Acid 'exposet' Reuzegommers: veroordeling

Moet toch triest zijn voor de familie van Sanda. Heeft Acid daarbij stil gestaan als hij heel mogelijks een pak likes en vieuws en aandacht wou? Wat denkt papa Dia hierover, wil hij gewoon niet eens rust in deze zaak?

Met alle respect, maar als ik jou in een Youtube een rotzak zou noemen (wat ik niet zou menen uiteraard, alle respect) en iemand anders denkt van: "ik ga die rotzak eens een pak rammel verkopen!". Dan ben ik toch niet verantwoordelijk?
Als dat het enige zou zijn dat je zegt, nee. Maar asl het over het "exposen" gaat, en drama ervan maakt, dan kan dat wel zo tellen, zeker als je weet dat je kanaal een héél groot bereik heeft.
KoC zei:
Je kan dat inderdaad vermoeden dat zeker in een polariserende zaak zoals Reuzegom, dit inderdaad een gevolg zou kunnen zijn, maar ook dan ben je nog steeds niet verantwoordelijk.
Juridisch zou ik dat niet zo zeggen. Men kan een redelijk verwachtingspatroon achten van mensen, zeker als ze ervaring hebben met het kanaal waarop ze een mening posten.
KnightOfCydonia zei:
daar is fundamenteel niets mis mee zolang die inhoud geen leugens zijn en geen anderen schaadt (valt misschien over die laatste video van Acid misschien iets over te zeggen natuurlijk, maar dat is door het falen van de rechtstaat).
De reden is mss het falen van de rechtstaat, de oorzaak van zijn mogelijks strafbare uitspraken is nog altijd zijn eigen vrije wil. Je kan geen dwang claimen hier.

Kweet nu niet of dit al gepost is maar dit is nu een gevolg van die acid video.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230601_96487109
De belaging gaat verder dan louter online. “De uitbaters durven hun telefoon niet meer opnemen”, zegt Wim De Colvenaer, advocaat van de geviseerde sterrenzaak. “Ze worden letterlijk uitgescholden aan de telefoon: “Uw zoon is een moordenaar!” Ze zijn van plan om hun zaak kortstondig te sluiten. Die mensen hebben 25 jaar lang beenhard gewerkt en plots worden ze gebrandmerkt voor iets waar zij én hun zoon niks mee te maken hebben.” Voor de duidelijkheid: de ex-Reuzegommer in kwestie was vroeger preses bij de club, maar was niet aanwezig op de doop en werd niet veroordeeld. Volgens de advocaat is een ingebrekestelling verzonden naar Acid. “We beraden ons nog over verdere gerechtelijke stappen”, aldus meester De Colvenaer.

Ergens lijkt me deze online belaging toch heel hard op de befaamde pitchforks and torches van in de middeleeuwen

Moet toch triest zijn voor de familie van Sanda. Heeft Acid daarbij stil gestaan als hij heel mogelijks een pak likes en vieuws en aandacht wou? Wat denkt papa Dia hierover, wil hij gewoon niet eens rust in deze zaak?
Wat Acid zijn motieven zijn kunnen we alleen maar over speculeren. Hij heeft gesproken wat de meerderheid van t volk denkt en dat opzich verdient al respect. Al kan ik dat gastje niet uitstaan.

Wat Acid zijn motieven zijn kunnen we alleen maar over speculeren. Hij heeft gesproken wat de meerderheid van t volk denkt en dat opzich verdient al respect. Al kan ik dat gastje niet uitstaan.
Hoe meet je wat "de meerderheid van het volk denkt"? Dat is toch gewoon puur op het buikgevoel spelen?

Respect, hij heeft duidelijk misbruik gemaakt van deze zaak voor views. Dat is iets wat totaal respectloos is ookal is dat de opinie van de meerderheid.

Kweet nu niet of dit al gepost is maar dit is nu een gevolg van die acid video.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230601_96487109

Ergens lijkt me deze online belaging toch heel hard op de befaamde pitchforks and torches van in de middeleeuwen
Acid was niet de eerste die ze geexposed heeft , dus echt een gevolg van die ene video lijkt me dat niet . Al is er mss wel een verschil dat iemand met 5 volgers iets post of iemand met 500.000 .

Heeft het nog wel zin om te blijven proberen in die anonimiteit te kruipen ? Net een minuutje gescrollt op TikTok en al weer enkele malen exposed videos tegengekomen . Tis te laat daarvoor .

Respect, hij heeft duidelijk misbruik gemaakt van deze zaak voor views. Dat is iets wat totaal respectloos is ookal is dat de opinie van de meerderheid.
Tja, iemand moest het doen. Eigenlijk was dit de taak van de echte journalisten maar hun vrees was dat ze hun baan kwijt zouden zijn.

Tja, iemand moest het doen. Eigenlijk was dit de taak van de echte journalisten maar hun vrees was dat ze hun baan kwijt zouden zijn.
Dit heeft meer gevolgen dat dat je zou denken onschuldige familie leden zullen het nu echt moeilijk krijgen, en jij zegt dat dat goed is. Dan vind ik jouw toch echt geen gevoel van empathie hebben.

Dit heeft meer gevolgen dat dat je zou denken onschuldige familie leden zullen het nu echt moeilijk krijgen, en jij zegt dat dat goed is. Dan vind ik jouw toch echt geen gevoel van empathie hebben.
Well dat is toch net het doel hiervan? Dat de "machtige" het ook eens voelen. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk niet teveel gevolgen hier van overhouden.

Well dat is toch net het doel hiervan? Dat de "machtige" het ook eens voelen. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk niet teveel gevolgen hier van overhouden.
Ik denk dat dit eerder irritatie opwekt dan dat de machtige elites hierdoor van hun melk geraken en het volk gaan vrezen.

Laten we naar jouw mening nu alle rijken exposen en ze laten afbranden dat is wat jij wou hé.

Ik denk dat dit eerder irritatie opwekt dan dat de machtige elites hierdoor van hun melk geraken en het volk gaan vrezen.
Dat zullen we met de tijd wel zien wat hier verder gaat gebeuren. In ieder geval zeer interessant om te volgen, ben benieuwd.

Stiekem hoop ik dat ze Acid in de gevangenis steken, dat zou nogal wat entertainment veroorzaken.

Trek het nog wat harder uit de context 👍
Dat is toch net wat je zei het is goed dat dit nu bij de "machtigen" gebeurt dus niet uit context, en ja vergeet ook nog de 2 andere leden die niets te maken hadden met de zaak. Laat hun families ook maar vernielen omdat ze "machtig" zijn.

Laatst bewerkt:
Deze Acid-figuur heeft gereageerd (op zijn uitdagende manier, uiteraard) via zijn Instagramkanaal. Hij wordt er luid aangemoedigd door zijn (waaronder waarschijnlijk veel nieuwe) fans, waaronder menig BV die ook de toffe peer willen uithangen.
Kunnen we spreken van lijkenpikkerij?

Deze Acid-figuur heeft gereageerd (op zijn uitdagende manier, uiteraard) via zijn Instagramkanaal. Hij wordt er luid aangemoedigd door zijn (waaronder waarschijnlijk veel nieuwe) fans, waaronder menig BV die ook de toffe peer willen uithangen.
Kunnen we spreken van lijkenpikkerij?
Zeker en vast misbruik voor views. Veel van zijn fans zullen dit niet doorhebben omdat ze 1 jong zijn en 2 verblind zijn door woede.

Terug
Bovenaan