Algemeen Wielernieuws

Als je hiermee bedoelt, waarom hij een Wellens heeft meegenomen en geen Vansevenant + Van Wilder, dan akkoord.
Ik heb de weken voor het WK niet nauw het wielernieuws kunnen volgen, waren Vansevenant/Van Wilder zelf verschoten of zagen die het misschien ook minder zitten om mee te gaan (vorm, blessures, ...)? Als ploegmaats van Evenepoel zou je die bij gelijkaardige vorm natuurlijk altijd boven UA renner Wellens moeten meepakken.

Als je hiermee bedoelt, waarom hij een Wellens heeft meegenomen en geen Vansevenant + Van Wilder, dan akkoord.
Mocht het niet zo zijn, waarom een minus?
Nu is over de ploegen heen Wellens wel een betere koereur dan Van Wilder en Vansevenant. Zeker op dit parkoer. Ik had eerder een Stuyven vervangen door een ploegmakker van Remco. Hoewel ik achteraf niet denk dat het iets had veranderd aan de uitslag.

Nu is over de ploegen heen Wellens wel een betere koereur dan Van Wilder en Vansevenant. Zeker op dit parkoer. Ik had eerder een Stuyven vervangen door een ploegmakker van Remco. Hoewel ik achteraf niet denk dat het iets had veranderd aan de uitslag.

Ik vind dat wel een straffe uitspraak na wat Vansevenant dit jaar getoond heeft op gelijkaardige parcoursen (4e Amstel, 6e Luik) en nadat Wellens gisteren na 200m kopwerk al erdoor zat. Ok, misschien had die ook gewoon een mindere dag, maar ik vind dat Vansevenant toch wat onderschat wordt. En Wellens presteert dit jaar toch vooral heel goede op de meer klassiek Vlaamse parcoursen. Van Wilder is een andere zaak.

Maar ik ben wel akkoord d at je dan eerder aan Stuyven moet denken, maar die moet er blijkbaar altijd bij zijn.

Vansevenant was persoonlijk trouwens ook echt heel ontgoocheld omdat hij - naar eigen zeggen - de Vuelta vooral als voorbereiding op het WK aan het doen was. En als dan ziet in Luxembourg hoe goed hij uit die Vuelta is gekomen... Maar dan was de selectie natuurlijk al gemaakt.

Laatst bewerkt:
Als er met oortjes gekoerst had geweest had ie langer gewacht en iedereen er uitgeknald met 1 of 2 beklimmingen.

De enigste reden waarom een raid van 100km toch gelukt is, is net omdat het zonder oortjes was en het niks anders dan chaos was.

Maar je gaat me niet wijsmaken dat ze hem echt niet konden weerpakken had remco is met alle resterende grote namen gaan spreken. En daar hadden ze nog genoeg tijd voor nadat ie uit die kopgroep vertrok. Als elke land 1 manneke afleverde om in een strak tempo te achtervolgen, konden ze makkelijk Pogi laten sudderen tot ie zich de nek afreed.

Wat zit een mollema bv. nog 11de te rijden, gewoon belachelijk
Van Aert ging waarschijnlijk ook nog mee zijn, die ging sowieso ook wel meewerken maar dan zou de rest waarschijnlijk weer niet meewerken. Een koppeltijdrit van VA en Evenepoel ging misschien nog lukken :p

Ik vind dat wel een straffe uitspraak na wat Vansevenant dit jaar getoond heeft op gelijkaardige parcoursen (4e Amstel, 6e Luik) en nadat Wellens gisteren na 200m kopwerk al erdoor zat. Ok, misschien had die ook gewoon een mindere dag, maar ik vind dat Vansevenant toch wat onderschat wordt. En Wellens presteert dit jaar toch vooral heel goede op de meer klassiek Vlaamse parcoursen. Van Wilder is een andere zaak.

Maar ik ben wel akkoord d at je dan eerder aan Stuyven moet denken, maar die moet er blijkbaar altijd bij zijn.

Vansevenant was persoonlijk trouwens ook echt heel ontgoocheld omdat hij - naar eigen zeggen - de Vuelta vooral als voorbereiding op het WK aan het doen was. En als dan ziet in Luxembourg hoe goed hij uit die Vuelta is gekomen... Maar dan was de selectie natuurlijk al gemaakt.

Vansevenant in plaats van Stuyven zonder twijfel.
Maar dat had weinig uitgemaakt hoor.

