Algemeen Wielernieuws

In before Lampaert straks in de gouden kilometer Baroncini ongestraft van de baan rijdt zodat Hayter alsnog het klassement naar zich kan toetrekken. :unsure:

Hoezo rijdt Jordi Meus plots in Kogenhagen? Als je afstapt in een koers mag je toch niet terug in competitie treden tot die koers in kwestie afgelopen is (tenzij gedwongen opgave door val of ziekte oid). Of is die regelgeving ook weeral veranderd?

Dit vind ik toch maar heel matig tbh...

Hoezo rijdt Jordi Meus plots in Kogenhagen? Als je afstapt in een koers mag je toch niet terug in competitie treden tot die koers in kwestie afgelopen is (tenzij gedwongen opgave door val of ziekte oid). Of is die regelgeving ook weeral veranderd?

Dit vind ik toch maar heel matig tbh...
als je goedkeuring hebt van de organisatie, kan dit gewoon (allez dat was toch vroeger het geval)

Dat mag wel als de organisator van de koers waar je afstapt hier toelating voor geeft. Wat ze eigenlijk altijd doen, anders blijft Bora misschien gewoon weg volgend jaar.

Dat mag wel als de organisator van de koers waar je afstapt hier toelating voor geeft. Wat ze eigenlijk altijd doen, anders blijft Bora misschien gewoon weg volgend jaar.
Bora moet toch aanwezig zijn volgend jaar aangezien het een World Tour wedstrijd is?

Het is niet dat ze veel mogelijkheden hebben om weg te blijven uit een WT koers

Ik zat met de Ronde van België in mijn hoofd. WT moeten ze inderdaad altijd rijden.

Het kan op voorhand al overlegt zijn met de organisatie. Zo gek is het ook niet dat een sprinter afstapt met enkel nog een bergrit en klimtijdrit op het programma.

Wel een speciale aankomst daar in Zwitserland. Zo tussen de weides 😄

Riesebeek: dat noem ik nu eens karma. Wa nen dommerik. 100% eigen schuld en onnodig.

Edit: https://sporza.be/nl/2025/06/22/zwa...ele-kaart-en-negatieve-primeur~1750605954753/

Een nieuwe gele kaart zou niet meer dan terecht zijn.

Had het gezien maar niet meteen goed bekeken dacht dat hij in een gootje of zo was gesukkeld maar die probeerd dus gewoon in het peloton te wippen daardoor moet die van Ineos uitwijken naar rechts waardoor die UAE ernaast ook een duw krijgt gelukkig zat daarnaast niemand meer. Dit is dus gelijkaardig aan wat die gast in de RVV eens deed. Gelukkig nu enkel gevolgen voor de dader zelf.

De ploeg/Meeus had een uitzondering gevraagd en gekregen van de UCI. Ze zitten met veel geblesseerde renners in de ploeg (o.a. Welsford) en eigenlijk zelfs te weinig om te starten in Kopenhagen. Snap dan wel dat UCI dan een uitzondering geeft, zeker omdat het ook een nieuwe WT-koers is (en ze die vermoedelijk toch ook willen promoten?) en omdat er in Zwitserland geen sprints meer waren.

Almeida is bezig aan zijn beste jaar bij de profs aan het rijden.
Drie WT-rondes op rij ongeslagen. Dat is A+ niveau, ongeacht de tegenstand.
Dan moeten de Tour + Vuelta nog komen. Met wat meeval is dat mss podium in de Tour.
Beetje zonde dat de eerste dagen van de Tour heuvelachtig zijn, want met een halve bergrit kan je hem vooruit sturen en in het beste geval een paar minuten laten pakken. Dan hoeft Pogacar alleen het bord leegeten van Vingegaard.
De Vuelta gaat teveel van het goede zijn, denk ik.

zeker omdat het ook een nieuwe WT-koers is (en ze die vermoedelijk toch ook willen promoten?)

Dit vooral hé. Het is de nieuwe baby van de UCI. Een koers die in haar eerste jaar meteen WT mag zijn, dan weet je genoeg. Ze hebben er alle baat bij om een zo sterk mogelijk deelnemersveld te hebben.

Maar imo zullen ze die koers dan toch een andere plaats moeten geven. De meeste Toursprinters bereiden toch die ronde toch liever ergens anders voor dan een critrace met groot risico op valpartijen. Los van dat ik die koers maar niets vindt, onnodige toevoeging. Denemarken verdient absoluut een WT koers (dat zie je aan het publiek), maar die had niet in compleet vlakke Kopenhagen mogen zijn (ja, het is financieel, ik weet het).

