Algemeen EURO 2024 Nieuws

Haha dat wist ik dus echt niet.

We hebben echt niet 2 van die types nodig in de media. Maar waarschijnlijk behoor ik gewoon totaal niet tot het doelpubliek.

Ik ben fan van Average Rob, maar Arno the Kid vind ik gewoon iemand zonder veel eigen originaliteit of identiteit die wil meesurfen op de faam van zijn broer. Verbaast me dus niets dat er maar een zeer beperkt doelpubliek is voor hem.

Ik denk dat als je Arno the Kid zijn mening vraagt, hij liever geen Iron Man of Dodsing gedaan zou hebben, bvb.
Het is Average Rob zijn sidekick, als broer, zoals dat vaker voorkomt. ze werken ook gewoon al samen sinds de "hoera weekend" filmkes voor HUMO, toen Average Rob zelf nog amper faam had.

dus dat "meesurfen op de faam van" klopt imo gewoon niet.

Komt (te) weinig aan bod, maar de fans zijn terug!
Na het gedoe in Qatar zitten we eindelijk weer met volle stadions, met trotse supporters voor hun land, met hun eigen cultuur, beleving, sfeer ... heerlijk gewoon, dit is exact wat (landen) voetbal moet zijn, geen fake of exclusief gezever.
En dit nog eens in Duitsland waar fancultuur & betrokkeheid door de fans meer dan eender waar ingebakken zit :bow:

Duitsland is ook gewoon ideaal land voor dit EK.
Belgie, Nederland, Denemarken, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk: allemaal buurlanden die deelnemen. da's 1/3 van de deelnemers.

Na het gedoe in Qatar zitten we eindelijk weer met volle stadions, met trotse supporters voor hun land, met hun eigen cultuur, beleving, sfeer ... heerlijk gewoon, dit is exact wat (landen) voetbal moet zijn, geen fake of exclusief gezever.
En dit nog eens in Duitsland waar fancultuur & betrokkeheid door de fans meer dan eender waar ingebakken zit :bow:
Inderdaad, fantastisch om te zien en horen, geeft mij zelf ook meer "beleving" als die stadions echt bomvol zitten en de supporters luid zijn.

Alleen zonde van de veldbestormers en de biergooiers. Maar voor de rest leuk sfeertje idd.

Kan ik zeker beamen na de match van België in Keulen. Heel positieve sfeer tussen beide supportersgroepen. Enkel spijtig van het tekort aan bier en tapkranen in het fandorp.

Is elk tornooi zo dat de matchen van 21u de grote Karl show zijn. Er was zo een jaargang dat het plots Vive le velo werd in die studio omdat per se Karl dat moet presenteren..
Grote kans dat dit weer zo zal zijn, want de Tour start komende zaterdag..

Kan ik zeker beamen na de match van België in Keulen. Heel positieve sfeer tussen beide supportersgroepen. Enkel spijtig van het tekort aan bier en tapkranen in het fandorp.
Idd, top sfeer in Keulen. Zowel voor als na de match. Alleen jammer dat er toch altijd marginalen zijn die tijdens het volkslied willen fluiten. De fanwalk was ook indrukwekkend met zoveel man.

Was er ook bij in Keulen. Geweldig dagje. Mooie match, goede afloop, tof weer, gezellige fanzone in de binnenstad, veel sfeer in de BE fanzone (inderdaad wel een tekort aan bier(tap)), fan-walk zeer leuk, veel sfeer in het stadion (enkel de vele biergooiers bij de goals zijn echt volslagen idioten die ik een vol glas pis in hun gezicht wens), gemoedelijke omgang met de Roemenen in de stad/stadion,... Kon niet beter eigenlijk.

Als ze 2e worden misschien in Dusseldorf ook gaan kijken, maar ik denk dat ze gewoon nog 1e gaan worden want zie Slovakije niet winnen van Roemenië.

Nog mensen die de echt nummer '9' missen dit tornooi? Genre Villa, Torres, Klose, ...
Het lijkt alsof veel toplanden kiezen om een speler in punt te zetten die daar wel kan spelen, maar niet aan de voorwaarden van een echte 9 voldoet.
Allez, ge hebt Kane en Morata en Lukaku natuurlijk, maar die geven niet echt thuis dit tornooi. En dan hebt ge bv Duitsland dat liever met Havertz speelt ipv Füllkrug, terwijl dat mss wel de beste echte nr9 dit tornooi zou kunnen zijn.

