Algemeen Wielernieuws

Hij heeft met powermeter gereden hoor
Alleen kwam de data niet op zijn computer :oi22:
Was al duidelijk vlak na de start toen hij even uit de beugel aan zijn toestel bezig was

Wel vreemd dat die data er niet was, en als je alleen rijdt moet die hem toch snel opnieuw vinden normaal

Menig renner zou een moord doen voor Remco zijn benen :P

Zonder powermeter vind ik dan nog het strafste. Dat is echt allesbehalve evident!

Klote voor Vine dat hij valt. Had echt wel een bronze plak verdient, reed echt zotte tijden.

Hoeveel medailles heeft de bondscoach nu? 100?
Hij gaat op het einde van zijn trainerscarrière op deze manier meer verdienen dan hij ooit verdiend heeft als veldrijder. :tongue:
Of het nu zijn verdienste is of niet dat wordt straks "cashen" he (en gelijk heeft hij)

Interessante vraag gehad daarnet: Stel dat Remco en het WK weg en Lombardije nog zou winnen, wie is dan de man van het seizoen? 2 x os en 2 x wk in hetzelfde jaar zou eeuwen kunnen duren tegen dat iemand dat nog eens verwezenlijkt. Pogacar zijn Giro, Tour, Luik, etc is ook sowieso fenomenaal. Benieuwd naar jullie visie 🤔

In de tijd van Roger reden ze ook zonder powermeter!

Remco gaat door op zijn elan. Al zeker een jaar of 2 de beste tijdrijder van het pak, en dat blijft nog even zo :)

Wel knap van Ganna. Net zoals vorig jaar komt hij toch wel in de buurt. Maakt nu zelf mee wat Wout 2x met hem meemaakte.

Jammer voor Vine. Küng zal ook wel ontgoocheld zijn, die had wel op meer gehoopt voor eigen volk.

Benieuwd of Tarling volgend seizoen die extra stap wél kan zetten.

Benieuwd of Tarling volgend seizoen die extra stap wél kan zetten.

Ik vind dat er een beetje overdreven kritisch wordt gedaan over die jongen. Zonder pech wordt die gewoon 2e op de OS. Vandaag was het niet echt zijn parcours en eindigt hij toch nog 4e.

In Dauphine moest hij ook enkel Evenepoel voor zich laten in ook best een pittige tijdrit. Enkel Vuelta viel misschien wat tegen al eindigd hij daar 6e maar wel met de ganse top 6 binnen de 8" en dat vlak na de OS dat is nu ook geen totale ramp.

Was niet zo kritisch bedoeld hoor. Kwam al meteen op jonge leeftijd op een zeer hoog niveau piepen. De verwachting van velen is toch dat hij vroeg of laat Remco écht het vuur aan de schenen gaat leggen, en dat dat ook geen jaren meer gaat duren. Dit jaar dus nog niet. Wie weet volgend jaar...

Hij was er klaar voor en hij doet het weeral eens de aerokogel van Schepdaal. Een fenomeen en nu al de beste Belgische renner na Eddy Merckx. Zijn zegegebaar aan de finish zou blijkbaar met ene VDP tijdens 1 van de trainingsritjes in Spanje zijn afgesproken..

Was niet zo kritisch bedoeld hoor. Kwam al meteen op jonge leeftijd op een zeer hoog niveau piepen. De verwachting van velen is toch dat hij vroeg of laat Remco écht het vuur aan de schenen gaat leggen, en dat dat ook geen jaren meer gaat duren. Dit jaar dus nog niet. Wie weet volgend jaar...

Tarling finishte op 27" in de OS met een lekke band. Dat is zeker 20" tijd verloren zonder die lekke band ging dat toch redelijk close zijn geweest.

In de Dauphine strande hij in een lastige TT met ook +400hm 2e op 17". Wel voor Roglic en Jorgenson die 1 en 2 in het eindklassement werden.

Tarling legt dit jaar Evenepoel dus wel degelijk het vuur aan de schenen. Vorig jaar klopte hij hem zelfs in de Chrono Nations.

Evenepoel werd in 19' 2e op het WK TT. Toch duurde het tot 23' voor hij het effectief won.

