Algemeen EURO 2024 Nieuws

Is er ook maar 1 land geweest dat serieus gekeken heeft naar welke landen het zou treffen in de volgende ronde? Volgens mij niet hoor. Iedereen was vooral bezig met plaatsing voor de volgende ronde. Dat is de reden dat België, Engeland en andere landen zo vreselijk slecht en behoudend speelden.
als je vijf seconden voordoet als een professioneel team zou dat wel mogen ja

Is er ook maar 1 land geweest dat serieus gekeken heeft naar welke landen het zou treffen in de volgende ronde? Volgens mij niet hoor. Iedereen was vooral bezig met plaatsing voor de volgende ronde. Dat is de reden dat België, Engeland en andere landen zo vreselijk slecht en behoudend speelden.
Het interview met Nagelsmann staat hier ergens.
Wees maar zeker dat elke ploeg perfect wist waar ze gingen uitkomen. In hoeverre er gerekend is laat ik in het midden maar ze zullen zich in elk geval bewust geweest zijn welke tabelhelft ze terecht ging komen. En bij ons is er ofwel niet gerekend ofwel serieus misrekend.

Wees maar zeker dat elke ploeg perfect wist waar ze gingen uitkomen. In hoeverre er gerekend is laat ik in het midden maar ze zullen zich in elk geval bewust geweest zijn welke tabelhelft ze terecht ging komen. En bij ons is er ofwel niet gerekend ofwel serieus misrekend.
Tedesco & co waren uiteraard perfect op de hoogte van alles scenario's (hoe kan het ook anders, zelfs het woord 'amateuristisch' zou anders nog te positief zijn)

Het was echt puur de angst om uitgeschakeld te worden. Na een nederlaag tegen Slowakije en een wedstrijd tegen Roemenië waar je ook wel wat kansen (veel te makkelijk) hebt weggeven. De schrik voor een tegengoal van Oekraïne (en die kansen waren er) was gewoon te groot. Ik denk niet dat we er iets anders achter moeten zoeken (hoe pijnlijk/jammer dat eigenlijk ook is).

Het is geen België dat uitgaat van eigen sterkte en zelfvertrouwen heeft, dat is wel héél duidelijk geworden in deze 3 matchen.

Ik zei het hier eerst nog al lachend, maar ik zie Tedesco echt nog wel durven uitpakken met een 5-mans verdediging, en hopen op de counter (wie weet met Openda). En ik zou het nog begrijpen ook...

In dat opzicht hadden de Duitsers toch ook beter die 1-1 niet gemaakt. Al snap ik het in eigen land wel, dat ze liever niet verliezen.

In dat opzicht hadden de Duitsers toch ook beter die 1-1 niet gemaakt. Al snap ik het in eigen land wel, dat ze liever niet verliezen.
Dat legt hij ook uit, dat hij zijn team niet wou vragen om te verliezen omdat hij nog altijd liever in de lastige tabelhelft zit in een goeie flow dan omgekeerd.

Het is geen België dat uitgaat van eigen sterkte en zelfvertrouwen heeft, dat is wel héél duidelijk geworden in deze 3 matchen.
100% en dat vind ik persoonlijk een zorgwekkende evolutie. Vooral omdat onze kwaliteiten net liggen in de aanval en niet in de verdediging.

Ik zei het hier eerst nog al lachend, maar ik zie Tedesco echt nog wel durven uitpakken met een 5-mans verdediging, en hopen op de counter (wie weet met Openda). En ik zou het nog begrijpen ook...
Ik heb het nog al gezegd. Tedesco lijkt echt geen flauw idee te hebben hoe hij zelf moet domineren, laat ons dan maar hopen dat hij wel een goed gameplan kan opstellen tegen dominante ploegen. Dan geraken we los tot in de finale.
Daarna is het wel gedaan want aan de andere kant vd tabel is geen enkele dominante ploeg, tenzij Southgate plots ballen kweekt.

Inderdaad. Je als ploeg inhouden om niet te winnen of 1ste te eindigen, daar heb ik het zelf toch ook altijd lastig mee (ook al is het misschien slimmer soms)

Er werd hier ook nog verwezen naar onze match tegen Engeland in 2018. In tegenstelling tot velen, was ik net wél blij dat ze daar gewoon de winst gepakt hebben. Vooral omdat je in 2018 wel het gevoel had dat je (op een goede dag) van iedere ploeg kon winnen, in tegenstelling tot nu. En Frankrijk was toch niet te ontlopen, dus liever met 1-0 verliezen in de halve finale, dan in de finale ( :tongue: ). En het heeft ons nog legendarische wedstrijden zoals die tegen Brazilië opgeleverd (nog eens winnen van Brazilië ga ik niet meer meemaken denk ik :tongue: )

Nu is de situatie toch helemaal anders. Door nét te winnen en vol te gaan voor groepswinst kon je jezelf een makkelijker parcours cadeau doen, wat ook nodig is want je hoort met deze ploeg helemaal niet tot de favorieten. Maar zelfs in die andere kolom zag ik ze niet veel verder geraken dan een kwartfinale eerlijk gezegd.

Vraagje:
Het valt me dit EK op bij een doeltrap, dat er vaak twee veldspelers naast de keeper staan.
Wat is hier het nut van? Opbouwend spelen? Of een nieuwe hype dat we op het volgende WK niet meer zien?

Vraagje:
Het valt me dit EK op bij een doeltrap, dat er vaak twee veldspelers naast de keeper staan.
Wat is hier het nut van? Opbouwend spelen? Of een nieuwe hype dat we op het volgende WK niet meer zien?
Wordt al tijdje bij club voetbal ook gedaan hoor.
Opbouw van achteruit idd.

Wordt al tijdje bij club voetbal ook gedaan hoor.
Opbouw van achteruit idd.
Wat is het verschil met iets verder staan aan de zijkanten?
Dan moet je minder lopen / stappen.
Oké, er zal ietsje minder druk zijn van de aanvallers, als je naast de keeper staat, maar dat verschil lijkt me verwaarloosbaar om beter opbouwend te spelen.
Komt erbij dat je een veldspeler minder hebt om als tussenstation te functioneren, aan het middenveld / hoge verdedigingslinie.

Wat is het verschil met iets verder staan aan de zijkanten?
Dan moet je minder lopen / stappen.
Oké, er zal ietsje minder druk zijn van de aanvallers, als je naast de keeper staat, maar dat verschil lijkt me verwaarloosbaar om beter opbouwend te spelen.
Komt erbij dat je een veldspeler minder hebt om als tussenstation te functioneren, aan het middenveld / hoge verdedigingslinie.
Lijkt me dat er zo moeilijker goed druk kan worden gezet, aangezien je er normaal simpeler van onderuit voetbalt dan.

Die aantal rotaties, dat is nu toch echt de meest onzinnige stat, niet? Daar zat ik echt wel niet op te wachten hoor :laugh:

Terug
Bovenaan