Alcohol en drugs in het verkeer: ook BV's met schaamrood

Benieuwd hoe zwaar deze moordenaar gestraft zal worden.

ALTIJD hetzelfde. :angry:
Ik hoor trouwens ook dat die spookrijder op de A12 van afgelopen vrijdag volledig weg was door de alcohol.

Dat wordt hier bijna een meer dan wekelijkse gewoonte om iemand dood te rijden met een stuk in de kraag...

Zolang de politiek met wetgeving niet ingrijpt, zal dit weer een staf van niemendal worden. Hoog tijd om dit soort schurken even zwaar aan te pakken als terroristen.

Zolang de politiek met wetgeving niet ingrijpt, zal dit weer een staf van niemendal worden. Hoog tijd om dit soort schurken even zwaar aan te pakken als terroristen.

teken de petitie, misschien haalt het wat uit ...

Dit vergelijken met terroristen vind ik toch nog een stap te ver. Al ga ik akkoord met keihard aanpakken maar terroristen in definitie is gewoon nog stappen erger.

Dit vergelijken met terroristen vind ik toch nog een stap te ver. Al ga ik akkoord met keihard aanpakken maar terroristen in definitie is gewoon nog stappen erger.
Ik vind van niet, voor de slachtoffers en de nabestaanden is het resultaat krak hetzelfde, en ze zijn bovendien met pakken meer. Bewust de verkeersregels overtreden, en daarbij anderen in gevaar brengen, daar mag voor mij echt de maximumstraf op staan. Dat is verkeersterreur.

Ik vind van niet, voor de slachtoffers en de nabestaanden is het resultaat krak hetzelfde, en ze zijn bovendien met pakken meer. Bewust de verkeersregels overtreden, en daarbij anderen in gevaar brengen, daar mag voor mij echt de maximumstraf op staan. Dat is verkeersterreur.

Maar dat lost het aantal slachtoffers niet op?
Oké hard bestraffen achteraf is goed, maar ik heb liever dat er geen slachtoffer valt

Dus toch maar die pakkans omhoog voor er iets kan gebeuren met dramatische afloop

Oké hard bestraffen achteraf is goed, maar ik heb liever dat er geen slachtoffer valt

Dus toch maar die pakkans omhoog voor er iets kan gebeuren met dramatische afloop
De pakkans moet uiteraard omhoog, maar als je wanneer je gepakt wordt nauwelijks bestraft wordt heeft het ook geen zin. En ik wil echt af van die rotmentaliteit waarbij dit soort aanslagen aanzien worden als ongeluk of pech, of als iets quasi onvermijdelijks dat we er nu eenmaal bij moeten nemen.

Minder zwaar dan wanneer je éénmalig een keertje 81 km/u rijdt na correctie waar je maar 50 mag rijden? :unsure:

Ik ben nu een beetje cynisch .. alhoewel? Toen ik ooit hiervoor naar de rechtbank moest gaan (de dag ervoor mocht je waar ik gepakt was trouwens nog 70 rijden en natuurlijk stonden ze daarna asap te flitsen) was ik toch enkele weken mijn rijbewijs kwijt (onmiddelijke intrekking) en mocht ik enkele honderden euro's aan boete betalen.

Men heeft dan doodleuk beroep aangetekend tegen die beslissing omdat ik niet zwaar genoeg gestraft werd door de rechter volgens het openbaar ministerie. Want ik ben aldus ne zware gangster. :unsure:

Waardoor ik nogmaals voor de rechter moest verschijnen. (Maar de straf is toen min of meer hetzelfde gebleven).
Daarvoor had men dan wél tijd.

Tom Waes woont lezing over alcohol in het verkeer bij op school in Zottegem: "Het is zijn manier om berouw te tonen"

Tom Waes woont lezing over alcohol in het verkeer bij op school in Zottegem: "Het is zijn manier om berouw te tonen"

Als je geluk hebt en je rijd niemand dood, kan je in Vlaanderen snel gerehabiliteerd worden.

Gegeven het aantal feiten gepleegd door hardleerse hardrijders die al een hele waslijst aan verkeersovertredingen op hun strafblad hebben staan zou harder optreden gegarandeerd het aantal slachtoffers verlagen, maar dan moet je ook bereid zijn effectief én hard op te treden, waardoor zo'n mensen niet meer in een auto stappen.

Mijn mening is dat het nog altijd beter dat hij dit doet en een voorbeeld stelt dan dat hij dit niet doet.
Ook al omdat de vader van die Emilie (die is doodgereden) daar zelf ook achter stond en er op aandrong.