Hij was er klaar voor en hij doet het weeral eens de aerokogel van Schepdaal. Een fenomeen en nu al de beste Belgische renner na Eddy Merckx. Zijn zegegebaar aan de finish zou blijkbaar met ene VDP tijdens 1 van de trainingsritjes in Spanje zijn afgesproken..
Procyclingsstats dissagrees. Hij is nu de 10e Belg op de all time ranking. Nr 9 staat heel dichtbij maar een Van Looy en de Roger bv hebben echt wel nog een dikker palmares. Als hij op dit tempo blijft verder gaan zie ik hem wel nog op plaats 2 van de Belgen en top 5 algemeen te komen.

Interessante vraag gehad daarnet: Stel dat Remco en het WK weg en Lombardije nog zou winnen, wie is dan de man van het seizoen? 2 x os en 2 x wk in hetzelfde jaar zou eeuwen kunnen duren tegen dat iemand dat nog eens verwezenlijkt. Pogacar zijn Giro, Tour, Luik, etc is ook sowieso fenomenaal. Benieuwd naar jullie visie 🤔

Mocht hij Lombardije winnen en ook nog WK op de weg worden dan lijkt het mij evident dat hij gewoon man van het seizoen is.
Pogacar zijn jaar is ook fenomenaal. Maar de dubbel OS en WK in zowel tijdrit als de weg pakken is gewoon zot in het kwadraat.
Om dan nog een surplus een monument ook te pakken…

We gaan het meemaken, ik kijk er nu al naar uit!

Conclusie is wel dat alle grote wedstrijd overwinningen dit seizoen in een heel select clubje te vinden zijn. Ook dat is wel straf.

Procyclingsstats dissagrees. Hij is nu de 10e Belg op de all time ranking. Nr 9 staat heel dichtbij maar een Van Looy en de Roger bv hebben echt wel nog een dikker palmares. Als hij op dit tempo blijft verder gaan zie ik hem wel nog op plaats 2 van de Belgen en top 5 algemeen te komen.

Andere tijden...

Veel minder concurrentie toen dan nu...

ik toch al enkele renners boven enkele van die wielerlegendes. Als pogi nog enkele jaren zo kan verder doen zet ik hem zelf boven Eddy

Persoonlijke mening natuurlijk

Andere tijden...

Veel minder concurrentie toen dan nu...

ik toch al enkele renners boven enkele van die wielerlegendes. Als pogi nog enkele jaren zo kan verder doen zet ik hem zelf boven Eddy

Persoonlijke mening natuurlijk
Pogi staat al op nummer 19 op die ranking met al bijna 2/3 van de punten van de nummer 2. Die gaat zonder ongelukken zeker nog een heel eind stijgen (en terecht). Om den echte Eddy te overtreffen gaat hij toch nog enkele vinkjes moeten bijzetten. Nog enkele monumenten extra samen met 1 of meerdere WK truien en elke GT winnen om te beginnen. Roubaix winnen is geen must, hoewel als hij echt wil zie ik hem daar wel toe in staat.

Pogi staat al op nummer 19 op die ranking met al bijna 2/3 van de punten van de nummer 2. Die gaat zonder ongelukken zeker nog een heel eind stijgen (en terecht). Om den echte Eddy te overtreffen gaat hij toch nog enkele vinkjes moeten bijzetten. Nog enkele monumenten extra samen met 1 of meerdere WK truien en elke GT winnen om te beginnen. Roubaix winnen is geen must, hoewel als hij echt wil zie ik hem daar wel toe in staat.

Het gaat mij niet overwinningen maar gewoon echt de concurrentie die nu zoveel straffer is en een grotere poel van toptalenten waar ze nu uit kunnen vissen.

LBL / PR-RBX waren halve BK's met vaak 5-8 Belgen in de top 10.

Hoeveel procent van alle wedstrijden dit seizoen hebben VDP, Pogacar en Remco eigenlijk gewonnen?
Als je kijkt naar alle wedstijden dan gaat dat goed meevallen, VDP heeft heel weinig gekoerst, Pogacar heeft door de combi Giro - Tour veel wedstrijddagen maar niet echt heel veel wedstrijden en Remco is 2 maand out geweest. Als je kijkt naar de GT - monumenten - OS en WK denk ik enkel Milaan - San Remo en Vuelta niet door die drie.

Terug
Bovenaan