Agent geeft Van Grieken vuistslag om spandoek

Een hele thread verontwaardiging en discussie over "politicus provoceert agent en wilt scoren met geknipt filmpje".

Volg ons op Telegram voor het échte nieuws!

De grootste partij van Vlaanderen dames en heren, allemaal samen de afgrond in.
Is dat eerder geen algemeen ding van deze tijd?

Ga eens over de taalgrens kijken en daar zie je amper een politicus opdraven in een TV-programma, tenzij het actua & duiding is. Hier zijn politici BV's geworden die te pas en te onpas in Dag Allemaal staan. Allemaal om dichterbij 'de mensen' te staan, zogezegd. En ze staan allemaal in het rijtje om een potje te huilen in programma's waar andere BV's ook een potje staan te huilen.

Je kan van Van Grieken vinden wat je wil en dit gedeelde filmpje is zéker een klassiek rechts Calimero-verhaal, maar in feite doet hij niet veel anders wat andere politici doen: aandacht zoeken en koste wat het kost relevant proberen blijven. Het feit dat hier al meer dan 140 posts op BG gezwierd zijn, zegt al veel over de aandacht dat hij hiermee verwerft. En zijn achterban smult ervan.

Much ado bout nothin.

Heb ook al een serieuze trek gehad van één of andere random flik toen ik met m'n zatte botten het aan het uithangen was. Als ge u gedraagt, gebeurt er ook niks. Wordt natuurlijk opgeklopt tot iets gigantisch omdat het een politicus is die, omdat hij politicus is, gewoon is dat iedereen driedubbele kniebuigingen doet.

edit: zatte ipv zotte

Laatst bewerkt:
Ik heb best wel wat VB-ers in mijn FB-vriendenlijst, waaronder enkelen die erbij waren, en twijfel om daar enige nuance bij te plaatsen. Het Groot Gelijk is al vanaf de eerste seconde gevormd en ieder greintje kritiek wordt meteen gecounterd als een leugen van de "MSM".

Zoals @Muñoz zegt: als je trek- en duwwerk doet bij een flik krijg je vroeg of laat op je bakkes. Dat is het privilege van de politie: zij hebben het monopolie op geweld en niet gij.

Dit mag je ook staven met degelijke argumenten en/of bewijzen
Of zo zou het moeten zijn :)
Dit zou waarschijnlijk veel problemen voorkomen hebben in bv. de Blaarmeersen.
Daar schijten ze in hun broek maar geef als vb'er een klein duwtje en je mag een volle klap op je gezicht verwachten, en dan verwonderd zijn dat men anno 2023 de blauw niet meer serieus neemt.

Er stonden verdomme meer flinken rond dat kleine groep van vb wat mee aan het betogen was dan wat je zag in Blankenberge/Blaarmeersen..
Gewoon belachelijke vertoning vandaag van de flikken

Laatst bewerkt:
Daar schijten ze in hun broek maar geef als vb'er een klein duwtje en je mag een volle klap op je gezicht verwachten, en dan verwonderd zijn dat men anno 2023 de blauw niet meer serieus neemt.

Er stonden verdomme meer flinken rond dat kleine groep van vb wat mee aan het betogen was dan wat je zag in Blankenberge/Blaarmeersen..
Gewoon belachelijke vertoning vandaag van de flikken
Hoe hypocriet kan je eigenlijk zijn? De politie kan niet hard genoeg optreden, maar blijkbaar geldt dat alleen voor mensen die er niet hetzelfde uitzien of hetzelfde denken als de VB'ers.

En hoe hard kan je eigenlijk vallen voor die doorzichtige propaganda? Da's toch echt puur zien en horen wat je wil zien en horen, compleet los van de werkelijkheid. Wij beginnen echt af te drijven naar twee verschillende realiteiten.

Een hele thread verontwaardiging en discussie over "politicus provoceert agent en wilt scoren met geknipt filmpje".

Volg ons op Telegram voor het échte nieuws!