Had hij niet komen opdagen dan stond er wel een artikel in de krant met die vader die dan boos is dat Tommeke niet is komen opdagen.
Dan gaat Chill Panda (jij dus :D) dat artikel hier posten maar dan met de slagzin
Tom Waes woont lezing over alcohol in het verkeer NIET bij op school in Zottegem. "Dat is schandalig!"

---

Niet dat ik zijn gedrag goedkeur maar het is gebeurd en je kan de klok niet meer terugdraaien. Too little too late noemen ze dit. Maar goed beter dan niks zeker?

Verkeersterreur is iemand bewust willen omver rijden. Bewust willen doden. Dat is hier niet het geval. Desondanks moet de pakkans gewoon omhoog.

Verkeersterreur is iemand bewust willen omver rijden. Bewust willen doden. Dat is hier niet het geval. Desondanks moet de pakkans gewoon omhoog.
Fuck dat hoor. Je brengt bewust mensen in gevaar, omdat je jouw individualistische, narcistische manier van leven belangrijker vindt dan de levens van de mensen rond je. Dat is terreur, en niks anders. Hogere pakkans, en maximumstraf. Zo'n type als uit dat artikel zou als het aan mij ligt levenslang krijgen.

In 2023 zijn er in dit land 2 mensen gedood in een terroristische aanval, en dan staat het land in brand en kunnen we niet drastisch genoeg ingrijpen en onze normenen waarden overboord gooien. Er zijn dat jaar ook 501 mensen gedood in het verkeer, meer dan 3000 zwaargewonden, en dan zijn de mensen die op de rem gaan staan en gaan vergoelijken niet te tellen. Dan hebben we nog altijd topics waar mensen stoefen met hun behaalde snelheden, of klagen over hun vrijheden. Vrijheden om mensen dood te rijden omdat ze zich niet aan de snelheden willen houden of de alcohol niet kunnen laten staan.

Ik heb het er echt mee gehad. We zijn ziek als maatschappij hoe wij hier keer op keer zo laks mee omgaan.

Dit. Een terrorist kent geen spijt en plant zijn activiteiten doelbewust. Ik geloof dat de grote meerderheid van de ‘doodrijders’ wel voor de rest van hun leven getraumatiseerd zijn en zich levenslang beklagen dat ze in die toestand in de wagen zijn gestapt. Het meerendeel staat niet stil bij de risico’s, ze zijn bezig met controles te omzeilen maar staan niet stil dat de gevolgen veel groter kunnen zijn dan een blaasboete.

Fuck dat hoor. Je brengt bewust mensen in gevaar, omdat je jouw individualistische, narcistische manier van leven belangrijker vindt dan de levens van de mensen rond je. Dat is terreur, en niks anders. Hogere pakkans, en maximumstraf. Zo'n type als uit dat artikel zou als het aan mij ligt levenslang krijgen.

In 2023 zijn er in dit land 2 mensen gedood in een terroristische aanval, en dan staat het land in brand en kunnen we niet drastisch genoeg ingrijpen en onze normenen waarden overboord gooien. Er zijn dat jaar ook 501 mensen gedood in het verkeer, meer dan 3000 zwaargewonden, en dan zijn de mensen die op de rem gaan staan en gaan vergoelijken niet te tellen. Dan hebben we nog altijd topics waar mensen stoefen met hun behaalde snelheden, of klagen over hun vrijheden. Vrijheden om mensen dood te rijden omdat ze zich niet aan de snelheden willen houden of de alcohol niet kunnen laten staan.

Ik heb het er echt mee gehad. We zijn ziek als maatschappij hoe wij hier keer op keer zo laks mee omgaan.
Dat mensen misdrijven plegen wanneer ze dronken achter het stuur gaan, akkoord.

Maar er is niemand van die mensen die doelbewust in de auto stapt met het idee om mensen aan te rijden. Dat is terrorisme.

Dat mensen misdrijven plegen wanneer ze dronken achter het stuur gaan, akkoord.

Maar er is niemand van die mensen die doelbewust in de auto stapt met het idee om mensen aan te rijden. Dat is terrorisme.
Ze stappen doelbewust in de wagen om de verkeersregels te overtreden en daarmee de veiligheid van anderen in gevaar te brengen, waarbij ze hun levensstijl boven de levens van anderen plaatsen, en maken daarmee honderden dodelijke slachtoffers per jaar. Dat is voor mij evenzeer terreur. En we zijn met zijn allen medeplichtig aan die doden door hiervan te blijven wegkijken.

