Algemeen Wielernieuws

Een EK voor klimmers mocht wel een keer de meeste van die EKs waren gewoon voor sprinters tot nu toe. En de ene keer dat het niet het geval was won Colbrelli die toch ook een halve sprinter was. Maar ja wie ga je daar mee lokken natuurlijk met het WK er vlak voor of volgend jaar blijkbaar erna dan is het tegenovergestelde type parcours misschien slimmer krijg je toch die toppers.

Wollongon was zo lastig toch niet. Pogacar is gewoon overal favoriet omdat die naast supergoed te zijn ook nog eens zeer veelzijdig is. Wie kan er en de Tour winnen en de RVV winnen. Wordt moeilijk om een parcours te maken waar hij niet tot de favorieten behoord. Tenzij je natuurlijk een biljartvlak WK maakt.

Momenteel zijn er maar 3 renners waarvan men kan denken dat ze de komende jaren een tour kunnen winnen.
Pogacar heeft al bewezen dat hij de RVV kan winnen.
Remco zie ik ook wel nog in staat om een goede RVV te rijden, maar als schaduwfavoriet dan. Op de kasseien is die ni super, maar er zijn genoeg stukken tussen de kasseien om het verschil te maken.
Vingegaard heeft sinds 2022 geen enkele eendagswedstrijd uitgereden en heeft als prof nog enkele top 5 plaats gereden in een eendagswedstrijd.

Nu denk ik dat een jongere Roglic het ook wel zou gekund hebben als hij echt wou. Ik heb die eens zotte dingen zien doen in GP Dehain die hij reed als voorbereiding op de kasseirit in de tour.

Wollongong was qua parcours inderdaad niet zwaarder als pakweg Bergen. Leuven en Glasgow werden vooraf ook gezien als kansen voor de sterkere sprinters, maar dat draaide helemaal anders uit.

Staden betalen een hoop geld om in de picture te komen. Ik kan wel begrijpen dat ze dan ook liever een pittiger parcours hebben als iets voor sprinters. 20 jaar na datum weet iedereen nog wat een saai WK dat van Zolder was 😛.

Toch weer een gemiste kans voor Van Aert, hij had zeker een kans gemaakt op dit parcour en ging toch wel koers maken.

2029 zal dan ook ineens beslist worden, veronderstel ik?

Benieuwd welke richting ze dan uit zullen gaan met het parcours. Een Leuven-achtig parcours kan dan natuurlijk.

2029 zal dan ook ineens beslist worden, veronderstel ik?

Benieuwd welke richting ze dan uit zullen gaan met het parcours. Een Leuven-achtig parcours kan dan natuurlijk.
Brussel heeft daar geen geld voor :unsure:

1 dag de afgelopen paar + komende 7 dagen in Zurich waarop het niet regent en dat is zondag. Als ge dan het effect van het weer bij de junioren en nu ook bij beloften ziet, had ik het spektakel toch graag gezien :biglaugh:

Pfff..

Op een WK dan nog zeg...

Als de geruchten kloppen (altijd afwachten natuurlijk) dat dat meisje daar gewoon uren heeft gelegen en dat dat misschien de reden is dat ze overleden is, komt hier toch gewoon een gigantische rechtszaak van? Alé zo een dingen zijn schandalig hé, en zo makkelijk te voorkomen, pure nalatigheid. Ik ben niet degene die snel de schuld legt bij organisatoren of de UCI wat betreft parcoursen, maar de technologie om te voorkomen dat niemand weet dat er iemand gevallen is en/of waar die beland is, is letterlijk al beschikbaar en in tegenstelling tot outfits met airbags gaat het implementeren van die technologie ook niemand hinderen.

Laatst bewerkt:
Wow, als die geruchten kloppen, is dat wel ongelooflijk pijnlijk :oink:

Sowieso is dit verschrikkelijk. Al-weer... moeten we zeggen.... pfff

Best wel een leuke race momenteel bij de U23

Zeer sterke koers van de Belgen ook wel, met 5 bij de beste 15 gewoon. Alleen lijken de sterksten weg te zijn. Absoluut geen schande als die sterksten Christen en Pelizzari noemen, maar je moet nu wel echt proberen gewoon met Orins, Verstrynghe en Segaert (of Lecerf, Segaert was eigenlijk onze sterkste bergop laatste klim) dat gat te dichten. Je hebt geen andere keuze.

Widar toch wel heel sterk hé, er is niemand in de buurt van zijn leeftijd in die groep en hij is bij de 5 besten in koers. Jammer dat hij vertrekt bij Lotto en hoogstwaarschijnlijk naar Red Bull vertrekt, maar een jongens houden, tja dat gaat niet echt meer in het moderne wielrennen.

Weet nu niet of dit de slimste move is van Widar... Segaert eraf door zijn actie + wie gaat er subiet vol doorrijden als hij van kop komt.

Weet nu niet of dit de slimste move is van Widar... Segaert eraf door zijn actie + wie gaat er subiet vol doorrijden als hij van kop komt.

Nee dit is dom, maar typisch Widar. Gewoon blijven knallen zonder om te kijken, maar zo profiteren anderen gewoon en heb je enkel je eigen ploegmaat gelost.

Nee dit is dom, maar typisch Widar. Gewoon blijven knallen zonder om te kijken, maar zo profiteren anderen gewoon en heb je enkel je eigen ploegmaat gelost.
Of hij is écht supersterk... Maar als hij er subiet afgereden wordt door een demarrage van een andere renner in dat groepje, dan wordt het toch wel heel zuur.

Of hij is écht supersterk... Maar als hij er subiet afgereden wordt door een demarrage van een andere renner in dat groepje, dan wordt het toch wel heel zuur.

Ja, maar hij moet de meesten van die anderen er af rijden waarschijnlijk. Hij is zelf niet super traag, maar Behrens, Blackmore, Svrcek, Del Toro, dat is toch andere koer hé. Ma ok, het was waarschijnlijk de enige manier om Christen toch nog terug te halen.

Segaert zit echt niet ver, als ik Widar ben gok ik toch een beetje nu. Hij kan het laatste pukkeltje nog gebruiken om te demarreren, als hij nu blijft doorbomen gaat dat niet meer lukken waarschijnlijk. Maar ok, er zijn ook geen oortjes.

Iemand die mij trouwens eens kan verklaren waarom Svrcek enkel goed is als hij niet voor QS rijdt? Da's nu 2 jaar op een rij.

"Beloften koers" die Svrcek is gewoon prof bij SQS (winnaar Gullegem koerse! ;)) en Christens en Del Toro zijn profs bij UAE.

Widar wel een klein mannetje vergeleken met die andere gasten. En ook nog bitter jong maar 18 die anderen zijn al 20-21. Ik dacht dat hij gisteren ging moeten rijden was beetje verrast dat ik hem niet vond in de uitslag maar rijd dus bij de beloften op junioren leeftijd.

Ale, Visma heeft weer een goede transfer gedaan met die Behrens

Trek zich zwaar in hun eigen voet geschoten. Hadden beperkt aantal plaatsen omdat ze vorig jaar een shopping spree hebben gedaan en zijn dan voor anderen gegaan. Uiteindelijk heeft Visma ervan geprofiteerd en nu blijkt Behrens de betere van de andere Trek youngsters.

Terug
Bovenaan