De grootste partij van Vlaanderen dames en heren, allemaal samen de afgrond in.
Hmm, er zit toch meer achter in dit geval. Als men de politie wil inzetten om andere partijen te verhinderen om campagne te voeren, (want dat is het toch ergens, politici die meelopen in betogingen), is dat toch een drieste evolutie mbt de belgische democratie. Dus ALS dat zo is, mag dat wel eens besproken worden. Ik snap dat een PS burgemeester in Brussel zich onaantastbaar voelt, maar er zijn grenzen.

Hmm, er zit toch meer achter in dit geval. Als men de politie wil inzetten om andere partijen te verhinderen om campagne te voeren, (want dat is het toch ergens, politici die meelopen in betogingen), is dat toch een drieste evolutie mbt de belgische democratie. Dus ALS dat zo is, mag dat wel eens besproken worden. Ik snap dat een PS burgemeester in Brussel zich onaantastbaar voelt, maar er zijn grenzen.
Er zit meer achter, zekerheid =/= "ALS dat zo is".

Waar is het bewijs?

Wou de amokmakers in blankenberge/Blarenmeersen gaan vergelijken met dat groepje van Vb die daar vandaag stonden, als je dat verschil niet kan zien
Hoe hypocriet kan je eigenlijk zijn? De politie kan niet hard genoeg optreden, maar blijkbaar geldt dat alleen voor mensen die er niet hetzelfde uitzien of hetzelfde denken als de VB'ers.

En hoe hard kan je eigenlijk vallen voor die doorzichtige propaganda? Da's toch echt puur zien en horen wat je wil zien en horen, compleet los van de werkelijkheid. Wij beginnen echt af te drijven naar twee verschillende realiteiten.
Lol ga je nu echt de amokmakers in Blankenberge/Blaarmeersen die de boel kort en klein willen slaan vergelijken met dat groepje van vb wat vandaag daar wat stond rond te draaien?: Knap

En als dat nu raszuivere Vlamingen waren in Blankenberge/Blaarmeersen die de boel serieus op stelten aan het zetten zijn dan verdienen die evengoed los een matrak op hunne smoel.

De racisme kaart die je hier trekt is er ver over.

Ik ook, want die is op geen van de filmpjes te zien, en ik zag ook geen beelden waar hun aanwezigheid voor onrust zorgde. Er zal wel een spandoek geweest zijn, maar ook benieuwd wat erop stond :)
....
...
Ik ben ook erg benieuwd naar wat er op hun spandoek stond. Ongetwijfeld een eenmakende boodschap die zeker niet polariseert of voor onrust zou zorgen op de betoging :sarcastic:..
...
Naarstig vroeg men zich uiteraard af over welke spandoeken het ging.

De hunker naar over welke provocerende vod het wel niet moet geweest zijn.
Ground zero van de escalatie, welke vod moest toch neergetrokken worden?

BG-detectives op tocht.

Het antwoord gekend. Verbijstering alom.

Jullie hebben dan hopelijk ook de achterste pamfletten gezien? Oma in haar rolstoel. Wanneer je er nog eens een extra scherpje bovenop moet doen.

Lang geleden dat ik zo gelachen heb. (ik lig plat)

Laatst bewerkt:
Er zit meer achter, zekerheid =/= "ALS dat zo is".

Waar is het bewijs?
Nu draai je de bewijslast om. Het is aan de agenten om uit te leggen voor welke reden, of op wiens bevel ze specifiek de VB'ers in een hoekje drumden. Ik zag voorlopig nog geen beelden dat ze iets mis deden, jij wel? Als ze iets fout doen arresteer je ze, of dien je een klacht in en sleep je ze voor de rechter. Als ze niets mis deden, laat je ze gewoon meelopen. Je moet toch toegeven dat dit enorm ruikt naar politieke inmenging of briefing van de burgemeester in het algemeen wat betreft betogingen en wie mee mag doen en wie niet?