Je gaat mij hiervan echt niet van mening doen veranderen. Wie bewust de verkeersregels overtreedt en slachtoffers maakt, verdient geen enkele compassie, geen enkele vergoelijking, enkel de maximumstraf. En ik zal blijven de ziekelijk individualistische maatschappij aanvallen waar we wegkijken van honderden doden en duizenden zwaargewonden per jaar omdat we ons eigen wangedrag weigeren in vraag te stellen. Want dat is de énige reden waarom we die massa doden nog elk jaar hebben. Het gaat niet om individuen, het gaat om een grote massa mensen die zich weigert te houden aan snelheidsregels, gsm'en achter het stuur, alcohol, ... en daar allemaal wel een excuus voor hebben. Het zijn altijd anderen, het is altijd ongeluk of pech. Niets van. We kunnen ze niet zwaar genoeg bestraffen, dat die kutmentaliteit er eindelijk uit gaat.

Laatst bewerkt:
De tijd is stilaan ook gewoon echt rijp voor nultolerantie.

En ja, ik weet ook dat je dat soort figuren er niet mee tegenhoudt, maar desalniettemin neemt het de ambiguïteit weg. M.a.w. gedaan met "och een paar pintjes kan toch geen kwaad".

In dit recente ongeval is de dader trouwens een 22-jarige, dus helaas waarschijnlijk een typisch geval van totaal niet kunnen inschatten hoe onverantwoord het is om dronken of onder de invloed van drugs (of hier zelfs allebei) te rijden.
Ik ben ook wel voorstander voor zwaardere straffen, en vooral recidivisten mogen van mij echt keihard bestraft worden.

Ze stappen doelbewust in de wagen om de verkeersregels te overtreden en daarmee de veiligheid van anderen in gevaar te brengen, waarbij ze hun levensstijl boven de levens van anderen plaatsen, en maken daarmee honderden dodelijke slachtoffers per jaar. Dat is voor mij evenzeer terreur. En we zijn met zijn allen medeplichtig aan die doden door hiervan te blijven wegkijken.

Je gaat mij hiervan echt niet van mening doen veranderen. Wie bewust de verkeersregels overtreedt en slachtoffers maakt, verdient geen enkele compassie, geen enkele vergoelijking, enkel de maximumstraf. En ik zal blijven de ziekelijk individualistische maatschappij aanvallen waar we wegkijken van honderden doden en duizenden zwaargewonden per jaar omdat we ons eigen wangedrag weigeren in vraag te stellen. Want dat is de énige reden waarom we die massa doden nog elk jaar hebben. Het gaat niet om individuen, het gaat om een grote massa mensen die zich weigert te houden aan snelheidsregels, gsm'en achter het stuur, alcohol, ... en daar allemaal wel een excuus voor hebben. Het zijn altijd anderen, het is altijd ongeluk of pech. Niets van. We kunnen ze niet zwaar genoeg bestraffen, dat die kutmentaliteit er eindelijk uit gaat.
Dan moet je natuurlijk ook aanvaarden dat als je morgen telefoon krijgt dat je zoon (waarvan je dacht dat ie een modelburger was) dronken iemand doodrijdt en ze steken hem de cel in met een 10 jaar lange effectieve celstraf, je dan ook knikt en zegt: Dat is niet meer dan just! Achter slot en grendel met die kerel!

Of je vrouw, of je dochter of jezelf ..

Dan moet je natuurlijk ook aanvaarden dat als je morgen telefoon krijgt dat je zoon (waarvan je dacht dat ie een modelburger was) dronken iemand doodrijdt en ze steken hem de cel in met een 10 jaar lange effectieve celstraf, je dan ook knikt en zegt: Dat is niet meer dan just! Achter slot en grendel met die kerel!

Of je vrouw, of je dochter of jezelf ..
Uiteraard. Ik snap dat soort argumentatie eigenlijk niet. Verwacht je nu dat ik hypocriet zou zijn en zou vinden dat mensen in mijn omgeving of ikzelf wél er met een slap on the wrist vanaf mogen komen wanneer ze bewust mensen in gevaar hebben gebracht, en daarmee ook effectief iemand hebben gedood? Dat soort argumentatie om anderen hun mening proberen onderuit te halen, zegt vooral iets over hoe je zelf in het leven staat.

Terug
Bovenaan