Acid 'exposet' Reuzegommers: veroordeling

Dan nog. Stel dat het beroep niets oplevert en de uiteindelijke schadevergoeding wordt vastgesteld op 50k. Dan gaat dat jong geen euro uit zijn eigen zak betaald hebben. Dàt is pas straffeloosheid.
Hij heeft:
  • Boete van € 800 (zal hij in theorie zelf betalen).
  • Schadevergoeding van € 20.000 (zal hij via de crowdfunding betalen).
  • Gevangenisstraf van 3 maanden met uitstel.
  • Geen blanco strafblad meer.
Het is maar wat je als straffeloosheid ziet zeker?
Die ex-Reuzegommers zijn er uiteindelijk ook vanaf met een belachelijk lage straf en die hebben de dood van iemand op hun geweten.

Best veel geld van een hoop tieners hun spaarrekening 😂

Ondertussen bijna 60.000.

Meer dan 84000€ op dit ogenblik.
7700 stortingen.
Voor zijn populariteit was het geen slechte zaak.

Voor de uitspraak werd gezegd dat de beweringen van Acid gingen getoetst worden door de rechter of ze juist waren.
Indien juist, kon er geen straf uit volgen. Ik vraag me af of de rechter dit nu effectief gedaan heeft...

Iemand inzage in het vonnis of kan het vonnis ergens gelezen worden?
Zelfs als de uitspraken juist waren, kan er sprake zijn van strafbare feiten (eerroof), als je ze in een context brengt die er niet toe doet of ze strafbaar laat uitschijnen zonder dat het er toe doet. Veel mensen zullen hier bvb ooit sex gehad hebben met minderjarigen. Dat lijkt erg, maar als je beide 17 bent toen dat gebeurde, is er niks ergs aan en kan iemand die dit rondbazuint om je te schaden dus van eerroof beschuldigt worden.

Je initiële bewering was dat zijn motief geldgewin is. Niet of hij er geld aan verdient (ook moeilijk hard te maken overigens), nee, je beweert dat het zijn beweegreden is.
je kan perfect een post maken op YouTube zonder dat je er geld aan verdient. Het feit dat hij dit online zet op zijn profiel met reclame, maakt het per definitie commercieel.

Die kerel heeft opzettelijk zijn straf zo zwaar mogelijk gemaakt om nu te kunnen doen alsof hij zwaarder wordt aangepakt en een groot deel van het publiek vreet het op.
Bron voor deze verzinsels? Met name het stuk over zijn motivatie om de werkstraf te weigeren.
je kan perfect een post maken op YouTube zonder dat je er geld aan verdient. Het feit dat hij dit online zet op zijn profiel met reclame, maakt het per definitie commercieel.
Je kan per filmpje aanzetten of het gemonitarizeerd moet worden. Is dat met dit filmpje gebeurd? Commercieel was overigens niet het punt maar dat weet je goed genoeg.

Zowat iedereen was dat ene restaurant uit Antwerpen ondertussen vergeten.
Commercieel gezien hadden ze Acid beter niet voor de rechtbank gedaagd, alles wordt opnieuw opgerakeld nu. Zal hen meer kosten dan opbrengen.
My 2 cents.

Zowat iedereen was dat ene restaurant uit Antwerpen ondertussen vergeten.
Commercieel gezien hadden ze Acid beter niet voor de rechtbank gedaagd, alles wordt opnieuw opgerakeld nu. Zal hen meer kosten dan opbrengen.
My 2 cents.

Ondertussen hadden ze wel hun schade geleden. Het feit dat ze nu alweer belaagd worden, gaat er enkel voor aorgen dat de schadevergoeding nog zal oplopen (die €20k was voorlopig). Maar geen haar op Acids lege hoofd dat er aan denkt om zijn volgers op te roepen om ermee te stoppen en de bladzijde om te draaien.

