Algemeen Wielernieuws

Bij eerste tussenpunt (11km) heeft Evenepoel 10 sec achter op Tarling.

edit: 2 de tussenpunt 17sec achterstand op Tarling

Laatst bewerkt:
Aan T2 17" achter. Ze gaan allemaal een vette kluif hebben aan Tarling de komende jaren. Bissiger en Cavanga op een dikke minuut.

't Is wel een vurig mannetje hé :laugh:

Beetje onnodig imo dat hij dat allemaal publiek zegt, ook niet slim denk ik. Je zet je eigen ploeg een beetje te kakken en zet ze ook serieus onder druk. Zelfs al ga je niet bijtekenen, je moet er nog een jaar mee door hé. Het is voor een 19 jarige echt niet slim om het risico te nemen om een heel seizoen in onvrede met je team te leven.

Laatst bewerkt:

't Is wel een vurig mannetje hé :laugh:

Beetje onnodig imo dat hij dat allemaal publiek zegt, ook niet slim denk ik. Je zet je eigen ploeg een beetje te kakken en ze zet ook serieus onder druk. Zelfs al ga je niet bijtekenen, je moet er nog een jaar mee door hé. Het is voor een 19 jarige echt niet slim om het risico te nemen om een heel seizoen in onvrede met je team te leven.

Inderdaad toch wel allemaal beetje riskant. In de Vuelta al beetje boel met Vlasov nu weer. Dan dat flirten met andere ploegen. Zeker nu ze met Roglic een nieuwe kopman hebben van toch een andere niveau dan wat ze ervoor hadden worden de plaatsjes allemaal duurder.

Inderdaad toch wel allemaal beetje riskant. In de Vuelta al beetje boel met Vlasov nu weer. Dan dat flirten met andere ploegen. Zeker nu ze met Roglic een nieuwe kopman hebben van toch een andere niveau dan wat ze ervoor hadden worden de plaatsjes allemaal duurder.
Roglic is wel maar voor beperkt aantal jaren nog
Maar mss dat die wel wat professionaliteit binnen brengt want die gaat daar ook niet mee kunnen lachen hoor als zijn fiets niet functioneert of zijn positie brak is

Je zou het nog wat kunnen steken op de jeugdige leeftijd, maar idd toch niet bepaald de meest slimme uitspraken.

Vooral dit dan nog: “Dan zal ik kijken of Bora me kan bieden wat ik nodig heb in de grote rondes. Indien niet, kijk ik uit naar een andere ploeg.” :crazy:

Roglic is wel maar voor beperkt aantal jaren nog
Maar mss dat die wel wat professionaliteit binnen brengt want die gaat daar ook niet mee kunnen lachen hoor als zijn fiets niet functioneert of zijn positie brak is

Roglic is er 33 voor iemand die laat is begonnen en erg met zijn vak bezig is zit die nog niet aan het einde van zijn carriere hoor. Als je als Uitdebroeks nog 3-4 moet wachten voor Roglic weg is om de kopman te worden is dat toch best lang voor iemand die nu al top 10 rijd in een GT.

Hij wordt volwassen en toont zich wat meer patron.
Ik juich dat toe.

Dat hij boos wordt omdat zijn fiets niet in orde is is geen probleem. Dat hij met nog een vol seizoen te gaan publiekelijk zegt als het niet goed genoeg is ben ik weg is dat wel natuurlijk. Remember de shitstorm die papa Evenepoel ontketende toen hij dat zei.

Ik juich dat toe.
Dit is toch echt niet bevorderend voor de relatie met uw ploeg. Hij komt nog maar pas piepen. Heeft weliswaar een goed seizoen gereden en een uitstekende Vuelta, maar wees aub een beetje professioneel en los dat dan intern op in plaats van streken te krijgen en dat uit te smeren in de pers. Op deze manier lijkt het alsof hij persé weg wil. En misschien is dat wel zo, maar dan zijn er ook andere manieren op dat op te lossen. Een beetje nederig zijn kan ook geen kwaad op die leeftijd.

Ik juich dat toe.

Patron? 20 jaar en 0 profoverwinningen. Ondanks zijn mooie prestaties in zware koersen die zeker een groot potentieel aantonen, is hij echt nog maar een broekventje en heeft hij ook nog veel te bewijzen. Voetjes op de grond houden, hij is verre van het niveau van Evenepoel verwijderd op die leeftijd, maar hij gedraagt zich wel zo. Intern kritiek geven moet zeker kunnen, maar publiek even gaan dreigen dat hij vertrekt als ze hem niet beter maken (alsof dat enkel aan Bora ligt, hij doet alsof iedereen zo aero kan rijden als Evenepoel bijvoorbeeld en tegelijkertijd nog de maximale power kan leveren), is echt oerdom.

