Ik kon tot op zekere hoogte nog wel begrijpen dat mensen in de bres willen springen voor wat Acid heeft gedaan met zijn filmpje.
Wat ik niet begrijp is mensen die hier zitten te roepen over 'klassenjustitie':
- hij heeft een van de bekendste advocaten van het land
- het is geen arme sukkelaar
- hij heeft eigenlijk gewoon een werkstraf gekregen, zelfde als de reuzegommers dus
- hij heeft die straf ook maar enkel geweigerd omdat 'acid krijgt werkstraf' geen sappig verhaal is (ok, ik geef toe, dat is mijn invulling van de feiten, maar ik vind elke andere reden die ge kunt opwerpen alvast een stuk minder plausiblel).
Komt naar buiten, begint te emmeren buiten de rechtzaalover klassenjustitie, 'money always wins' en andere zever. Sorry maar als ge niet inziet hoe onsterfelijk belachelijk die mens op zo'n moment is, dan kan ik u ook niet helpen. Die creëert gewoon zelf een verhaal waarbij hij zich tegelijk kan voorstellen als ridder op het witte paard als slachtoffer.
Amen.
Hoewel ik nog een stapje verder zou gaan door te stellen dat rechters een bepaalde wet ook heel breed kunnen rekken en interpreteren, en vervolgens ook voor de strafmaat over een heel ruime wettelijke vork beschikken om de strafmaat uit te spreken. Dus we mogen gerust ook naar justitie kijken, en niet enkel gemakshalve alles in de schoenen van de politici schuiven.
En wat uw laatste zinnetje betreft heb ik n.a.v. dit dossier een heel treffende uitspraak gelezen: "Waar een normaal mens een hart heeft zitten, daar heeft de jurist een wetboek zitten."
Man wat bazelt gij hier toch allemaal. Wat schieten we op met rechtspraak die 'vanuit het hart' komt. Het is toch maar logisch dat ge deze zaak op zijn eigen bekijkt, als we alles op ene hoop beginnen te smijten dan geraken we toch nergens?
Verder vind ik het kwalijk dat er emotioneel van leer gegaan wordt tegen mensen die vinden dat ge gewoon bij de feiten moet blijven. Het is niet omdat ge zegt dat de veroordeling van Acid en de veroordeling van de Reuzegommers juridisch gezien twee aparte zaken zijn dat ge daarom een hart van steen hebt of dat ge daarom iets vergoelijkt. Ik ben het totaal niet eens met de lichte straf die de Reuzegommers hebben gekregen, laat dat heel duidelijk zijn. Ik vind gewoon niet dat ge daarom maar per se fan moet zijn van online lynch mobs.