Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
)Was te verwachten dat er enkele namen incontournable waren.Volgens HLN: Evenepoel (+TT), Van Gils, Wellens, Stuyven, Benoot, Campenaerts (+TT), Hermans, De Plus

Was te verwachten dat er enkele namen incontournable waren.
Vraag is of het voor het parcours wel past.
Kijk je dan naar Nederland dan heb ik toch meer vertrouwen, ook zeer duidelijk welke kant ze opgaan.
MVDP, Kelderman, Oomen, Lemmen, Van Den Broeck, Mollema, Hoole, Riesebeek en Bax.
Dus goeie selectie van hardrijders, en daarnaast klimhelpers die snoeihard bergop kunnen rijden. En gewoon een duidelijke kopman, geen twijfel mogelijk. De tactiek die ze gaan hanteren is ook duidelijk, de wedstrijd keihard maken, Remco isoleren en MVDP die er enkele serieuze patatten op zal geven.
Jammer alleen dat Pogacar meedoet![]()
Ik dacht vorig jaar dat het voor de klimmers ging zijn, maar dit profiel is toch echt op maat van MVDP weer?! Of Pogacar natuurlijk. Maar echte klimmers gaan hier toch moeten passen tegen de punchers lijkt me.Was te verwachten dat er enkele namen incontournable waren.
Kijk je dan naar Nederland dan heb ik toch meer vertrouwen, ook zeer duidelijk welke kant ze opgaan.
MVDP, Kelderman, Oomen, Lemmen, Van Den Broeck, Mollema, Hoole, Riesebeek en Bax.
Dus goeie selectie van hardrijders, en daarnaast klimhelpers die snoeihard bergop kunnen rijden. En gewoon een duidelijke kopman, geen twijfel mogelijk. De tactiek die ze gaan hanteren is ook duidelijk, de wedstrijd keihard maken, Remco isoleren en MVDP die er enkele serieuze patatten op zal geven.
Goh, 4470 hoogtemeters (als mijn info correct is), dat is gelijkaardig met L-B-L.Ik dacht vorig jaar dat het voor de klimmers ging zijn, maar dit profiel is toch echt op maat van MVDP weer?! Of Pogacar natuurlijk. Maar echte klimmers gaan hier toch moeten passen tegen de punchers lijkt me.
Ja want bij ons is er geen duidelijke kopman? En bij ons zijn er geen goede hardrijders? en bij ons zijn er geen mannen die hard bergop kunnen? Ge hebt het hier over een selectie met Mollema, Hoole, Riesebeek en Oomen zeg. Enige waar ik wild van wordt op dit parcours naast VDP is Van den Broeck.
Supporter jij maar voor de Hollanders dan. VDP kan niet veel gaan doen op een parcours als Zürich. De lichtgewichten zullen er heersen..Was te verwachten dat er enkele namen incontournable waren.
Goh, 4470 hoogtemeters (als mijn info correct is), dat is gelijkaardig met L-B-L.
Die eerste klim in de lokale rond is een steile puist van een kleine kilometer, wel met percentages tot 15 à 16%. Het is niet al te lang, dus een MVDP moet dat wel kunnen.
Daarna volgt wel een iets langere klim met ook een uitloper, dat doet mij al meer denken aan de hellingen in L-B-L. Ik denk dat dat toch wel slopend gaat zijn voor een MVDP.
Op het lijf gegoten van een Pogacar, die de rest echt wel pijn kan doen op die steile stroken. Als een Remco dat kan overleven en kan toeslaan op die tussenstukken vals plat, dan maakt hij ook een heel goede kans.
Allé onder voorbehoud hé. Kijken wat het parcours in de praktijk geeft. Het is ook wel een lang plaatselijke ronde, waarbij het zwaartepunt toch vooral in de eerste helft ligt.
Kan een mooi WK worden, zeker omdat types als Pogacar en Evenepoel niet graag wachten tot de laatste ronde. Als ze er wederom vroeg aan beginnen, dan wordt het een slopend WK.
Een Van Gils heeft volgens mij nog nooit in een dienende rol moet rijden
De absolute kopman is duidelijk ja. Maar met een Stuyven is tweede kopman nu WVA wegvalt, dat zint me in feite toch minder.
Profiel Witikon (de langste klim in het circuit). Dit valt nog goed mee lijkt me --> 1600m @8% . Dan hebt ge nog die 3-4 500m puisten van 5-6%. En dan die opener is de Zürichbergstrasse, beetje een fake news helling van 700m @8,4% --> de eerste 300m is vals plat en daarna is het 8-16%. En zo dan 7 rondjes van 27km. Gezien de lengte van de koers, gaat het toch voor iemand met serieuze inhoud zijn. Maar dit lijkt me dus niet genoeg klimmen voor iemand als MVDP/WVA/andere zware punchers eraf te rijden zonder al heel vroeg te beginnen.Goh, 4470 hoogtemeters (als mijn info correct is), dat is gelijkaardig met L-B-L.
Die eerste klim in de lokale rond is een steile puist van een kleine kilometer, wel met percentages tot 15 à 16%. Het is niet al te lang, dus een MVDP moet dat wel kunnen.
Daarna volgt wel een iets langere klim met ook een uitloper, dat doet mij al meer denken aan de hellingen in L-B-L. Ik denk dat dat toch wel slopend gaat zijn voor een MVDP.
Op het lijf gegoten van een Pogacar, die de rest echt wel pijn kan doen op die steile stroken. Als een Remco dat kan overleven en kan toeslaan op die tussenstukken vals plat, dan maakt hij ook een heel goede kans.
Allé onder voorbehoud hé. Kijken wat het parcours in de praktijk geeft. Het is ook wel een lang plaatselijke ronde, waarbij het zwaartepunt toch vooral in de eerste helft ligt.
Kan een mooi WK worden, zeker omdat types als Pogacar en Evenepoel niet graag wachten tot de laatste ronde. Als ze er wederom vroeg aan beginnen, dan wordt het een slopend WK.
Idd, sowieso Van Gils als 2e kopman pakken. Stuyven gaat hier echt niet kunnen blijven volgen.Dit is toch geen parcours voor Stuyven. Die gaat mee omdat hij de inhoud heeft om een zware koers te rijden, hij heeft de laatste jaren voldoende bewezen zijn plaats te hebben binnen een selectie. Maar je mag op zo'n parcours toch verwachten dat Van Gils, Wellens of Benoot langer mee gaan.
Lombardije is een pak meer écht "lange" tempoklimmen dan dit. Vandaar dat ik denk dat er geen Carapaz of Mas aan te pas gaat komen. Die hebben het absolute vermogen niet dat een MVDP kan duwen op die korte steile hellingen.Het zijn geen bergen dus ik verwacht hier ook geen pure klimmers maar tegenwoordig zijn de meesten zo all round dat de klimmers wel wat meer kunnen dan enkel een col op rijden. Waarom zou bv Carapaz hier niks kunnen doen? Of een Mas als je 2e kan worden in Lombardije na Pogacar dan kan je dit ook wel.
En voor de liefhebbers hier het Strava Segment