Het grote probleem is dat er op een gegeven moment moet gereden worden en er organisatie moet ontstaan.
Je moet dan uw verantwoordelijkheid pakken en uw knechten inzetten, je zal altijd landen hebben die het werk schuwen maar dat moet je naast u neerleggen en vertrouwen op uw kopman.
Maar nee iedereen schiet collectief in een kramp want niemand wil een ander helpen.
Als je dan in een groepje met favorieten komt dan moet je logisch nadenken, ja meerijden brengt iemand die potentieel beter is in een betere positie. Maar door niet mee te rijden ga je zelf ook nooit kunnen winnen, probeer dan gewoon en wie weet draait het in uw persoonlijk voordeel uit.

Wat we gisteren zagen was gewoon het beste voorbeeld van hoe renners vooral rijden zodat een ander niet wint.
Als je dan als Pogacar lef hebt om te gaan, en onderweg een ploeggenoot van een ander land treft die je voor een bonus kan laten rijden dan win je door een lange solo op tempo te rijden.

Mocht het niet zo zijn, waarom een minus?

- Wat pronkerig doen over zijn goede beslissing om twee sprinters mee te pakken naar het EK. Hoezo was dat nu de goede beslissing? Moest er nu 1ne zijn uitgevallen had ik het nog begrepen. Nu had hij evengoed 1 sprinter kunnen meepakken.

- Dat gelul over die hoeveelheid medailles. Niet moeilijk als ze met relatieve nieuwigheden zoals het EK komen op de weg en in het veld. Dubbel zoveel medaillekansen met minder concurrentie. Dan nog eens bijzonder veel sjans met het feit dat België nu zijn twee beste tijdrijders in 50 jaar heeft.
Daar kan hij zelf misschien niet zo veel aan doen :)

- Wat is die zijn meerwaarde eigenlijk?
Kampioenschapskoersen zijn zonder oortjes dus daar zit hij vooral veel achter het stuur.
Misschien dat hij een goede selectie kan maken? Dat vind ik niet bijzonder moeilijk en dan nog slaagt hij er in om Vansevenant niet mee te pakken.

- Het WK in Leuven was absoluut meme-waardig.

Sorry, ik vind het echt een antipathiek figuur waar ik weinig goeds over kan zeggen.

- Wat pronkerig doen over zijn goede beslissing om twee sprinters mee te pakken naar het EK. Hoezo was dat nu de goede beslissing? Moest er nu 1ne zijn uitgevallen had ik het nog begrepen. Nu had hij evengoed 1 sprinter kunnen meepakken.

- Dat gelul over die hoeveelheid medailles. Niet moeilijk als ze met relatieve nieuwigheden zoals het EK komen op de weg en in het veld. Dubbel zoveel medaillekansen met minder concurrentie. Dan nog eens bijzonder veel sjans met het feit dat België nu zijn twee beste tijdrijders in 50 jaar heeft.
Daar kan hij zelf misschien niet zo veel aan doen :)

- Wat is die zijn meerwaarde eigenlijk?
Kampioenschapskoersen zijn zonder oortjes dus daar zit hij vooral veel achter het stuur.
Misschien dat hij een goede selectie kan maken? Dat vind ik niet bijzonder moeilijk en dan nog slaagt hij er in om Vansevenant niet mee te pakken.

- Het WK in Leuven was absoluut meme-waardig.

Sorry, ik vind het echt een antipathiek figuur waar ik weinig goeds over kan zeggen.

Zijn eerste plan was om Philipsen mee te nemen naar het EK als kopman. Als hij dat had gedaan dan was Kooij nu EK. Dus Merlier toch maar meenemen was wel degelijk een goede beslissing.

Dat hij veel medailles heeft gewonnen neem ik ook met een flinke korrel zout. Ik las ergens 99 of zo geen idee waar dat vandaan komt misschien een hoop veld rijd medailles of zo? (volg het veldrijden niet)

De OS in Tokio en het WK in Leuven allebei in 21' waren inderdaad slecht. Maar heeft zich wel goed herpakt. Getuige het feit dat hij 2 kemphaantjes zoals Evenepoel en VA toch in het zelfde team gepast krijgt (vooral na het debacle in 21')

Hij levert volgens insiders vooral een meerwaarde door ervoor te zorgen dat de omstandigheden en de entourage die de renners bij hun ploegen gewoon zijn zoveel mogelijk gehaald wordt bij de nationale ploeg. Zo moeten ze bij de nationale ploeg met een ander pak rijden dan bij hun ploeg en daarin hebben ze zwaar geïnvesteerd zodat die pakken ook tot de top behoren.

Ja Stuyven viel me toch wat tegen op het WK. Misschien zat hij met z'n hoofd al op het échte WK voor hem, komende zondag in Leuven.
Maar Benoot was ook echt niet goed. En ik vraag me ook af wat de meerwaarde is/was van bv een Quinten Hermans?
Aan Stuyven (op voorhand) weet je natuurlijk wel dat hij altijd 100% voor de ploeg rijdt.