Ondertussen hadden ze wel hun schade geleden. Het feit dat ze nu alweer belaagd worden, gaat er enkel voor aorgen dat de schadevergoeding nog zal oplopen (die €20k was voorlopig).
Is het aantoonbaar dat Vandergunst hiervoor (februari 2024) verantwoordelijk is?
Maar geen haar op Acids lege hoofd dat er aan denkt om zijn volgers op te roepen om ermee te stoppen en de bladzijde om te draaien.
Dan geeft hij natuurlijk toe dat hij er voor verantwoordelijk is, ik kan me voorstellen dat zijn advocaten hem aanraden dat niet te doen.
Grappig dat je denkt je punt sterker te maken door hem een leeghoofd te noemen. Net als andere posters die in elke post dwangmatig iets over zijn persoon moeten benoemen :unsure:

Is het aantoonbaar dat Vandergunst hiervoor (februari 2024) verantwoordelijk is?

Dan geeft hij natuurlijk toe dat hij er voor verantwoordelijk is, ik kan me voorstellen dat zijn advocaten hem aanraden dat niet te doen.
Grappig dat je denkt je punt sterker te maken door hem een leeghoofd te noemen. Net als andere posters die in elke post dwangmatig iets over zijn persoon moeten benoemen :unsure:
De rechtbank acht hem toch verantwoordelijk daarvoor.

In het geval van de reuzegommers werd dat hier "het vernietigen van bewijsmateriaal" genoemd

Niet communiceren? Gewoon zwijgen? Denk het niet.
Het feit dat in de WhatsApp groep zou gezegd zijn dat ze geen excuses mogen geven omdat die schuld bekennen zou zijn. Dat is daar (in dat topic, niet op de rechtbanken) meermaals aangehaald als bewijs dat ze wisten wat ze deden etc...

Het feit dat in de WhatsApp groep zou gezegd zijn dat ze geen excuses mogen geven omdat die schuld bekennen zou zijn. Dat is daar (in dat topic, niet op de rechtbanken) meermaals aangehaald als bewijs dat ze wisten wat ze deden etc...
Duidelijk, dan spreken we over hetzelfde.
Ik ga het niet terug zoeken maar dat vernietigen van bewijsmateriaal ging toch niet over het geen excuses aanbieden?

Nieuwe gevallen van gisteren, na het vonnis, bijna een jaar na het verwijderen van de video? Bijzonder.

Niet communiceren? Gewoon zwijgen? Denk het niet.
Kan je ook discussieren met argumenten ipv wat losse zaken te zeggen.

Acid is toch verantwoordelijk gesteld als aanstoker van de campagne tegen dat restaurant en gezien die campagne nog niet gestaakt is ook de verantwoordelijkheid van acid niet opeens in rook opgegaan. Maar bon, gezien acid in beroep wil gaan zal de rechtbank nog wel de kans krijgen om dat te bekijken.

Het videobericht heeft geleid tot een regelrechte lastercampagne tegen een vermeld restaurant, met een werkelijk onophoudelijke haatcampagne met een lawine aan valse, lasterlijke reviews, valse reservaties, haatmails en -telefoons. De expliciete inhoudelijke verwijzingen naar de inhoud van het videobericht van de beklaagde toont zijn verpletterende verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid aan. Aan het restaurant moet de beklaagde een provisie van 20 000,00 euro schadevergoeding betalen, in afwachting van definitieve begroting na advies van een bedrijfsrevisor.
De haatcampagne gaat verder dus loopt de rekening gewoon gezien acid er aansprakelijk voor gesteld wordt.

Dat maakt een rechter uit, op basis van de expert (bedrijfsrevisor) die hij aangesteld heeft.
Als hij niet bewust zijn straf verzwaard heeft, is er geen enkele reden die je kan bedenken waarom je een werkstraf zou weigeren en liever een gevangenisstraf riskeert. Als iemand geen reden kan hebben, maar het toch doet, lijkt het me niet zo erg om hem een leeghoofd te noemen. En bewust een straf verzwaard willen zien om er mee uit te makken (het alternatief) lijkt me ook terecht leeghoofdig genoemd te worden.

Je kan per filmpje aanzetten of het gemonitarizeerd moet worden. Is dat met dit filmpje gebeurd? Commercieel was overigens niet het punt maar dat weet je goed genoeg.
Als commercieel geen onderdeel van het punt was, kon hij dit op zijn persoonlijk profiel gedaan hebben en niet onder de naam Acid. Wat hij niet gedaan heeft, omdat hij zijn commercieel profiel wou gebruiken om zijn film te verspreiden. En ja, het filmpje was gemonitariseerd.