Dus dat mag gerust eens onderzocht worden. De PS eens laten weten dat Brussel nog steeds de Belgische hoofdstad is, toch nog een beetje Belgisch gemeengoed is, en dat Close daar niet zomaar doet wat hij wil. Eender waarvoor politici staan, als wat ze op dat moment verkondigen binnen de wet valt, mogen die niet fysiek weggezet worden. "Vlaams Belang" op een vlag staan hebben lijkt voor mij niet genoeg om "uitsluiten wegens vrees voor onrusten" ofzo goed te praten. Dan zijn we ook politiek gezien terug een ontwikkelingsland aan het worden. Of gaan we de politie van Ninove ook de politici van Groen in een hoekje laten duwen als ze willen pamfletten uitdelen in Ninove met een groen mutske op? Calvooke draagt wel nen bril he!

Laatst bewerkt:
Waar is het bewijs dat VB een probleem was voor de andere betogers ? Je zit natuurlijk met een Close die paar weken terug ook nog maar een VB-betoging probeerde tegen te houden , dan niet gelukt, nu wel .
In berichtgeving (oa VRTNWS) lees ik dat de politie verklaart dat er provocatie was en dat ze verdere confrontaties wilde vermijden.

Laat mij hier even hoog van de toren blazen en even de feiten correct stellen: als TVG (en dus het VB) zich onterecht benadeeld voelt dan moet hij slimmer zijn en zich laten filmen en daarna klacht indienen. Niet weerspannig zijn om daarna te verklaren ‘ik ben geen weerspannig persoon, maar ik kom op voor mijn rechten’.

Dat neemt niets weg van de reactie van de agent. Maar op de beelden volgt TVG overduidelijk niet de bevelen op van de politie. En laat dat nu net één van de grootste argumenten zijn om vast te stellen dat hij weerspannig was.

Waar is het bewijs dat VB een probleem was voor de andere betogers ? Je zit natuurlijk met een Close die paar weken terug ook nog maar een VB-betoging probeerde tegen te houden , dan niet gelukt, nu wel .
Je moet toch wel héél weg zijn van de werkelijkheid als je niet snapt dat een betoging, die volgens het VB zelf georganiseerd worden door extreem-linkse bewegingen; helemaal niet geassocieerd wil zijn met een extreem-rechtse partij die al verschillende malen rechtzaken heeft verloren tegen de vakbonden.

Het is héél normaal dat men extreem-rechts met extreem-links (waar er zeker een aanwezigheid van was in de betoging) preventief uit elkaar haalt, tenzij de organisatie van de betoging daar zélf geen probleem wil hebben.

Hoe het VB het ook wil verkopen, dat is écht compleet normaal dat men die groep VB'ers niet toeliet op de betoging.

Dan was her
Je moet toch toegeven dat dit enorm ruikt naar politieke inmenging of briefing van de burgemeester in het algemeen wat betreft betogingen en wie mee mag doen en wie niet? Is NVA de volgende op de zwarte lijst dan?
Moet juist niks. Is hier al uitgelegd door @JPV dat ze dat gewoon standaard doen. Als er klimaatbetoging is houdt ge de klimaatontkenners daar van weg, voor de veiligheid.

Een partij die zich sociaal voordoet maar asociale wetten probeert te stemmen heeft daar niks te zoeken.

Ik heb hem echt nog het voordeel van de twijfel gegeven maar op de volledige beelden, uiteraard geknipt door de VB-stasi, ziet ge dar hij gewoon begonnen is met die flik te duwen. Moest hij echt in het ziekenhuis geklopt zijn kon ge nog wel zeggen dat het geweld disproportioneel was maar nu heeft hij gewoon de ‘pipe down’ tik gekregen die hij verdiende.

Ze hebben er al voor minder in het Sint-Jan terug bij elkaar moeten puzzelen hoor.

Nu draai je de bewijslast om. Het is aan de agenten om uit te leggen voor welke reden, of op wiens bevel ze specifiek de VB'ers in een hoekje drumden. Ik zag voorlopig nog geen beelden dat ze iets mis deden, jij wel? Als ze iets fout doen arresteer je ze, of dien je een klacht in en sleep je ze voor de rechter. Als ze niets mis deden, laat je ze gewoon meelopen. Je moet toch toegeven dat dit enorm ruikt naar politieke inmenging of briefing van de burgemeester in het algemeen wat betreft betogingen en wie mee mag doen en wie niet?
Het VB weet perfect hoe ze zelf een betoging moeten organiseren, ze doen dit veelvuldig in Brussel en weten ook de weg naar de raad van state mochten ze onterecht geweigerd worden. De optie om een andere zijn betoging te kapen wordt omwille van héél duidelijke redenen (zie hierboven) NIET toegelaten, zoals al jarenlang gebeurt. En daar hoeft daarom nog geen geweld gepleegd te zijn. In een democratische rechtstaat mag je betogen, maar niet op dezelfde plaats waar een aartsvijand een betoging organiseert.