Ja Stuyven viel me toch wat tegen op het WK. Misschien zat hij met z'n hoofd al op het échte WK voor hem, komende zondag in Leuven.
Maar Benoot was ook echt niet goed. En ik vraag me ook af wat de meerwaarde is/was van bv een Quinten Hermans?
Aan Stuyven (op voorhand) weet je natuurlijk wel dat hij altijd 100% voor de ploeg rijdt.
Stuyven en Benoot zijn 'oude' krijgers die al veel diensten bewezen hebben. Dat zijn altijd de eerste namen die Sven op papier zette, denk ik.

De selectie van Benoot was 100% terecht. Je kan er bijna altijd op rekenen als topknecht (zie ook op afgelopen OS bv.). In Canada werd hij nog 4e en 7e, dan zit de vorm wel snor. Ik vrees dat hij gewoon een slechte dag had, kan gebeuren natuurlijk.

Stuyven is op zich ook een modelploegmaat. Het was misschien niet het perfecte parcours voor hem. Al moet een Stuyven in topvorm hier toch wel veel meer kunnen doen. Maar moest Sven hem thuisgelaten hebben, dan had dat zeker geen discussie uitgelokt.

Een Hermans vond ik nu zeker niet verkeerd. Ook verdienstelijke Vuelta. Kan dit parcours wel aan. Reed toen ook een sterk WK in Australië 2 jaar geleden, dat vergeten bondscoaches niet.

Een Vansevenant of Van Wilder hadden hier niet misstaan (zei ik bij de selectie ook al), maar goed... zoals de wedstrijd nu verliep had het geen verschil gemaakt.

Ik heb de weken voor het WK niet nauw het wielernieuws kunnen volgen, waren Vansevenant/Van Wilder zelf verschoten of zagen die het misschien ook minder zitten om mee te gaan (vorm, blessures, ...)? Als ploegmaats van Evenepoel zou je die bij gelijkaardige vorm natuurlijk altijd boven UA renner Wellens moeten meepakken.
Met hun vorm zat het goed. Blessures geen, denk ik.
En idd, het zijn ploegmaats van Evenepoel. Die gaan zich meer uit de naad werken dan een Wellens (met Pogacar voorop).
(Niets tegen Wellens, hé, vooraleer ik de wind van voren krijg).
Het was een rare beslissing om ten minste een van die twee niet mee te nemen.
Aan de andere kant, met twee sprinters moeten andere sprinters nadenken bij wie ze in het wiel gaan zitten.
Big brains van Sven :unsure:.
Voor de rest, de laatste twee punten van dadash.
Wie gaat het beter doen als nieuwe bondscoach, ondanks we met een type Remco zitten, die wrs dikwijls top-tien zal rijden elk WK / OS.
In WW spraken ze over Gilbert. Met hem weet ik het niet, hoor (terugdenkend aan zijn vechtpartij met nog een Belg vele jaren terug :laugh:). Met hem heb ik zo het gevoel dat hij met een soort van wraakgevoel kan zitten, dus tegen zijn kar rijden, zou nefast kunnen zijn voor eender welke coureur.
Een Vansevenant of Van Wilder hadden hier niet misstaan (zei ik bij de selectie ook al), maar goed... zoals de wedstrijd nu verliep had het geen verschil gemaakt.
Niet akkoord mee. Het resultaat zou mss nog hetzelfde geweest zijn met Tadej als winnaar.
Alletwee in vorm en ploegmaats + geen Alaphilippe dat vooraan reed (Wellens => Pogacar).
Ik leef graag in de fantasie dat Van Wilder Remco in de voorlaatste ronde pilotteerde en solo op zoek ging naar de Sloveen, maar er niet kon geraken.

Niet akkoord mee. Het resultaat zou mss nog hetzelfde geweest zijn met Tadej als winnaar.
Alletwee in vorm en ploegmaats + geen Alaphilippe dat vooraan reed (Wellens => Pogacar).
Ik leef graag in de fantasie dat Van Wilder Remco in de voorlaatste ronde pilotteerde en solo op zoek ging naar de Sloveen, maar er niet kon geraken.
Dan zal je verder moeten leven in die fantasie ;)

De enige die een verschil had kunnen maken was Van Aert met de vorm die hij had in de Vuelta. Als je ziet wie er nog bij Remco zat in de groepje, dan had Van Aert daar ook zeker kunnen zitten.