Ik zou overigens je aanraden om iets harder na te denken voor je terug met een oneliner reageert. Het is geen probleem dat je vele zaken niet kent, maar het is dan beter om soms te zwijgen dan per se je mening te willen geven en anderen hun uitspraken als "verzinsels" te beschouwen.

Daarom dat destijds er zoveel uitleg moest gegeven worden over waarom dit zo schadelijk is (genoeg mensen die dachten dat je van het vele zout enkel een hoge bloeddruk kreeg), alsook de getuigenissen van dokters dat die overdosis herkennen niet zo eenvoudig is.
Nu het zoveel in het nieuws gekomen is, zal het wel goed geweten zijn inderdaad. Daarvoor was het zoals watervergiftiging iets wat nog veel mensen niet bij stilstaan, tot het te laat dreigt te worden. De combinatie met alcohol en koude zal het niet geholpen hebben.

Tel daarbij dat hun referentiekader lag dat zij dat ook allemaal gedaan hadden en er zijn doorgeraakt (waaronder er ene zelf ook aan het vuur had gelegen omdat hij onderkoeld was een paar jaar ervoor). Dat maakt het niet ok, maar toont dat ze het onderschat hebben en waarom. Zijt maar zeker dat dit hen raakt en daar echt wel van wakker hebben gelegen.

Acid... Had hij mensen opgeroepen voor een georganiseerde mars aan de rechtbank, had hij zijn punt ook gemaakt zonder de wet te overtreden.
Hij koos om de wet bewust te overtreden, wist dat hij er zwaar voor gestraft kon worden, en deed het toch. Wat hem nu raakt is dat hij veroordeeld is, niet dat hij die mensen miserie heeft bezorgd. Bij het buitenkomen was hij al terug aan het beschuldigen (en niet naar de een persoon, maar die hele familie). Om dan nog te gaan klagen over het strafblad dat hij zelf kon vermijden door ook de werkstraf te aanvaarden. Nul zelfreflectie. Dat mensen hem zoveel geld geven, zal hem alleen maar verder overtuigen van zijn eigen gelijk vrees ik.
Zoals je aanhaalde is te veel water ook schadelijk dan zou je toch denken dat zo veel visolie ook schadelijk is, nu die onderzoeken die gedaan waren zijn naar mijn mening gewoon om de Reuzengommers te beschermen zoals hun advocaten ook zeiden er stond geen etiket op dat het schadelijk was.

Daar kan je toch met je verstand niet bij dat een advocaat daarmee afkomt, nu ja vind het vooral erg voor de familie dat alles terug in de pers gesmeten word die mensen hebben nog geen enkele rust gekregen.

Kan je ook discussieren met argumenten ipv wat losse zaken te zeggen.
Je bedoelt of ik mee wil gaan in verzinsels en de Circle jerk? Of dat ik gewoon woorden post als "Degoutant"? Nee.
Acid is toch verantwoordelijk gesteld als aanstoker van de campagne tegen dat restaurant en gezien die campagne nog niet gestaakt is ook de verantwoordelijkheid van acid niet opeens in rook opgegaan. Maar bon, gezien acid in beroep wil gaan zal de rechtbank nog wel de kans krijgen om dat te bekijken.
Welke campagne, video Is verwijderd.
De haatcampagne gaat verder dus loopt de rekening gewoon gezien acid er aansprakelijk voor gesteld wordt.
Welke campagne, video is verwijderd en sinds juni vorig jaar is er niets meer gecommuniceerd door Vandergunst.

Ik vraag me eigenlijk af of je Acid daar juridisch verantwoordelijk voor kunt houden? Hij heeft inderdaad dat restaurant bij naam genoemd en dat dat van één van de ouders is, maar ik weet niet zeker of hij expliciet heeft opgeroepen tot een boycot daarvan? Ik heb gisteren die video proberen opzoeken, maar ik vond 'm niet in zijn geheel. Het deeltje over dat restaurant kon ik niet direct terugvinden.

Terug
Bovenaan