Dat laatste is uzelf iets wijsmaken he.Hier wordt wel gehamerd op de marginale of asociale elementen van de samenleving, maar ik denk dat er dan ook wel een grote groep vergeten wordt die wel onder invloed rijden. Ook hoogopgeleide mensen, ook mensen met een verantwoordelijke functie, rijden zonder schaamte onder invloed.
Steevast vergezeld van de uitleg "ik weet dat het eigenlijk niet mag". Steevast met de verantwoording dat "anderen" niet tegen alcohol kunnen maar zij wel.
Ik heb ooit 1x gereden met een biertje te veel op. En ik had schrik van mijzelf. Ik ben met het angstzweet op (het zweet droop letterlijk van mijn gezicht naar beneden) thuis geraakt. Ik ga hier nu niet in detail treden.
Dat was de eerste en enige keer (Ik heb er geen belang bij hier te liegen maar het interesseert mij niet of mensen dit nu geloven of niet maar ik heb dit hier al meermaals gepost in de loop van de jaren). Misschien was dit wél mijn grote geluk: Ik had te veel op maar ik was nog net nuchter genoeg om door te hebben dat het levensgevaarlijk was.
Daarom dat ik ook nooit zal oordelen over iemand die met een biertje te veel op een ongeluk veroorzaakt. Minstens 10% van alle mensen in dit topic zal vroeger als hij/zij jong en naïef is die fout wel een keertje begaan hebben. Wat mij stoort zijn mensen die hardleers zijn en niet leren van hun fouten. Dat is bewust het risico nemen en dat blijven doen.
, dat kan gewoon een bitje op die kaart zijn dat zegt of je mag autorijden of niet.
laat dan gewoon voldoende tijd tussen of laat iemand anders rijden.