Algemeen Wielernieuws

Hopelijk is Evenepoel in topvorm binnen 2 weken of dat wordt daar een one man show. 23km van de streep is hij er al vandoor, niet wachten tot de laatste keer gaat weer een showke opvoeren.

Ik begin dat wel echt beu te worden dat andere ploegen telkens koersen alsof er niemand op kop zit wanneer Pogacar of zelfs Evenepoel voorop rijden. Ja, ik snap dat de kans heel klein is dat je die mannen terugpakt, maar kom op man, probeer tenminste. Visma zit daar nu met 4 man alé jongens, vorig jaar nog zo fier verkondigen dat ze de beste ploeg ter wereld waren en nu niet eens meer koersen om overwinningen.

Ik begin dat wel echt beu te worden dat andere ploegen telkens koersen alsof er niemand op kop zit wanneer Pogacar of zelfs Evenepoel voorop rijden. Ja, ik snap dat de kans heel klein is dat je die mannen terugpakt, maar kom op man, probeer tenminste. Visma zit daar nu met 4 man alé jongens, vorig jaar nog zo fier verkondigen dat ze de beste ploeg ter wereld waren en nu niet eens meer koersen om overwinningen.

Goh ik heb het nooit echt anders geweten dat de groep achtervolgers zich vlug focust op de ereplaatsen ipv de winst. Remember hoe geschokt we waren toen ze in de Tour het eens anders deden en Stuyven toch terugpakten. Het verschil met vroeger is dat het toen af en toe eens gebeurde en zelden dezelfde renner 2x in korte tijd. Nu doen Pogacar en Evenepoel niks anders. Pogacar begon zijn seizoen met een solo van 80km !!!!!!!!!!

Goh ik heb het nooit echt anders geweten dat de groep achtervolgers zich vlug focust op de ereplaatsen ipv de winst. Remember hoe geschokt we waren toen ze in de Tour het eens anders deden en Stuyven toch terugpakten. Het verschil met vroeger is dat het toen af en toe eens gebeurde en zelden dezelfde renner 2x in korte tijd. Nu doen Pogacar en Evenepoel niks anders. Pogacar begon zijn seizoen met een solo van 80km !!!!!!!!!!

Dat is toch totaal niet vergelijkbaar? Daarnet was een groep van meer dan 20 man, 4 Visma's, 3 Bahrains, 2 Bora"s, 3 Treks, 2 EF's, ... Da's totaal anders als een achtervolgend groepje van 5 of 6 hé. Ze geven gewoon op hoor. Vroeger zetten ploegen gewoon hun knechten in omdat ze wisten dat ze nog konden winnen. Nu starten al die mannen, zelfs bij Visma, met een vrije rol en doen ze maar wat.

Dat is toch totaal niet vergelijkbaar? Daarnet was een groep van 20 man, 4 Visma's, 3 Bahrains, 2 Bora"s, 3 Treks, 2 EF's, ... Da's totaal anders als een achtervolgend groepje van 5 of 6 hé. Ze geven gewoon op hoor. Vroeger zetten ploegen gewoon hun knechten in omdat ze wisten dat ze nog konden winnen. Nu starten al die mannen, zelfs bij Visma, met een vrije rol en doen ze maar wat.

Die groep was natuurlijk maar van erg korte duur. Eerst had je die helling waarop alles uit elkaar lag en voor ze het goed en wel beseften dat alles weer samen was kwamen ze alweer aan de volgende helling en lag het weer allemaal uit elkaar. Dat tussenstuk en nu ook weer zit je met een grote groep kunnen ze inderdaad beter een keuze maken en wat renners op kop zetten maar zoals je zegt ze hebben allemaal precies een vrije rol.

Strijd om de punten misschien ook 2 man in de top 10 leverd soms meer op dan winst.

Ok nu gaat hij high fives uitdelen precies of hij een trainingsritje maakte vandaag.

Alaphilippe klopt van Gils nog voor het podium. Van Gils niet echt gezien vandaag.

Strijd om de punten misschien ook 2 man in de top 10 leverd soms meer op dan winst.

