"Elke andere WT ronde overtreft dat, als we Guanxi niet meerekenen".
Ja , zo werkt het niet é man.
En dat van Mas is gewoon zever, dat weet jij ook wel. Je vergelijkt gewoon rondes voor klassieke renners met rondes voor klimmers. Over uw TDU vergelijking valt ook te discussieren. Williams is dit jaar pas een echte winnaar geworden, en zo goed is die ook weer niet. Del Toro was zijn eerste profkoers. Hagenes en Segaert zijn ook gewoon heel grote talenten. Wellens wint omdat hij de beste is, niet door een tijdrit. Als Van der Poel niet uitvalt had je dat argument ook gewoon nooit kunnen gebruiken. Beetje flauw.
Ik zou trouwens dat je ook bewust Polen even vergeet, een rondje die al jaren puur in een tijdrit wordt beslist zowat. Proficiat, ze hebben Vingegaard op de erelijst dit jaar, een Vingegaard aan 50%. Zegt ook veel.
Ik heb toch al gezegd dat de UCI die ronde verpest heeft, niet de organisatie. In een normale Renewi Tour zijn meer beslissende etappes.
En dat van Mas geloof je zelf ook niet.
En waarom die zin over Dewulf? Toch ook weer compleet onnozel? Wat zegt het? Dat het rondje zwak is of dat Dewulf gewoon een sterke prestatie aflevert aangezien hij mannen als Mohoric, Philipsen, Bettiol, Schachmann, etc. achter zich houdt? Dat vergeet je er dan bewust bij te vertellen natuurlijk.
Het punt is en blijft hetzelfde, niet elke WT ronde moet voor het zelfde soort renners zijn. Alsof klimmers al niet genoeg te winnen hebben. Geen reden om daar zo onnozel over te doen. Hoogtemeteres willen 0,0 zeggen over de waarde een rondje.
Bon. Ik zal China gelijkstellen aan Renewi, want dat is een ronde waar ik me nooit heb in geïnteresseerd en zelfs nooit heb bekeken en daarom, vaak vergeet als extra koers na Lombardije.
Als ik kijk naar vorig jaar is dat quasi hetzelfde als hier in België, met de aankomst bergop = de laatste rit in België.
Hoezo is dat van Mas zever? Heb jij bewijs dat de Spanjaard niet zou meekunnen hier?
Ik ben er zeker van dat velen in 2012 dachten dat Contador even kwam warmdraaien voor de Vuelta.
Werd toch schoon 4e.
Volgens mij onderschat je wat klassementsrenners kunnen. Mas is natuurlijk geen categorie Contador, dus een top-vijf, dat betwijfel ik ten zeerste, maar rond die tiende plek, als hij er goesting voor heeft (wrs nooit lol), waarom niet.
Om jezelf te citeren over Williams' kwaliteit: "alé laten we hier wat serieus blijven."
Ben benieuwd wat hij gaat flikken op het WK. Als je in Hoei kan winnen, is top-tien een mogelijkheid.
Del Toro won de Toekomstronde. We weten alletwee dat de stap beloften => profs zeer klein is.
Segaert werd geholpen door zijn TT. Zonder dat spreken we niet over hem.
Dat hij een talent is, ga ik niet betwisten. Evenmin voor Hagenes.
Ze hadden alletwee een rondje op hun maat als vrije man / kopman.
Wellens wint omdat hij de beste en ook door de TT, anders doe je niet mee voor de eindzege als slak tegen de klok.
Vingegaard is de op een na beste ronderenner van de afgelopen jaren. Logisch dat die wint. Zelfs aan 50% (geen idee waar je dat getal van haalt, want hij reed ong. 2km/u sneller dan in de Tour. Laten we in het Poolse geval voor het gemak 4km/u afdoen, dan zit je nog steeds niet aan 50%, verre van).
Je bent vrij om de UCI een brief te sturen om onze Belgische WT-ronde beter op kaart te zetten of Nederland een schop onder hun kont te geven. Ik zet daar graag mijn handtekening onder.
Punt blijft dat het parcours te slecht is voor wat we hebben in België.
Waar waren die steile puisten van een Waalse Pijl? Waar waren die beklimmingen van Luik? Waar was de start in Antwerpen? De sprint in Brussel?
Rondje is idd te zwak als een Dewulf in eender welke vorm hier een zeer goede notering haalt.
Ik trek mijn woorden terug als hij een dijk van een najaar neerzet of volgend jaar ontbolstert.
Kan ook zijn dat dit zijn hoofddoel van het jaar was. Ik ken zijn planning niet.
Zou me niet verbazen als niemand van jullie beiden bijvoorbeeld de Geraardsbergen rit van afgelopen zondag gezien heeft. Was gewoon een fantastische rit waarin de sterksten overbleven.
Een stukje. Ik was voor de helft in slaap gevallen.
De weersomstandigheden hebben voor een stuk geholpen met het warme weer.