algemene discussie | Nintendo

Nieuwe firmware update

"Added “Handheld Mode Boost” to Nintendo Switch Software Handling in System. Handheld Mode Boost will cause compatible Switch software to run as if in TV Mode, so certain functionality may be affected. Please see the on-device description for more details."

Een heleboel games zien er nu veel beter uit in handheld mode.
Moet je die mode bij settings manueel ergens activeren of gaat dat automatisch?

Daarnet de meeste van mijn Switch games library eens ff getest met die nieuwe Handheld Boost Mode, wat een verbetering in de meeste gevallen! (y) Jammer genoeg wel geen verbetering in framerate naar mijn gevoel, dus "echte" updates blijven voor mij toch nog altijd zeer welkom voor sommige titels. Ik kijk bijvoorbeeld naar Skyward Sword HD die niet ondersteund wordt door de handheld boost mode, maar dat heeft naar 't schijnt ook met de motion controls van die game te maken.

Voor het grootste deel van de Switch 1 games is die boost mode wel een goede algemene oplossing.

Laatst bewerkt:
De geruchten over een Switch 2 remake van Ocarina of Time worden steeds luider. :)

De Zelda-reeks blaast 40 kaarsen uit dit jaar, dus ik verwacht wel een stunt van Nintendo i.v.m. Zelda dit jaar.

Hopelijk krijgen we dan ineens een "Hero of Time" edition met Ocarina of Time en Majora's Mask in 1 game, zoals bij Super Mario Galaxy 1 + 2 gebeurd is. Afwachten en zien zeker. :) Ik zou alvast blij zijn met zo een remake.

Ik heb mezelf ook een Switch 2 gekocht 3 weken geleden nadat ik m'n Rog Ally verkocht.
Meteen Pokopia erbij genomen en daar al 70uur in kwijtgeraakt :')
Ondertussen op de backlog voor de Switch 2: Hades 2, Hollow Knight: Silksong, Legend of Zelda Tears of the Kingdom Switch 2 Edition, Chrono Cross Radical Dreamers Edition, Theatrhytm Final Bar Line en Bravely Default: Flying Fairy HD Remake Switch 2 Edition.

Amuseer me voorlopig rot met deze console. Handhelds zijn zo leuk als de UI gewoon meewerkt en niet Windows-based is zoals de Rog Ally.

Woppaaa, ook Nintendo zal de prijs vd Switch2 opdrijven met 50€
30 euro volgens dit artikel? Mja, was bound to happen met de "RAM-crisis", maar er is gelukkig nog wel wat tijd voor wie een Switch 2 wil kopen.

Had uit voorzorg de Mario Kart bundle eerder dit jaar gekocht, terwijl onze Switch 1 eigenlijk nog goed genoeg was voor de backlog aan games.

30 euro volgens dit artikel? Mja, was bound to happen met de "RAM-crisis", maar er is gelukkig nog wel wat tijd voor wie een Switch 2 wil kopen.

Had uit voorzorg de Mario Kart bundle eerder dit jaar gekocht, terwijl onze Switch 1 eigenlijk nog goed genoeg was voor de backlog aan games.
Ah ja. Zie het nu ook.
Ik dacht dat de S2 zonder mk 450€ kostte

Ze hebben het nog lang gerokken vind ik. Fijn dat er een headsup is voor gamers die mogelijk nog twijfelden. Benieuwd of die zogezegde Zelda-remake voor of na de prijsverandering aangekondigd wordt en/of uitkomt.

Zoontje wil een Switch 2 voor zijn verjaardag ( en wie ben ik om hem da niet te gunnen? 😂).

Is de 435 euro bv voor de Switch 2 bij Mediamarkt een goeie deal of staat hij altijd wel aan deze prijs tot september 2026…
Zou er dan los Mario bijkopen en heb nog een Switch 1 waar ik hopelijk de games nog van kan spelen.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Zoontje wil een Switch 2 voor zijn verjaardag ( en wie ben ik om hem da niet te gunnen? 😂).

Is de 435 euro bv voor de Switch 2 bij Mediamarkt een goeie deal of staat hij altijd wel aan deze prijs tot september 2026…
Zou er dan los Mario bijkopen en heb nog een Switch 1 waar ik hopelijk de games nog van kan spelen.

Nu best dan kopen voor de prijsstijging er komt.
Voor de rest? Nergens specifiek op letten.

Veel Switch 1 games zien er beter uit in handheld mode, door de nieuwe feature dat ze toegevoegd hebben.
Nog tal van games die hopelijk een upgrade krijgen, maar vrees ervoor.

Die magneten voor de joycons terug te bevestigen aan de switch zijn hemels.
Enige dat je moet op letten, is dat je hem rustig terug in zijn dock steekt.
Er zit redelijk wat speling tussen de switch en dock, al heb ik geen weet dat nieuwere modellen daar nog last van hebben.

Ik heb mezelf ook een Switch 2 gekocht 3 weken geleden nadat ik m'n Rog Ally verkocht.
Meteen Pokopia erbij genomen en daar al 70uur in kwijtgeraakt :')
Ondertussen op de backlog voor de Switch 2: Hades 2, Hollow Knight: Silksong, Legend of Zelda Tears of the Kingdom Switch 2 Edition, Chrono Cross Radical Dreamers Edition, Theatrhytm Final Bar Line en Bravely Default: Flying Fairy HD Remake Switch 2 Edition.

Amuseer me voorlopig rot met deze console. Handhelds zijn zo leuk als de UI gewoon meewerkt en niet Windows-based is zoals de Rog Ally.
Kheb ook een switch 2 gekocht maar eerlijk gezegd ik gebruik het alleen voor pokemon games.
Kheb ook ondertussen een MSI Claw gekocht omdat mijn Ally niet meer mee kon met de nieuwere games en ik speel dan weer meer daarop maar dit komt hoogstwrs omdat ik een vrij grote steam bibliotheek heb.

Maar ben wel blij om te zien dat de games niet meer brak runnen gelijk op de switch 1

Hier onlangs ook een switch2 besteld voor mijn zoon.

Er was 14 dagen geleden een gaming promo op amazon.
459euro betaald voor de bundel met mario kart erbij.

Dan ook nog pokemon legends erbij gekocht.

Nog een weekje en dan is het mijn zoon zijn feestje.
Stiekem wil papa ook meespelen :D

Via 2dehands een Switch 2 met de officiële case op de kop kunnen slaan voor 350 euro.

Nu eens kijken welke game ik er nog bijkoop.
Zijn er bepaalde winkels of sites waar games iets goedkoper zijn?

Via 2dehands een Switch 2 met de officiële case op de kop kunnen slaan voor 350 euro.

Nu eens kijken welke game ik er nog bijkoop.
Zijn er bepaalde winkels of sites waar games iets goedkoper zijn?
1st party? Amazon.fr.. maar dan zijn het wel Franse versies. Enkel doosje, altijd speelbaar in de gebruikelijke EU talen.

3rd party gewoon googlen en vind ge soms wel eens iets.

Terug
Bovenaan