Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Remco Evenepoel krijgt hulp van Cian Uijtdebroeks op het WK wielrennen in Rwanda, Lotte Kopecky haakt af “om te herbronnen”
Cian Uijtdebroeks, Ilan Van Wilder, Tiesj Benoot, Victor Campenaerts, Ben Hermans, Xandro Meurisse en Florian Vermeersch. Dat zevental moet Remco Evenepoel straks aan de wereldtitel helpen in Rwanda (28 september), zo werd dinsdagmiddag bekendgemaakt op een persconferentie.
![]()
Met 3 nieuwkomers en de beste Belg uit de Tour: Remco Evenepoel kent zijn ploegmakkers voor WK in Rwanda | sporza
De acht Belgen voor het WK wielrennen in Rwanda staan op papier. Uiteraard is Remco Evenepoel het grote speerpunt. Hij krijgt met Ilan Van Wilder een bodyguard van Soudal-Quick Step mee. Cian Uijtdebroeks is misschien wel de grootste verrassing in de selectie van bondscoach Serge Pauwels.sporza.be
Info van HLN bleek dus te kloppen. Geen Vervaeke inderdaad.
Remco, Van Wilder en Vermeersch rijden de tijdrit
Opsouperen in de eerste honderd kilometer, indien nodig.En Vermeersch is die dan zo'n goeie heuvelrenner? Ik dacht eerder een kasseienrenner of onderschat ik hem.
Wereldtitel naar tweede plek?Zoek de fout, artikel van HLN:
Comeback van Ben HermansZoek de fout, artikel van het nieuwsblad:
Blijkbaar heeft cyclingflash (de PCS knock-off van wielerflits) een nieuw soort rankingsysteem uitgevonden.
Die dus renners punten geeft op basis van wie je verslaat op wat voor parcours. Geen gigantische verschillen in de top-10's van de categorieën, maar toch wel enkele verrassingen misschien bij sommige.
Vooral dat MVDP betere sprintprestaties voor de dag legt dan WVA in de 365-ranking.
![]()
Ik heb net de beelden gezien en break checken vind ik dat toch niet. Uitsturen en ineens stoppen met trappen is genoeg om zo een reactie te krijgen.Remco wint in GB maar heeft zich toch ook weer van zijn mindere kant laten zien. Anderen break checken als die in uw wiel hangen, doe je niet.
Ik heb net de beelden gezien en break checken vind ik dat toch niet. Uitsturen en ineens stoppen met trappen is genoeg om zo een reactie te krijgen.

UItsturen en remmen is een klassieke move om anderen op kop te krijgen, alleen volgden ze hier gewoon en lijkt het daarom op een brake check.Kom op zeg
Je ziet hem letterlijk op zijn remmen duwen uit frustratie omdat anderen hem niet wilde helpen (standaard Remco). Lelijk maneuver gewoon. 100% een break check. Nadien is er ook een klacht geweest en hij is dan ook bestraft (zeer licht weliswaar).
UItsturen en remmen is een klassieke move om anderen op kop te krijgen, alleen volgden ze hier gewoon en lijkt het daarom op een brake check.