En nog iets dat ik opvallend vind: er zijn veel ploegen met echt een hele wankele verdediging. Er vallen meer doelpunten uit defensieve errors dan uit mooi, vloeiend, aanvallend spel.

Nog mensen die de echt nummer '9' missen dit tornooi? Genre Villa, Torres, Klose, ...
Het lijkt alsof veel toplanden kiezen om een speler in punt te zetten die daar wel kan spelen, maar niet aan de voorwaarden van een echte 9 voldoet.
Allez, ge hebt Kane en Morata en Lukaku natuurlijk, maar die geven niet echt thuis dit tornooi. En dan hebt ge bv Duitsland dat liever met Havertz speelt ipv Füllkrug, terwijl dat mss wel de beste echte nr9 dit tornooi zou kunnen zijn.

En nog iets dat ik opvallend vind: er zijn veel ploegen met echt een hele wankele verdediging. Er vallen meer doelpunten uit defensieve errors dan uit mooi, vloeiend, aanvallend spel.
Volledig akkoord. Veel ploegen ontbreken een echte killer, behalve die dat jij opsomt. Fullkrug is misschien wel de exponent want hij valt in en scoort de gelijkmaker. In Qatar was hij ook zo 2x trefzeker.

Doet me qua type ook wat denken aan Shearer, M’boma, Bierhoff, Klose,..

euro24.png

Paar aannames die ik heb gemaakt. Portugal en Turkije verliezen morgen avond niet van Tsjechie en Georgie. 1e, 2e en 3e in de tabel is de groep van Belgie. Momenteel staan ze 2e.

Super belangrijk om morgen de groep te winnen dus en zo in de "gemakkelijke" tabelhelft te komen.

Super belangrijk om morgen de groep te winnen dus en zo in de "gemakkelijke" tabelhelft te komen.

Absoluut de 1e van onze groep komt echt in een belachelijk zwakke kwart van de tabel. En zelfs halve finale ligt redelijk open ik durf echt geen geld zetten op wie van die 4 daar rechtsonder tot in de halve finale geraakt.

Het EK was veelbelovend begonnen, maar we kunnen nu toch wel al zeggen dat de groepsronde toch enigszins teleurstellend was. De eerste matchen vielen er heel wat goals, maar uiteindelijk zijn er liefst 18 (!) minder gescoord dan tijdens het vorige EK. Heel wat verrassingen, dat wel. Maar vooral in de negatieve zin. De drie absolute topkandidaten Frankrijk, Engeland en Portugal hebben niet kunnen overtuigen, integendeel. Duitsland begon goed, maar werd met de voetjes op de grond gezet door de Zwitsers. Outsider België stelt helaas maar wel naar verwachting met deze coach zwaar teleur. Spanje het enige land met een 9/9, maar daarbij moeten we toch de kanttekening maken dat ze verrassend weinig op de proef gesteld zijn geweest door ook een teleurstellend Italië en Kroatië.

Er werd vooraf veel geklaagd over al die kleine landen die meedoen, maar anderzijds: slechts 1 land een 9/9 en geen enkel land een 0/9. Al lijkt dat eerder te maken te hebben met het afweten van de grote landen, dan met de verrassende sterkte van de kleine.

Ik zie dit EK wel nog een verrassende winnaar krijgen. Oostenrijk en Zwitserland gaan het elke tegenstander die ze tegenkomen heel erg moeilijk maken.

Laatst bewerkt:
De weg naar de halve finale ligt open voor Nederland. Al gaan ze dan wel voorbij Oostenrijk moeten :unsure:

Het is best gek dat 1 van die landen in de rechterhelft sowieso in de finale zal staan. Op papier is Engeland het sterkste. Maar als 1 van die andere ploegen in de finale terecht komt dan is dat toch iets dat niemand op voorhand had durven voorspellen.

1c2d7c5f-33fd-11ef-92ff-02b7b76bf47f.jpg

Terug
Bovenaan