Buiten Izagirre en Bardet zit er niemand in die groep die met de punten moet bezig zijn hé.

Ma ok, zoals ik al zei, ik begrijp het allemaal wel. Het is gewoon een beetje jammer als kijken vind ik. Die solo's worden echt saai, te voorspelbaar.

Hopelijk is Evenepoel in topvorm binnen 2 weken of dat wordt daar een one man show. 23km van de streep is hij er al vandoor, niet wachten tot de laatste keer gaat weer een showke opvoeren.
Hij zal zijn sterktes moeten uitspelen, en dat lijkt me dan vooral ergens een gat pakken op de tussenstukken en dan 'zijn tijdrit rijden'. Bergop gaat hij Pogacar er niet afkrijgen en, ondanks dat Remco een pak sneller geworden is, zou ik er ook niet mee naar de meet rijden.

Van Gils en Benoot rijden hier een goed tweeluik. De rest van de ploeg zal zijn ding wel kunnen doen voor Remco.

Maar ja, Pogacar zet hier wel de puntjes op de i. Het WK is ongetwijfeld het eerste punt nog op zijn bucketlist en hij krijgt in Zwitserland een goed parcours om dat af te vinken. De Strade, LBL, Giro, Tour én het WK in één seizoen... het zou wat zijn. Maar zover zijn we natuurlijk nog niet.

Net makkelijker, een overeenkomst zonder einddatum kan je opzeggen wanneer je wil (zolang je maar de opzegtermijn respecteerd) :biglaugh:

Dit dus hé. Schone PR dit, maar het wilt echt niets zeggen hé. Nog minder dan een contract met bepaalde duur zelfs. Ik vind dat ook altijd grappig als voetbalploegen een coach aanstellen voor "onbepaalde duur", 2 maanden later ligt die buiten :biglaugh:

Inderdaad. "Wout gaat vast aan de slag bij Heylen Vastgoed en wordt flexi-jobber bij Visma", dàt had nieuws geweest.

Zo gek is dat natuurlijk niet, en zo super ongezien is het ook niet natuurlijk.
Kijk maar naar Boonen, ook quasi heel zijn carrière bij 1 ploeg gereden. Valverde heeft ook alleen maar bij Movistar gereden. Robert Gesink ook alleen maar bij Rabobank/ Visma gereden.

Hij verdient daar meer dan goed zijn brood, is daar de absolute ster, de klassieke ploeg is zijn ploeg en hij zit daar goed. Waarom zou je dan zelfs maar willen veranderen?
Hij spreekt het gewoon uit, dat is het verschil.

Tot wanneer?
Dat zeiden we ook over Ineos vroeger.
Evengoed zijn ze over enkele jaren middenmoot en hebben een vijftal ploegen hun bijgebeend en verbeterd.
Kijk naar UAE en het tijdrijden. Misschien volgt Red Bull-Bora kort en wordt Visma de derde ploeg.
Met de info die we nu hebben en de renners die ze hebben en waarschijnlijk ook gaan houden zitten ze nog wel enkele jaren safe.
Vingegaard is nog niet zo oud, vertoont nog geen tekenen van afzwakken en zal dus nog wel even kunnen meedoen.
Klassieke ploeg is ook vrij solide, zeker nu Wout bevestigt dat hij blijft.

Bij ineos was en is het probleem niet dat ze niet professioneel zijn of niet mee zijn met de techieken, maar zuiver dat hun renners gewoon niet de top zijn.
De periode 2012-2019 hadden ze gewoon een sterk team en sterke individuele renners. Maar goed als er enkele stoppen, andere oorden opzoeken, uw beloften het niet waar maken of gewoon er nieuwe goden opstaan dan heb je weinig te beginnen.
Waarom denk je dat ineos zo graag Remco wou? Dan hebben ze terug een heel sterke individuele renner.
En onderschat ook niet wat rijden voor een ploeg die wint kan doen mentaal, en omgedraaid rijden voor een ploeg die steeds ernaast grijpt.

Terug
Bovenaan