Patron? 20 jaar en 0 profoverwinningen. Ondanks zijn mooie prestaties in zware koersen die zeker een groot potentieel aantonen, is hij echt nog maar een broekventje en heeft hij ook nog veel te bewijzen. Voetjes op de grond houden, hij is verre van het niveau van Evenepoel verwijderd op die leeftijd, maar hij gedraagt zich wel zo. Intern kritiek geven moet zeker kunnen, maar publiek even gaan dreigen dat hij vertrekt als ze hem niet beter maken (alsof dat enkel aan Bora ligt, hij doet alsof iedereen zo aero kan rijden als Evenepoel bijvoorbeeld en tegelijkertijd nog de maximale power kan leveren), is echt oerdom.
Je weet natuurlijk niet wat daar intern bij Bora allemaal speelt... ik denk dat je toch wel moeilijk kan ontkennen dat heel dat circus in de Vuelta een vreemde zaak was. Dat Vlasov daar solo slim speelt en Cian nog een hak probeert te zetten tot daaraan toe nog. Maar dat diezelfde Vlasov door een ploegmaat gelanceerd wordt om net dat te doen (de hogere plaatsen waren sowieso buiten schot) was toch een héél rare actie.

Ofwel is Cian sowieso niet graag gezien binnen de ploeg (moeilijk te zeggen, maar het kan altijd) ofwel wordt hij door het management een beetje in een hoekje gedrumd ten voordele van een egotripper met het idee van "Cian is nog jong, hij zal dit wel pikken".

Ik vind het ook niet slim, aan de andere kant: niks zeggen en nog een jaar aan u lot overgelaten worden om dan volgend jaar elders te gaan soliciteren is ook een optie waar je niet vrolijk van wordt. Kan je dan aan potentieële nieuwe ploegen gaan vertellen "ik heb nooit een kans gekregen want ik werd niet begeleid, materiaal was niet in orde..."?

Ik begrijp de parallel met Evenepoel ook helemaal niet. If anything is hier vooral een parallel met Van Wilder te trekken in zijn DSM periode of zijn we dat al allemaal vergeten? Daar is ook behoorlijk wat modder gegooid. Voor hetzelfde geld is Cian oprecht niet gelukkig en heeft hij een mogelijke uitweg naar een ander team en probeert hij nu zijn exit te forceren... niks wat niet minstens 10-15 andere renners gedaan hebben de afgelopen 5 jaar.

Ik begrijp de parallel met Evenepoel ook helemaal niet. If anything is hier vooral een parallel met Van Wilder te trekken in zijn DSM periode of zijn we dat al allemaal vergeten? Daar is ook behoorlijk wat modder gegooid. Voor hetzelfde geld is Cian oprecht niet gelukkig en heeft hij een mogelijke uitweg naar een ander team en probeert hij nu zijn exit te forceren... niks wat niet minstens 10-15 andere renners gedaan hebben de afgelopen 5 jaar.

Ilan Van Wilder werd bij DSM opgesteld in een grote ronde terwijl die gebleseerd was (net zoals Vandeanbeele vorig seizoen), dat is van een compleet andere orde als Uijtdebroecks die overduidelijk gewoon alle kansen krijgt van Bora (die heeft een enkele keer moeten knechten dit seizoen, was altijd minstens medekopman), een team dat in tegenstelling tot DSM helemaal geen slechte naam heeft. Van Wilder is overigens vooral na zijn vertrek negatief geweest over DSM, tijdens zijn periode daar hield hij zich nog relatief goed in. Cian daarentegen zit hier op heel wat tenen te trappen terwijl Bora de macht heeft om met zijn carrière te spelen, dus ja ik vind het dom.

Ik maak de vergelijking met Remco omdat Remco ook al van jongsafaan een vrij grote mond had, en dat leverde hem heel wat kritiek op (vooral internationaal dan), maar in tegenstelling tot Uijtdebroeks kon Evenepoel wel al meteen fenomenale resultaten voorleggen. Nog eens, Cian heeft een mooi seizoen achter de rug, heel consistent, zijn potentieel getoond, maar dat komt niet in de buurt van wat de grootste talenten meteen deden, of zelfs maar van wat Ayuso vorig jaar toonde. Hij zou dus imo beter publiek zich wat inhouden en zijn voetjes op de grond houden.

Laatst bewerkt:
Ik juich dat toe.
Als dit zijn “volwassen worden” is dan heeft hij nog wel wat werk.
Toch echt wel volledig misplaatst en gewoon dom van hem. Nergens voor nodig.

Zijn leuke jeugdige lachebekje look is hij nu wel opeens kwijt.
Hij heeft redelijk gereden, maar dat geeft u nog geen vrijgeleide als je in feite nog niks hebt verwezenlijkt.
En dat nog bij een ploeg als bora, wat toch wel een ploeg is die serieus bezig is met het cyclisme.

Dit gesprek is een reality check

Carrière (zoals eerder al gemeld) voorbij maar dat hij nog leeft zonder enige hersenschade is bijna een wonder. Hij heeft enorm veel geluk gehad dat ze asap met hartmassage zijn gestart. 2 minuten later en .. :oops:

Nathan, man, hoofd naar omhoog en het positief bekijken he kerel. Je hebt nog een heel leven voor jou. :thumb:

Terug
Bovenaan