Dat de politie hier geen probleem is zeg ik niet, maar gezien het vb in andere zaken van geweld tegen politie maar al te makkelijk de ogen sluit voor de problemen bij politie doe ik dat hier nu ook maar eens, kwestie van gemakkelijk te zijn. Ja er zullen wel korte lontjes zijn bij politie en imo mag dat er gerust uit maar langs de andere kant begrijp ik ook wel dat die korte lontjes ook komen door weer maar eens een hoop idioten die geloven dat ze moeten gaan discussiëren en hun grote gelijk te halen bij agenten ipv te doen wat er gevraagd wordt.Toch wel een prachtig staaltje van de-escallatie van de politie. Als je dit ziet, zijn we er toch echt nog niet. Dan kun je na alle andere ingrijpen nog wel zeggen: wat moeten ze doen, op hun gezicht laten slaan? Je gaat me niet vertellen dat Van Grieken hier ooit de politie zou hebben aangevallen, waarom moet die agent daar precies meppen? Wat lost hij exact op?
Dat los je op door hem te wijzen op wat er gaat gebeuren, waarom het moét gebeuren, en dat sereen te doen. Zoals die middelste aan het doen was tot die ander ineens kortsluiting krijgt omdat de testosteron oploopt. Want dan kon Van Grieken zijn promomomentje hebben, wat zijn enige bedoeling was, want hij wist goed genoeg dat het niet mocht, en klaar.
Maar dat eeuwige "een cadeau voor VB" is ook wel een béétje afgezaagd aan het raken. Alles is maar een cadeau voor het VB, maar ze hebben nog niet al te veel meegedaan. Door alles worden ze "ooit" incontournable, maar de jaren 90 zijn al 30 jaar voorbij, en ik heb het nog niet zien gebeuren.
En in dit verhaal ga ik helemaal nog niet oordelen of de agenten hier buitensporig geweld of zonder reden hun geduld verliezen, gezien we al meermaals meegemaakt hebben dat zulke filmpjes maar een klein stukje van het verhaal vertellen en je nergens weet wat er vooraf gebeurd is of wat er uit geknipt geweest is. Ook weet ik helemaal niet wat alle betrokkenen al uit hun botten geslegen hebben tegen elkaar.