Dus dat mag gerust eens onderzocht worden. De PS eens laten weten dat Brussel nog steeds de Belgische hoofdstad is, toch nog een beetje Belgisch gemeengoed is, en dat hij daar niet zomaar doet wat hij wil. Eender waarvoor politici staan, als wat ze op dat moment verkondigen binnen de wet valt, mogen die niet fysiek weggezet worden. "Vlaams Belang" op een vlag staan hebben lijkt voor mij niet genoeg om "uitsluiten wegens vrees voor onrusten" ofzo goed te praten. Dan zijn we ook politiek gezien terug een ontwikkelingsland aan het worden. Of gaan we de politie van Ninove ook de politici van Groen in een hoekje laten duwen als ze willen pamfletten uitdelen in Ninove met een groen mutske op? Calvooke draagt wel nen bril he!
Heb je leiders van de betoging dan niet gehoord op het nieuws? Of gelezen online? Niemand vond dat het Belang daar nodig was en welkom waren ze ook niet. Is het dan zo gek dat ze proberen (en daarin lijken te slagen) om het Belang daar weg te houden?

Laat het Belang morgen dan protesteren voor de zorg of voor mijn part heel komend weekend. En hou dan ook effectief mensen die dan niet welkom zijn weg. De realiteit is dat je met een maatschappij zit waarin in veel gevallen niet iedereen samen kan protesteren want dan heb je rellen en heb je daarna geklaag. Voor iedereen goed doen gaat niet.

Je moet toch wel héél weg zijn van de werkelijkheid als je niet snapt dat een betoging, die volgens het VB zelf georganiseerd worden door extreem-linkse bewegingen; helemaal niet geassocieerd wil zijn met een extreem-rechtse partij die al verschillende malen rechtzaken heeft verloren tegen de vakbonden.

Het is héél normaal dat men extreem-rechts met extreem-links (waar er zeker een aanwezigheid van was in de betoging) preventief uit elkaar haalt, tenzij de organisatie van de betoging daar zélf geen probleem wil hebben.

Hoe het VB het ook wil verkopen, dat is écht compleet normaal dat men die groep VB'ers niet toeliet op de betoging.
Het was toch helemaal geen extreem-linkse betoging ? Gewoon de vakbonden van de non-profitsector , waarom zou het VB daar dan niks te zoeken mogen hebben ?

Dit lijkt me toch geen homerun voor het Vlaams belang hoor.

De gemiddelde mens is niet slim maar ook niet dom (daarom is hij de gemiddelde mens). Het VB heeft net iets te veel advertentiebudget gespendeerd aan filmpjes en posts over ‘de harde aanpak’ of ‘respect voor onze manschappen’ zodat de ironie van wat er deze middag is gebeurd de gemiddelde mens niet zou kunnen ontgaan.

Omdat ze dus niet te hard kunnen inhakken op de ordediensten proberen ze de agenten voor te stellen als een soort stoottroepen van Close. Wat al helemaal van de pot gerukt is, want wie in godsnaam kan ook maar een ogenblik geloven dat de Brusselse politie een links nest zou kunnen zijn.

Ik denk dat er niets uitgelokt is. Van Grieken verloor zijn zelfbeheersing en de communicatieafdeling heeft de vlucht vooruit gepakt door zelf een gemonteerd filmpje de wereld in te sturen, own the narrative. Maar ik zie het eerder als een soort damage control. Ze mogen nog van geluk spreken dat die agent hem een lap heeft gegeven, anders hadden ze helemaal geen verhaal om te verkopen.

Terug
Bovenaan