben we eigenlijk ook niet te klagen.

Terug
Bovenaan