Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Segaert rijdt in (beter weer) sneller de 31km dan de profs. Wat doet die nog bij de beloften. Hebben op het WK nog een plekje open bij de profs.
Karl en José moeten ook niet onnozel doen natuurlijk, die profs hebben 15km in de regen gereden, een paar technische stukken aan het begin ook. Totaal niet vergelijkbaar. Segaert rijdt waarschijnlijk top 5 ja. Alé Soderqvist en Mouris zouden ook top 5 rijden met hun tijd, dat kan natuurlijk helemaal niet.
Segaert wilt wereldkampioen worden. Ik begrijp dat wel, na zoveel 2e plaatsen. Het is waarschijnlijk een beetje een obsessie. 10e worden bij de profs, daar ben je ook niets mee hé. Natuurlijk dit EK rijden bij de beloften is compleet onnozel, al weet ik niet of er een regel is die renners die een EK bij de profs rijden weerhouden van een WK bij beloften.
Zal trouwens belangrijk zijn voor België dat Evenepoel dat WK tijdrijden wint (parcours ligt hem gelukkig heel goed met dat klimmetje) want het zou goed kunnen dat ze volgend jaar die 3 plaatsen op het WK wél nodig zullen hebben.
![]()
Gemiste kans op titel bij de profs? Belofte Alec Segaert dook liefst 9 seconden onder toptijd van Affini | sporza
Het zal voor altijd een vraagteken blijven. Had Alec Segaert zich vandaag tot Europees kampioen bij de profs kunnen kronen? Met zijn knaltijd van 35'06" dook de belofte liefst 9 seconden onder de chrono van Edoardo Affini, die de tijdrit bij de profs naar zijn hand zette. Al had Segaert wel een...sporza.be
Segaert had ook een goeie reden om zich vol op de tijdrit bij de beloften te storten. "Hij wilde per se bij de U23 rijden, om daar op het einde van de maand ook de regenboogtrui te pakken."
Dat zit zo: als hij vandaag het Europese kampioenschap bij de profs had afgewerkt, mocht hij op het WK in Zürich niet terugkeren naar de beloftecategorie.
Mag dus inderdaad niet meer deelnemen aan het WK als hij hier het EK bij de profs had gedaan.
Nu ik snap niet waarom hij het niet zou doen. Wat maakt zo'n titel bij de beloften nu uit. Ik volg dat totaal niet ik heb geen enkel idee wie de voorbije 10 jaar ooit kampioen was bij de beloften.
We hebben de ruimte in de selectie ervoor. Evenepoel > VA > Campenaerts > Segaert. Als de eerste 2 niet meedoen heeft hij gewoon zijn plek hier. En straks op het WK mogen ze met 3 en valt VA weg dus ook weer plaats.
Nu ik geloof ook niet dat hij dit had gewonnen vandaag onder de omstandigheden die profs hadden gereden maar had wel sneller gereden dan Campenaerts een minuut verschil maakte dat weer nu ook weer niet uit.
En het is niet omdat jij dat niet volgt, dat het voor een renner niet uitmaakt. Rare redenering. Niemand binnen 10 jaar weet ook wie 10e geworden is op een WK bij de profs hoor.
n eerste koers bij de beloften dit jaar. Ik denk dat je meer waarde moet hechten aan een goeie uitslag bij de elite dan een overwinning bij de beloften die je relatief makkelijk kan binnenhalen.

Het staat op Wikipedia ja. Maar de realiteit is wel dat het palmares bij de elite uiteindelijk het enige is wat telt.het staat toch op wikipedia voor de rest van zijn leven dat hij als voorlopig enige wielrenner ooit 3x EK geworden is bij de beloften
Zelf een Bjerg die dan als enige 3x WK is geweest heeft zelf geen gouden medaille op het EK itt, dus zo makkelijk is het niet altijd...
Ik denk dat hij ook graag WK bij de beloften nog eens wordt dan top 10 bij de grote...
Iets wat met 2x zilver nog niet gelukt is...
Als de Lie niet in het wiel zit van Pogacar is die normaal riebedebie natuurlijk dus hij moest wel die inspanning doen.
Met de kennis van nu is dat makkelijk gezegd natuurlijk.Ja misschien, maar als De Lie niet mee is, gaat Van Gils en Berckmoes niet meteen naar de kop na het eerste klimmetje en gok ik dat een Van Gils wel mee is net. Dan zitten ze gewoon in het wiel van Pogacar natuurlijk en worden ze waarschijnlijk ingelopen. Moeilijk te zeggen, maar ik vind sowieso dat het als team niet slim is om u allemaal kapot te rijden in het wiel van Pogacar in een koers als Quebec, toch niet als je weet dat De Lie op deze aankomst de snelste is in principe. Nu het was mooi om te zien natuurlijk en gelukkig hebben ze de punten niet meteen nodig.
jawadde, ze moeten volgend seizoen zelfs niet eens koersen om terug naar de WT te promoveren.Ja misschien, maar als De Lie niet mee is, gaat Van Gils en Berckmoes niet meteen naar de kop na het eerste klimmetje en gok ik dat een Van Gils wel mee is net. Dan zitten ze gewoon in het wiel van Pogacar natuurlijk en worden ze waarschijnlijk ingelopen. Moeilijk te zeggen, maar ik vind sowieso dat het als team niet slim is om u allemaal kapot te rijden in het wiel van Pogacar in een koers als Quebec, toch niet als je weet dat De Lie op deze aankomst de snelste is in principe. Nu het was mooi om te zien natuurlijk en gelukkig hebben ze de punten niet meteen nodig.