Dit vooral hé. Het is de nieuwe baby van de UCI. Een koers die in haar eerste jaar meteen WT mag zijn, dan weet je genoeg. Ze hebben er alle baat bij om een zo sterk mogelijk deelnemersveld te hebben.

Maar imo zullen ze die koers dan toch een andere plaats moeten geven. De meeste Toursprinters bereiden toch die ronde toch liever ergens anders voor dan een critrace met groot risico op valpartijen. Los van dat ik die koers maar niets vindt, onnodige toevoeging. Denemarken verdient absoluut een WT koers (dat zie je aan het publiek), maar die had niet in compleet vlakke Kopenhagen mogen zijn (ja, het is financieel, ik weet het).

En toch blijft het maar een laakbaar gegeven. Het is al lang bekend dat dit samen ging vallen met Suisse.
Toch zeker als dit argument aangedragen word:
Zo gek is het ook niet dat een sprinter afstapt met enkel nog een bergrit en klimtijdrit op het programma.

Als iedereen uit de koers stapt die niks meer te zoeken heeft in een klimrit en een tijdrit dan zou het mooi zijn.

Sterk deelnemersveld ook.
Pedersen is logisch want is een Deen, en dan heb je nog Kooij.
Waarbij die laatste zelfs niet eens gefinisht is en Pedersen zelfs niet mee gesprint heeft.
Als je echt een op en top sprintwedstrijd wilt maken dan moeten alle topsprinters daar zijn.
Wat een sof van een wedstrijd ook. Locatie op de kalender bedenkelijk en de insteek toch ook wel zeer bedenkelijk.
Maar goed ja WT-overwinning voor Meeus, pakken ze hem niet meer af.

Ik weet dat dit waarschijnlijk niet de bedoeling is hier, maar ik waag het toch :)

Iemand hier die nog een ticket nodig heeft voor Wattage festival zondag? Ik heb 1 ticket teveel en via Ticketswap verliest zowel de koper als verkoper toch redelijk wat.

Voor 10 euro is het van jou!

Als ze een soort van heruitzending willen van het WK 2011, dan mag er ook een WT-koers komen in Qatar tijdens het meest winderige seizoen.
Aangezien de WK' heuvelachtiger zijn, zou het niet mis zijn om meer gewaardeerde sprintkoersen te organiseren.
Wanneer komt er überhaupt nog eens een sprint-WK aan, met de vlakte van 2011 en 2016?
Als je deze eeuw nagaat, zijn er drie geweest.
Ik begrijp dat het saai is voor een WK, maar mogen de Kooij' / Merlier' en Milan' van deze wereld één kans om de vijf jaar krijgen, begot?

Als ze een soort van heruitzending willen van het WK 2011, dan mag er ook een WT-koers komen in Qatar tijdens het meest winderige seizoen.
Aangezien de WK' heuvelachtiger zijn, zou het niet mis zijn om meer gewaardeerde sprintkoersen te organiseren.
Wanneer komt er überhaupt nog eens een sprint-WK aan, met de vlakte van 2011 en 2016?
Als je deze eeuw nagaat, zijn er drie geweest.
Ik begrijp dat het saai is voor een WK, maar mogen de Kooij' / Merlier' en Milan' van deze wereld één kans om de vijf jaar krijgen, begot?
Ik zou er niet te veel op hopen, Als je de hele geschiedenis van het WK afgaat zijn er heel weinig WK's voor sprinters geweest. Enkele in de prehistorie en 3 deze eeuw. Er is tussen 1970 en 2002 geen enkel vlak WK geweest.

Met Abu Dhabi en Kopenhagen is de kans toch groot dat de sprinters kansen krijgen. En Brussel zal toch ook eerder uitmonden in een sprint van een groep. (parcoursen moeten uiteraard nog bekend gemaakt worden).

In 2005 was Petacchi de torenhoog favoriet. Daar hield eigenlijk niemand er rekening mee dat het geen massasprint ging worden, enter GOAT Peter Van Petegem.

Hmm. De Lie gaat mee naar de Tour. Benieuwd hoe lang dat gaat duren

Er is geen berg te bespeuren tot etappe 10 ofzo, en de meeste sprintritten liggen daarvoor. Zelfs al komt die in één van die bergritten buiten tijd aan, veel zou hij daarna niet missen. Ik zie dus niet echt een reden om hem niet mee te nemen aangezien ze bij Lotto toch geen betere sprinter hebben. 't Is ook niet dat er andere koersen zijn op dat moment.

Terug
Bovenaan