Ze stappen doelbewust in de wagen om de verkeersregels te overtreden en daarmee de veiligheid van anderen in gevaar te brengen, waarbij ze hun levensstijl boven de levens van anderen plaatsen, en maken daarmee honderden dodelijke slachtoffers per jaar. Dat is voor mij evenzeer terreur. En we zijn met zijn allen medeplichtig aan die doden door hiervan te blijven wegkijken.
Je gaat mij hiervan echt niet van mening doen veranderen. Wie bewust de verkeersregels overtreedt en slachtoffers maakt, verdient geen enkele compassie, geen enkele vergoelijking, enkel de maximumstraf. En ik zal blijven de ziekelijk individualistische maatschappij aanvallen waar we wegkijken van honderden doden en duizenden zwaargewonden per jaar omdat we ons eigen wangedrag weigeren in vraag te stellen. Want dat is de énige reden waarom we die massa doden nog elk jaar hebben. Het gaat niet om individuen, het gaat om een grote massa mensen die zich weigert te houden aan snelheidsregels, gsm'en achter het stuur, alcohol, ... en daar allemaal wel een excuus voor hebben. Het zijn altijd anderen, het is altijd ongeluk of pech. Niets van. We kunnen ze niet zwaar genoeg bestraffen, dat die kutmentaliteit er eindelijk uit gaat.