Dan zal je verder moeten leven in die fantasie ;)

De enige die een verschil had kunnen maken was Van Aert met de vorm die hij had in de Vuelta. Als je ziet wie er nog bij Remco zat in de groepje, dan had Van Aert daar ook zeker kunnen zitten.
Een Van Gils had daar ook net zo goed nog kunnen bijzitten als hij zijn inspanning op 75km van het einde niet moet doen. Het enige wat in mijn ogen verschil had kunnen maken is ipv Vocsnor en Hermans op kop van het peleton een alliantie van 4-5 landen die elk 2 pionnen bijzetten. Met 10 hadden ze het 2 rondes ipv 1 ronde volgehouden met een grote groep. De wisselkopmannen hadden dan een ronde langer kunnen wachten met hun cartouche zodat de echte kopmannen de eerste keer echt aan de bak moeten op 30km ipv nu op 70km. Laat die kopmannen dan relatief fris vertrekken en ze pakken pogacar misschien wel terug.

Laat die kopmannen dan relatief fris vertrekken en ze pakken pogacar misschien wel terug.

Met alle respect maar welke kopmannen zaten er nog?
Remco, MVDP en Hirshi. Voor de rest zaten er geen echte kopmannen mee hè.

Natuurlijk rij mee en dwing kansen af. Maar langs de andere kant andere de keien uit het vuur laten halen is ook een tactiek, die schijnbaar toch altijd werkt bij de Belgen.

Met alle respect maar welke kopmannen zaten er nog?
Remco, MVDP en Hirshi. Voor de rest zaten er geen echte kopmannen mee hè.

Natuurlijk rij mee en dwing kansen af. Maar langs de andere kant andere de keien uit het vuur laten halen is ook een tactiek, die schijnbaar toch altijd werkt bij de Belgen.
Dat waren ook de verwachte namen en nu zijn ze op 75 km moeten gaan achter een relatief frisse Pogacar want hij had op dat moment maar 4 km alleen gereden.

Nog even ivm het spijtige ongeluk van Muriel Furrer, laat dit voorval aub genoeg zijn om oortjes terug in te voeren. Ze had mogelijks nog geleefd...

De Letse federatie heeft een open brief naar de UCI gestuurd met betrekking tot het manoeuvre van van der Poel (op trottoir wippen om in te halen en net op tijd eraf voor een toeschouwer).
Ze zouden het net na de wedstrijd ook bij de UCI-commissarisen ter plaatse hebben aangekaart, maar die vonden het 'niet gevaarlijk' en een sanctie zou 'niet goed zijn voor de sport'. Het zou inderdaad jammer zijn om een renner als van der Poel hiervoor te moeten schrappen uit een WK-uitslag, maar enige consistentie zou de UCI geen kwaad doen natuurlijk. En dan mag de naam van de renner van geen belang zijn. Dat is toch zowat de rode draad doorheen hun beslissingen en bestraffingen. 2 maten en 2 gewichten.

GY3fvt5WoAA9ybr

De Letse federatie heeft een open brief naar de UCI gestuurd met betrekking tot het manoeuvre van van der Poel (op trottoir wippen om in te halen en net op tijd eraf voor een toeschouwer).
Ze zouden het net na de wedstrijd ook bij de UCI-commissarisen ter plaatse hebben aangekaart, maar die vonden het 'niet gevaarlijk' en een sanctie zou 'niet goed zijn voor de sport'. Het zou inderdaad jammer zijn om een renner als van der Poel hiervoor te moeten schrappen uit een WK-uitslag, maar enige consistentie zou de UCI geen kwaad doen natuurlijk. En dan mag de naam van de renner van geen belang zijn. Dat is toch zowat de rode draad doorheen hun beslissingen en bestraffingen. 2 maten en 2 gewichten.
Sowieso moeten dergelijke voorvallen ten eerste al bestraft worden tijdens de wedstrijd en niet pas achteraf.

Ja dat lijkt me evident, zeker als we spreken over diskwalificaties. Iemand een wedstrijd laten uitrijden heeft altijd invloed op het verdere verloop., dat is niet zo simpel als achteraf gewoon een streep door trekken.
Boetes of puntenaftrek dat kan natuurlijk altijd nog, maar wat is het effect daarvan in eendagswedstrijden?

Sowieso moeten dergelijke voorvallen ten eerste al bestraft worden tijdens de wedstrijd en niet pas achteraf.
Daar ben ik niet mee akkoord, zo een zaken moet ook na de wedstrijd kunnen. De jury kan niet overal tegelijk zijn en er kunnen altijd nog beelden opduiken achteraf. Eeckhof heeft zo toch een DSQ gekregen na het Wk u23 in 2019.

Terug
Bovenaan